Zi neagra pentru bucuresteni: Patru decizii cu impact pe termen lung in Capitala
Cu doar doua luni inainte de alegerile locale, Consiliul General al municipiului Bucuresti, unde majoritatea este detinuta de PNL, a aprobat la propunerea primarului interimar Razvan Sava (PNL), mai multe proiecte controversate. Primul – modificarea organigramei Primariei Capitalei si a catorva institutii din subordine, care duce la cresterea aparatului birocratic. Al doilea – pastrarea actualei RATB, in ciuda rezultatelor dezastruoase ale regiei. Construirea unui bloc cu 5 etaje pe strada Mantuleasa si alocarea a inca 2,8 milioane lei pentru biserici au incheiat triumfal sedinta.
Modificarea organigramei
Potrivit a trei proiecte de hotarare aflate pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu General de joi, s-au aprobat urmatoarele modificari in organigrama Primariei Capitalei si a unor institutii subordonate:
-Serviciul managementul calitatii se transforma in Directia managementul calitatii;
– Serviciul Suport Tehnico – Administrativ se transforma in Directia Suport Tehnico-Administrativ;
– Serviciul Contracte din cadrul Directiei Generale Achizitii – Directia Contracte isi modifica atributiile si se va numi Serviciul Concesionari;
– Se infiinteaza Serviciul Peisagistica Urbana in cadrul Directiei de Mediu – 8 posturi;
– se reorganizeaza Directia Asistenta Tehnica si Juridica;
– Serviciul Spatiu Locativ si cu Alta Destinatie se muta din cadrul Directiei Generale Dezvoltare Urbana in cadrul Directiei Patrimoniu;
– Se desfiinteaza Serviciul Evidenta Fond Imobiliar din cadrul Directiei Patrimoniu;
– se infiinteaza Corpul de Control al Primarului General la nivel de directie;
– la Directia Generala de Asistenta Sociala se infiinteaza un nou post de director general adjunct;
– Administratia Strazilor: se infiinteaza un nou post de director general adjunct;
– Aparatul de specialitate al Primarului General ajunge la 1093 de posturi. Inainte era de 1019, deci rezulta o crestere cu 74 de posturi.
Sindicatul Forum din administratia publica a cerut consilierilor generali, inainte de sedinta CGMB, sa retraga proiectul privind organigrama de pe ordinea de zi, invocand faptul ca nu au fost consultati.
„Cererea noastra este bazata pe incalcarea prevederilor art.41 (In comisiile in care se discuta si se fac propuneri cu privire la probleme legate de salariatii institutiei, de stabilirea organigramei si a numarului de personal salarizare, conditii de munca, angajare, premierea personalului si reducerea personalului, reprezentantul federatiei reprezentative (FNSA) si reprezentantii salariatilor vor fi invitati sau cooptati in comisile respective) din Acordul Colectiv si din Contractul Colectiv de Munca, recent inregistrate. In data de 24 martie a fost postat pe site-ul pmb proiectul HCGMB privind modificarea si completarea HCGMB nr. 305/2013 ¬ respectiv modificarea organigramei PMB – cu infiintarea unor compartimente noi sau supradimensionarea altora, cu consecinte in cresterea numarului de posturi cu cca.10% si, implicit, a cheltuielilor cu salariile, in conditiile in care la nivel national se invoca existanta unui numar mare de bugetari si lipsa fondurilor necesare pentru aplicarea legii salarizarii unitare. Totodata, proiectul a fost propus pe ordinea de zi fara avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici”, se arata intr-un comunicat al sindicatului.
Intrebat de ce au fost necesare aceste modificari ale organigramei in ultimele doua luni de mandat, primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava, a explicat ca au fost necesare pentru deblocarea primariei.
„Administratia se face si astazi, si peste doua luni, si peste zece luni, si peste zece ani. Nu are de ce sa se lege de faptul ca sunt alegeri electorale sau nu. Administratia trebuie sa functioneze la capacitate maxima, optima si in slujba cetateanului, indiferent ca avem alegeri sau nu. Ea trebuie sa functioneze asa cum se doreste de catre cetateni. Dupa cum stiti, administratia din trecut a fost o administratie care nu a fost deloc transparenta. Am ajuns la momentul acesta intr-un blocaj interinstitutional. Noi nu am facut decat sa incercam sa deblocam acest lucru”, a declarat Sava.
Referitor la unele acuzatii ca aceste posturi au fost create cu dedicatie, acesta exclude aceasta posibilitate.
