Sari direct la conținut

webPR: „ceva pentru care merită să traversezi oceanul”/ UNFINISHED – festivalul pe care îl înțelegi doar dacă participi

Smile Media
UNFINISHED - festivalul pe care îl înțelegi doar dacă participi, Foto: UNFINISHED festival
UNFINISHED - festivalul pe care îl înțelegi doar dacă participi, Foto: UNFINISHED festival

​​Imaginează-ți ceva pentru care se merită să traversezi oceanul…ceva special și drag…profund și reflexiv. După doi ani de online, acum în carne și oase. Așa a reacționat în social media Mario Gioto din Brazilia atunci când s-a deschis sesiunea de înscrieri pentru participarea în UNFINISHED. Cum a reușit un festival din România să aibă o comunitate de mii de oameni, din peste 71 de țări din toate colțurile lumii și ce se întâmplă de fapt în cele patru zile de eveniment?

UNFINISHED este primul festival multidisciplinar din România, adică îmbină multiple arii disciplinare – artă, știință, politică, sănătate, filosofie etc – cu mai toate formele de manifestare artistică – workshop-uri, paneluri, concerte, mese comune, dezbateri, expoziții. Fiecare ediție gravitează în jurul unei teme, iar acea temă este exprimată, experimentată și dezbătută de oameni din diferite domenii, pentru o înțelegere holistică a conceptului. De exemplu, anul acesta, tema festivalului este OFF-CENTER, adică descentralizare, iar comunitatea va explora conceptul din cât mai multe perspective: ce înseamnă descentralizarea în artă, dar în turism, dar în neuroștiință, cum se aplică ideea de Off Center în cazul unui muzician sau a unui biolog? Astfel încât, la finalul celor 4 zile de festival, participanții să plece cu răspunsuri, dar mai ales cu întrebări care să le deschidă apetitul pentru cunoaștere și înțelegerea altor domenii decât cele în care activează. Dar mai ales să înțeleagă impactul celorlalți în vieților lor, indiferent de generație, națiune și disciplină. În acest fel, UNFINISHED a reușit să dezvolte o comunitate în continuă creștere, care evoluează prin curiozitate și multidisciplinaritate, pentru o înțelegere reciprocă mai profundă.

Festivalul încearcă să depășească structura clasică a unui eveniment și îmbrățișează imperfecțiunea ca fiind motivul pentru care evoluăm și suntem în continuă căutare și schimbare. Tocmai de aceea, deși evenimentul are un program stabilit, organizatorii oferă speakerilor, invitaților și întregii comunității libertatea de a se exprima și experimenta așa cum simt ei în acel moment. Nu de puține ori, un panel s-a transformat intr-un concert ad-hoc, un workshop ce trebuia să se întâmple o dată a fost susținut în fiecare zi, doar pentru că un speaker a avut chimie cu comunitatea sau a cerut un format nou al intervenției lui, pentru că a fost inspirat de un alt invitat.

Poate unul dintre cele mai diferite lucruri față de alte evenimente asemănătoare este că unica modalitate de a participa la festival este prin completarea unui formular cu întrebări referitoare la motivația și viziunea celor care își doresc să facă parte din comunitate, dar și despre deschiderea lor de a ieși din zona de confort și dorința de a învăța. Practic, timpul este moneda de schimb, una mult mai valoroasă decât banii. Din miile de oameni care aplică, organizatorii acceptă anul acesta doar 3141 de participanți ce vor avea acces fizic în festival și 13.000 cu acces în mediul online.

UNFINISHED22 va fi un eveniment cu adevărat hibrid și se va desfășura concomitent online și offline. Offline, în Casa Universitarilor și toate spațiile ei satelitare, și online, în platforma proprie, Sessions, care va oglindi de fapt întreaga experiență offline. Vor fi 4 zile de workshop-uri, performance-uri, dezbateri, conversații și prezentări ce vor explora conceptul de descentralizare, reunite sub tema OFF-CENTER.

Link către formularul de înscriere: https://auth.unfinished.ro/apply

Despre UNFINISHED

Desfășurat sub înaltul patronaj al Parlamentului European, UNFINISHED este primul festival multidisciplinar din România și a fost creat de Fundația Eidos ca o experiență în continuă evoluție. Din 2016 și până acum, Unfinished a avut peste 250 de invitați, printre care co-fondatorul Pixar, Alvy Ray Smith, directorul artistic pentru linia masculină Louis Vuitton, Virgil Abloh, artista multipremiată, Marina Abramovic, strategul digital din timpul administraţiei Obama, muzicianul Nicolas Jaar și Esther Perel, cel mai cunoscut psihoterapeut specialist în relaţii de cuplu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro