Sari direct la conținut

Primăria Capitalei face un studiu de fezabilitate pentru a extinde sistemul de semaforizare inteligentă

HotNews.ro
Culoarea rosie a semaforului, Foto: Dreamstime
Culoarea rosie a semaforului, Foto: Dreamstime

Primăria Capitalei va organiza licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru extinderea sistemului inteligent de semaforizare, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Valoarea totală estimată a investiției este de 50 de milioane de euro și la final Bucureștiul va avea 500 de semafoare inteligente, față de 220 cât are în prezent.

Primarul Nicușor Dan a anunțat că studiul de prefezabilitate a fost finalizat, iar miercuri firmele de specialitate sunt invitate la o consultare prealabilă achiziției studiului de fezabilitate.

”Sistemul de semaforizare din București are nevoie de o abordare integrată, sistematică. De ani de zile se mai pun 2, 3, 5 semafoare într-un an, fără a se rezolva nimic de fapt. Documentația la nivel de studiu de prefezabilitate pentru întregul sistem de semaforizare a fost finalizată de colegii de la ADI Transport Public. Prin urmare, am invitat miercuri, la ora 10, firmele de specialitate la o consultare prealabilă achiziției studiului de fezabilitate. Invitația este deschisă oricărei firme interesate. E important ca studiul de fezabilitate să fie unul profesionist”, a anunțat Nicușor Dan.

Proiectul vizează extinderea sistemului de semaforizare inteligentă din București de la 220 de intersecții în prezent până la 500. Valoarea investiției este estimată la 50 milioane de euro.

”În urma realizării proiectului vom avea 500 de intersecții semaforizate legate cu serverul central prin fibră optică. De asemenea, vom reconfigura sistemul de semnalizare în mai multe intersecții existente (de exemplu, separarea direcției înainte de virajul la stânga). Valoarea totală estimată a investiției este de 50 de milioane de euro. Vom încerca să obținem cât mai mult din această sumă din fonduri europene, iar pentru restul vom asigura finanțare din bugetul local. Investiția e o prioritate pentru București, fiind cea mai eficientă din punctul de vedere al raportului cost-beneficiu (cel mai redus cost pentru reducerea estimată a aglomerației în traficul rutier)”, a mai scris Nicușor Dan.

Citește și Ce șanse au bucureștenii să nu mai stea la cozi interminabile în trafic, în viitorul apropiat / Investițiile făcute în ultimii ani în sistemul inteligent de management al traficului

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro