Sari direct la conținut

Transporturile acuză Primăria Capitalei și STB că sabotează finalizarea lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei

HotNews.ro
Tramvaiul 41, Foto: PMB
Tramvaiul 41, Foto: PMB

Asocierea Astaldi – FCC care realizează magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei s-a lovit de refuzul Societății de Transport București (STB) de a întrerupe circulația tramvaiului 41, pentru 10 zile, la intersecția strada Brașov cu b-dul Drumul Taberei, astfel încât să se înceapă lucrul la pasajul pietonal subteran din zonă. Ministerul Transporturilor acuză că „inconsecvența administrației publice locale îi costă pe bucureșteni” și că ședințele organizate la Primăria Generală s-au lovit de „lipsa de înțelegere și de reaua-voință a reprezentanților Primăriei Generale”.

„Dată fiind importanța finalizării magistralei de metrou M5, antreprenorii Asocierii au solicitat, în nenumărate rânduri, sprijin Primăriei Municipiului București, în speță Societății de Transport București (STB) pentru finalizarea lucrărilor Pasajului pietonal de la stația Parc Drumul Taberei. În acest sens Asocierea Astaldi – FCC a cerut întreruperea circulației Liniei 41, pentru 10 zile, la intersecția strada Brașov cu b-dul Drumul Taberei. Deși, în primă fază Primăria București, prin STB, a comunicat antreprenorilor ca și soluție trimestrul IV al acestui an, ulterior au revenit asupra termenului pentru ca în final să comunice ca termen tot trimestrul IV. Inconsecvența administrației publice locale îi costă pe bucureșteni”, transmite Ministerul Transporturilor.

Ședințele de lucru organizate la Primăria București la care au participat toți actorii importanți ai acestei lucrări (Astaldi – FCC, Metrorex, Societatea de Transport București, Direcția Transporturi din PMB, consultantul și subantreprenorii executanți) s-au lovit de lipsa de înțelegere și de reaua-voință a reprezentanților Primăriei Generale, acuză MT.

Transporturile țin însă că precizeze că lucrările aferente finalizării Magistralei de Metrou M5 vor continua conform graficelor asumate, atât de antreprenori, cât și de către beneficiar.

“Toți factorii implicați în realizarea acestui important obiectiv pentru București și bucureșteni trebuie să înțeleagă necesitatea finalizării acestuia, dar și beneficiile pe care le va produce noua magistrală de metrou din Drumul Taberei. Doamna Primar General, dacă este primarul întregului București, trebuie să participe activ la finalizarea noii magistrale și nu să meargă pe șantierele obiectivelor de investiții care nu intră în atribuțiile domniei sale. Știu că doamna Primar General se află în plină campanie electorală și ar fi trebuit ca această lucrare să fie una prioritară pentru administrația pe care încă o conduce și să se implice activ pentru locuitorii zonei. Acest obiectiv, deja foarte mult întârziat, reprezintă o prioritate pentru ministerul pe care îl conduc și de aceea am și făcut apel public la dialog. O anunț, și pe această cale, pe doamna Firea că lucrările pentru finalizarea acestei magistrale merg înainte, cu sau fără sprijinul dânsei și că darea în trafic a metroului, cu călători, se va face conform ultimelor termene asumate de către cei implicați. Interesul cetățenilor Bucureștiului sunt pentru mine mult mai importante decât campania electorală în care se află unii sau alții”, a declarat ministrul Transporturilor Lucian Bode.

În comunicat, MT publică și o serie de schimburi de corespondență între constructorii Metroului și Societatea de Transport București în care s-a discutat despre întreruperea liniei de tramvai 41.

Asocierea care construiește metroul a solicitat întreruperea circulației tramvaiului 41 timp de 10 zile pentru a conecta calea de rulare cu devierea locală de la Parc Drumul Taberei ce va permite ulterior demararea lucrărilor la pasajul pietonal subteran care să conecteze stațiile de metrou și tramvai.

Într-un răspuns, STB a refuzat întreruperea circulației tramvaiului 41 solicitată pentru intervalul 24 august – 4 septembrie invocând lipsa de autobuze (circa 40) care să asigure o linie alternativă de navetă.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro