Twitter: După un start ratat, Elon Musk încearcă un nou tip de abonament plătit
Elon Musk încearcă din nou să lanseze un abonament plătit la Twitter care să includă autentificarea conturilor, unul dintre proiectele sale emblematice pentru platformă, după o primă încercare marcată de o mare confuzie și de afluxul de conturi false, potrivit AFP.
Compania a dezvăluit treptat, luni, contururile planului, explicând pe site-ul său că abonamentul va fi disponibil inițial în Statele Unite, Canada, Australia, Noua Zeelandă și Regatul Unit, pentru 8 dolari pe lună, sau 11 dolari pentru posesorii de dispozitive Apple.
Dar până la ora 18:00 GMT, nu părea să fie încă disponibil pentru cumpărare.
Principalul interes pentru cei care sunt de acord să plătească bani: o bifă pentru a certifica identitatea abonatului, albastră pentru persoanele fizice, aurie pentru companii, gri pentru instituții.
Pentru a beneficia de această autentificare, utilizatorii trebuie să aibă un cont de cel puțin 90 de zile asociat cu un număr de telefon verificat care nu pare „înșelător sau mincinos”.
De asemenea, trebuie să fi fost activi cel puțin o dată în luna precedentă și să nu-și fi schimbat imaginea de profil sau numele pe Twitter în săptămâna precedentă.
Utilizatorii care au deja o bifă vor putea, teoretic, să o păstreze fără să plătească, potrivit termenilor de utilizare detaliați publicați de Twitter.
Prima încercare de a lansa un nou sistem de abonament la începutul lunii noiembrie a fost însoțită de o înflorire de conturi care se dădeau drept celebrități sau companii mari și de mesaje contradictorii.
Proiectul a fost apoi suspendat și apoi amânat de mai multe ori.
Musk, Twitter si strategia obscură
Această inițiativă este menită să permită Twitter să își diversifice veniturile dincolo de reclame.
Veniturile din reclame au scăzut în ultimele luni, pe măsură ce economia a încetinit, în timp ce mulți agenți de publicitate au fost scârbiți de preluarea platformei de către Elon Musk, temându-se că reclamele lor vor ajunge să sprijine un conținut controversat.
Musk, care se prezintă ca un apărător al libertății de exprimare și care susține în mod regulat că Twitter era în trecut părtinitor în favoarea ideilor de stânga, a redus semnificativ numărul persoanelor responsabile de moderare și a permis revenirea pe platformă a unor personalități suspendate, precum Donald Trump.
În acest weekend, el însuși a publicat o serie de mesaje controversate, atacându-l pe consilierul demisionar al Casei Albe pe probleme de pandemie Anthony Fauci, pe fostul șef al securității de pe Twitter Yoel Roth și pronumele neutre din punct de vedere al genului.
De asemenea, multimiliardarul a încercat să atragă atenția promovând în ultimele zece zile ceea ce el numește „dosarele Twitter”, documente interne care ar trebui să ilustreze practicile de moderare.