„De cand am luat mandatul, din decembrie 2015, orice post – ca era de debutant, de specialitate, de director – a fost scos la concurs conform legii. Concursurile sunt publicate pe site-ul Primariei, pot fi consultate de oricine care vrea sa vada conditiile si bibliografia. Totul e cat se poate de transparent”, a declarat Sava.
Totusi, la Centrul Cultural Palatele Brancovenesti a fost numit la inceputul acestui an, in functia de director general, Adrian Chiotan, membru PNL sector 2. Rerezentantii Primariei Capitalei spun ca Chiotan a preluat temporar prerogativele de director, pana la organizarea unui concurs. Acestia nu au putut explica cum de a ajuns Chiotan la Palatele Brancovenesti.
Pe internet circula o petitie prin care se cere depolitizarea institutiei.
Un nou consiliu de administratie la RATB
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat joi noul consiliu de administratie al RATB, pe o perioada de patru ani. Acesta este format din Popescu Marin, Parvut Ovidiu, Orzata Radu, Macovei Dorel si Lupascu Marian, adica vechiul Consiliu de administratie, cu exceptia unei singure persoane. Deocamdata nu stim ce competente profesionale au acestia, deoarece CV-urile lor nu se afla pe site-ul municipalitati sau anexa la Hotararea Consiliului General prin care au fost investiti in functie.
Alegerea lor s-a facut prin concurs, insa mai multi consilieri generali printre care si independentul Cristinel Deaconescu contesta aceasta comisie, argumentand ca raportul final a fost semnat de doua persoane din cinci cat trebuia sa aiba aceasta comisie.
„Comisia de evaluare a fost compusa din Catrina Eugen George, Ifrim Monica-Gabriela, Dobre Violeta, Minca Lucian Nicusor, Svoronos Diana. Ifrim Monica Gabriela si-a dat demisia pe 16.11.2015. Minca Lucian si-a dat demisia pe 29.09.2015, iar Svoronov Diana este plecata din tara definitiv de pe 16.11.2015. Raportul final al comisiei de evaluare este de pe 23.11.2015. Deci cum poate fi facuta evaluarea doar cu doua persoane din cinci? Ca sa nu mai spunem ca Minca Lucian apare ca prezent desi si-a dat demisia. Era acolo sau s-a facut un fals?”, a explicat Cristinel Deaconescu.
Reamintim ca RATB este in pragul falimentului avand nevoie de investitii masive in parcul auto, dar si un management competent. De exemplu, Radu Orzata a fost presedinte PPDD Bucuresti.
Noul Consiliu de Administratie al RATB:
– Popescu Marin
– Parvut Ovidiu
– Orzata Radu
– Macovei Dorel
– Lupascu Marian
Reprezentantul autoritatii tutelare: Tudor Tanasescu
Vechiul Consiliu de Administratie al RATB:
– Tudor Tanasescu
– Macovei Dorel
– Pirvut Ovidiu
– Popescu Marin
– Orzata Radu Paul
– Itu Ioan Nicolae – reprezentant al Ministerului Finantelor Publice
Potrivit Ordonantei de urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, selectia membrilor Consiliilor de Administratie se face pe baza unui concurs.
Bloc de 5 etaje pe strada Mantuleasa
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul imobiliar care prevede construirea unui bloc de 5 etaje (25 metri inaltime) pe strada Mantuleasa. Acesta este unul dintre cele mai controversate proiecte de urbanism ce asteptau de cativa ani aprobare de la Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Cetatenii din zona se opun proiectului in forma actuala si spun ca blocul este prea inalt si masiv fata de cladirile din zona. Pe terenul unde se construiesc aceste blocuri, a fost demolata fara aviz de la Ministerul Culturii scoala unde a invatat Mircea Eliade. Vecinii si societatea civila au cerut municipalitatii sa nu aprobe proiectul pe motiv ca blocul propus era „prea inalalt si masiv”. Citeste aici mai mult.
2,8 milioane lei pentru biserici
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat alocarea a 2,8 milioane lei din bugetul Primariei Capitalei pentru biserici. Consiliul General al Municipiului Bucuresti a mai alocat din bugetul pe anul 2016 circa 10 milioane de lei pentru biserici. Doua milioane lei merg pentru Catedrala Mantuirii Neamului, iar restul sumei se imparte intre mai multe biserici care au nevoie de lucrari de modernizare/consolidare/constructie.