Sari direct la conținut

Taximetriștii lansează o petiție, ca răspuns la cea inițiată de Uber, Bolt și Clever: Nu înțelegem ce fel de lege ar putea face posibile toate aceste discriminări pe o piață deja reglementată, unde unora li s-a permis să funcționeze în afara legii

HotNews.ro
Protest taximetristi, Foto: Hotnews
Protest taximetristi, Foto: Hotnews

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) lansează o petiție, ca răspuns la cea anunțată luni de aplicațiile Uber, Bolt și Clever a căror activitate a fost perturbată de ordonanța intrată recent în vigoare. Cei de la COTAR susțin că aceste aplicații le-au făcut concurență neloială și că ele nu sunt în legalitate și nu au cum să fie reglementate. Despre șoferii de taxi care nu se comportă ok cu clienții, cei de la COTAR spun că ”firmele de taxi nu au dreptul, conform Codului Muncii, să aplice sancțiuni sau să concedieze șoferii, chiar dacă aceștia au un comportament neciviliat”.

Reamintim că în urma ordonanței intrată în vigoare pe 16 mai sunt mult mai puțini șoferi Uber, Bolt și Clever pe străzi, timpii de așteptare au crescut și prețurile sunt mai mari. Asociația Coaliția pentru Economie Digitală, organizatie independentă care reprezintă principalele companii de ride sharing și e-hailing din Romania, Uber, Bolt și Clever, a lansat pe 20 mai petiția #continuam în care se cere reglementarea acestor aplicații.

Petiția a fost semnată până în prezent de peste 172.000 de persoane. Asociația Coaliția pentru Economie Digitală estimează că aplicațiile au 20.000 de șoferi parteneri și sunt utilizate în țară de 2,5 milioane de persoane.

”Guvernul a emis o Ordonanță de Urgență, intrată în vigoare pe 16 mai, ce modifică legea taximetriei. În urma acestei modificări, a început un val de abuzuri din partea taximetriștilor și a poliției asupra șoferilor parteneri: amenzi, intimidări, bătăi, mașini confiscate. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platformă a scăzut cu 25% într-o singură zi, iar timpul de așteptare s-a mărit la peste 10 minute.

Ridesharing-ul a fost reglementat cu succes în 14 țări europene, dar România întârzie să facă acest lucru, lăsând acest domeniu pradă abuzurilor și incertitudinii”, se spue în petiția aplicațiilor de ride-sharing.

Acum, ca răspuns la petiția aplicațiilor, COTAR ”lansează o petiție pentru respectarea legilor țării și sancționarea tuturor celor care încalcă legislația în vigoare. Îi invităm să semneze această petiție pe toți cei care își doresc normalitate în România și respectarea statului de drept!”

„.Timp de patru ani, transportatorii autorizați, care respectă cel puțin patru legi ignorate de companiile de „ridesharing”, au fost obligate să se descurce pe o piață acaparată de firmele care ne-au făcut concurență neloială, în formă continuată. Mai mult a trebuit să suportăm atacurile frecvente și violente din partea autorităților statului, a Consiliului Concurenței și a politicienilor care în loc să apere cadrul legal au apărat interesele celor care încalcă legislația în vigoare, adică firmele care fac activități nereglementate. Conform legislației în vigoare, orice activitate neautorizată este sancționată, iar banii obținuți din astfel de activități ar trebui să fie confiscați, ceea ce nu s-a întâmplat, în ultimii patru ani, în cazul companiilor care fac transport neautorizat de persoane”, spune Vasile Ștefănescu, președdintele COTAR.

”Nu înțelegem cum poate fi reglementată aceeași activitate economică prin două legi diferite, una pentru cei care plătesc taxe și impozite în plus și alta pentru cei care ar putea fi scutiți de aceste taxe și impozite. Pe ce bază? Mai trebuie să menționăm că nu noi am ales să fim „galbenii”, ci ni s-a impus tot prin lege culoarea galben, pentru recunoașterea în trafic a mașinilor care fac transport de persoane în regim de taxi, în timp ce șoferii care pretind că fac „rideharing” pot avea orice fel de mașină, de orice culoare.

(…)

Mai amintim faptul că susținătorii activității nereglementate de „ridesharing” în România nu țin cont de faptul că activitatea în sine nu există așa cum este descrisă din punct de vedere terminologic, pentru că niciun șofer nu merge din punctul A în punctul B cu mai multe peroane, pentru a împărți prețul cursei în mod egal, ci comenzile se iau prin același tip de aplicații pe care le au și companiile de taxi, doar că taximetriștii nu au voie să practice tarif dinamic, în timp ce șoferii care fac pretinsul „ridesharing” pot practica, fără a fi amendați.

Mai mult, șoferii care pretind că fac „ridesharing” pot trimite un așa-zis bon fiscal nelegal, pe e-mail, în timp ce taximetriștii sunt obligați prin lege să dea bon fiscal și să-și schimbe casele de marcat periodic, având astfel cheltuieli suplimentare, în timp ce șoferii care fac pretinsul „ridesharing” nici măcar nu sunt obligați să aibă casă de marcat. Toate aceste diferențe care arată clar concurența neloială se cer acum a fi reglementate printr-o nouă lege. Nu înțelegem ce fel de lege ar putea face posibile toate aceste discriminări pe o piață deja reglementată, unde unora li s-a permis să funcționeze în afara legii, timp de patru ani, în detrimentul celor care au respectat legea.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro