UPDATE Eliza Rogalski: A face parte din juriul de la Cannes e ca si cum as fi obtinut o bursa la Harvard
Eliza Rogalski, managing partner in cadrul companiei Rogalski-Grigoriu Public Relations, este prima reprezentanta a Romaniei in juriul festivalului international de comunicare Cannes Lions, numarandu-se printre cei 16 membri ai juriului la categoria PR Lions. Editia de anul acesta a Cannes Lions este prima care include premii pentru relatii publice.
In cadrul juriului PR Lions, Eliza Rogalski va fi colega unor personalitati cunoscute din industria internationala a relatiilor publice. Juriul PR este prezidat de Lord Tim Bell, presedintele Chime Communications si include nume precum Teresa Garcia (CEO Ketchum, Madrid), MaryLee Sachs (presedintele operatiunilor din SUA ale Hill&Knowlton), Nancy Selinger (senior partner in cadrul Fleishman-Hillard) sau Jean-Pierre Beaudoin (managind director, Groupe i&e, Paris).
Eliza Rogalski: Pentru PR nu cred ca exista conditii mai bune pentru a veni cu solutii creative decat conditiile de criza
Rep.: Esti prima reprezentanta a Romaniei intr-un juriu al festivalului Cannes Lions. Mai precis, in jurul PR Lions, categorie introdusa in premiera anul acesta. Poti sa eviti exprimarea tipica relatiilor publice atunci cand explici ce inseamna acest lucru pentru tine, pentru Rogalski-Grigoriu si pentru industria romaneasca de relatii publice?
Eliza Rogalski: Pur si simplu cred ca acest fapt nu ar fi fost posibil prin „exprimarea” si „manifestarea” tipica a PR-ului, despre care vorbesti si tu. M-as opri mai intai asupra importantei introducerii acestei categorii in festivalul de la Cannes. Cred ca aceasta decizie este un rezultat al exercitarii profesiei in sine, care se bazeaza pe un principiu foarte simplu – sa faci lucruri remarcabile, sa-i lasi pe ceilalti sa le afle si sa creezi conditiile pentru a se vorbi despre ele.
Rep.: Ce crezi ca a cantarit cel mai mult pentru includerea ta in juriul PR Lions, categorie introdusa in premiera in „editia de criza” a festivalului de la Cannes Lions?
Eliza Rogalski: Cred ca aceasta nominalizare este in primul rand meritul biroului Cannes din Romania, condus de Teodora Migdalovici. Fara ambitia si creativitatea acestei echipe, nimic din ceea ce s-a intamplat important in Romania in ultimii ani nu ar fi putut sa ajunga in lista de optiuni a organizatorilor festivalului de la Cannes. Cred ca acest rezultat este consecinta unei industrii de PR care a stiut sa construiasca fara spectacole de artificii, fara lupte de corp, felicitand cu eleganta reusita individuala, dar si reusita comuna.
Prezenta mea in primul juriu de PR de la Cannes este o reusita comuna in primul rand si un prilej de bucurie pentru toti colegii mei din PR. Imi doresc ca in fiecare an Romania sa fie prezenta cu cel putin un membru in juriul festivalului de la Cannes, indiferent de categorie.
Rep.: Ce asteptari ai de la lucrarile incrise la PR Lions, tinand cont de trasatura-cheie a acestei editii a festivalului, aceea ca are loc pe fondul crizei ce afecteaza intreaga industrie de comunicare?
Eliza Rogalski: Pentru PR nu cred ca exista conditii mai bune pentru a veni cu solutii creative decat conditiile de criza. Astept sa vad cum colegi din alte tari au gestionat aceste conditii la nivel de fapte.
Apoi, cred ca va fi o experienta memorabila sub aspectul invatarii. Pentru mine, a face parte din juriul de la Cannes e ca si cum as fi obtinut o bursa la Harvard. Cred ca voi invata enorm, plecand de la multitudinea de studii de caz pe care va trebui sa le examinez, pana la schimbul extraordinar de idei cu ceilalti membri ai juriului. Si mai cred ca voi putea sa daruiesc la fel de mult celorlalti si ca voi putea sa contribui, cu micile mele arme, la recunoasterea unei profesii aici, acasa.
Rep.: Cum te raportezi la ceilalti membri ai juriului in aceasta categorie, juriu ce include nume grele ale relatiilor publice internationale?
Eliza Rogalski: Ca Eliza Rogalski din Romania, coleg de juriu cu dumneavoastra.
Citeste si:
Cinci ani de lobby si „o reusita pentru Europa Centrala si de Est”
Un comunicat de presa al Biroului Cannes Lions in Romania o citeaza pe Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions in Romania, potrivit careia „este o premiera enorma nu doar pentru Romania, ci o reusita pentru Europa Centrala si de Est”
Potrivit Teodorei Migdalovici, „mi-am dorit sa avem o prezenta onorabila si un jurat la Cannes din primul meu an la eveniment, acum mai bine de 12 ani, cand am descoperit in „delegates handbook” – anuarul unde apare identitatea fiecarui participant, ca in dreptul numelui Romaniei nu mai era decat numele meu, in vreme ce Polonia avea o pagina, iar Brazilia cateva zeci. Dupa ce nu putini dintre creativii nostri au demonstrat ca pot avea remarcabile rezultate la competitia internationala de ego, fazele „greturi imperiale”, „gargara sterila”, „copy-paste” si „nasul pe sus”, orice lucid si-ar fi dat seama ca in 2009 era nevoie de o categorie noua, care sa corespunda unei discipline in care Romania sa fi performat cu adevarat, pentru a avea sanse la evaluare. Ca sa impunem un jurat, trebuia sa croim strategia si argumentele pentru categoria potrivita inainte de toate. Punct ochit, punct lovit. Au fost 5 ani cu o munca intensa de lobby pentru obtinerea categoriei, dublate de rabdare si consecventa”.
„Pe lista scurta s-au regasit Catalina Stan – cea care, prin BDR, compania pe care o conduce, a adus primul Sabre in Romania. Alaturi de ea – Gabi Lungu, de la The Practice si Eliza Rogalski, de la Rogalski-Grigoriu, ambele cu rezultate remarcabile, dar cu stiluri si strategii de a performa diferite”, arata comunicatul.
Acesta o citeaza si pe Eliza Rogalski, potrivit careia acesta este „un vot de incredere colosal pentru o industrie care a ars etape invatatand din mers si in acelasi timp o confirmare ca PR-ul din Romania poate fi la fel de valoros ca oricare alta disciplina globala a comunicarii”
Procesul de jurizare la categoria PR Lions va avea loc la Cannes, in timpul festivalului din iunie, iar primele premii PR Lions vor fi anuntate luni, 22 iunie.