Linia de tramvai de pe Șoseaua Pantelimon, pe care s-a plantat gazon, plină de mizerie și buruieni / Explicațiile Primăriei Capitalei
Primăria Capitalei a pus în urmă cu câțiva ani gazon pe linia de tramvai de pe Șoseaua Pantelimon, pentru a schimba în bine aspectul zonei. Imediat după însă spațiul verde a fost lăsat în paragină, fiind murdar și plin din boscheți. Care este explicația?
Într-un răspuns transmis la solicitarea HotNews.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei spun că lucrarea încă nu a fost recepționată, astfel că de lucrările de întreținere trebuie să se ocupe constructorul, dar care nu se ocupă.
„Lucrările de modernizare a liniei de tramvai și a sistemului rutier de pe această arteră, demarate în anul 2013, realizate pe proiecte unice, au fost executate de o asociere formată din firmele SC Tehnologica Radion SRL, SC TIAB SA și SC Via Proiect SRL. Întrucât lucrarea nu este recepționată, obligația asigurării mentenanței căii de rulare îi revine constructorului”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.
Din când în când STB mai tunde iarba, însă în mod evident este insuficient.
„Societatea de Transport Bucureşti STB S.A., prin serviciile de specialitate, asigură mentenanța și igienizarea căii de rulare, iar la liniile de tramvai înierbate execută și operațiuni periodice de tundere a spațiului verde, în baza unei planificări. Calea de rulare de pe Șoseaua Pantelimon nu a fost dată în administrarea STB S.A. până în prezent. În vederea depistării deficiențelor ce pot pune în pericol circulația în condiții de siguranță a materialului rulant și pentru menținerea unui aspect estetic al zonei, echipele de întreținere ale STB S.A. execută lucrări de tundere a gazonului și de curățare a căii de rulare și de pe Șoseaua Pantelimon”, se arată în răspuns.
Șoseaua Iancului și Pantelimon nu au fost recepționate până acum deoarece nu au fost finalizate lucrările la parcarea de la capătul Șos. Pantelimon. Reprezentanții instituției spun că abia acum se lucrează la recepție.
„Menționăm că în acest moment consultantul (Compania Municipală Dezvoltare Durabilă) împreună cu antreprenorul general (TIAB) lucrează pentru vizarea și aprobarea documentelor premergătoare recepției de către beneficiar a întregului obiectiv (Primaria Municipiului București prin Direcția Generală de Investiții)”, se mai arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
În ce stadiu se află lucrările la parcarea park&ride de la capătul Șoselei Pantelimon
Parcarea park&ride și terminalul de transport public de la capătulul Șoselei Pantelimon sunt gata de toamna trecută, dar nu au fost deschise deoarece construcția trebuia racordată la rețeaua electrică, lucrările fiind finalizate la finalul lui 2021.
Parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon a fost promisă de fostul primar general al Capitalei Sorin Oprescu încă din 2011. Aceasta făcea parte din proiectul de modernizare a șoselelor Iancului și Pantelimon, cu termen de finalizare în 2014.
Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi s-a răzgândit și a decis să o facă suprateran, fiindcă este mai ieftin și încap mai multe locuri de parcare.
În plus, șantierul a fost blocat din cauza intrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul. Apoi, s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un plan urbanistic zonal pentru edificarea parcării și nu se poate autoriza direct. Acesta a fost aprobat abia în 2018.
În 2017, primarul Capitalei de la acea vreme Gabriela Firea promitea că lucrările vor începe în 2018, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Abia în iulie 2019, Gabriela Firea a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la parcare, până atunci fiind făcută doar o groapă pentru fundație, în rest proiectul a fost blocat. Termenul de finalizare era de 12 luni. Apoi, în campania electorală, Gabriela Firea promitea că lucrările se vor finaliza în toamna lui 2020, însă toamna a trecut, a venit o altă toamnă și tot nu este gata.
Potrivit contractului, parcarea va avea 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter va fi amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele și autobuzele.
Lucrările de execuție sunt realizate de Asocierea S.C. TIAB S.A. – S.C. TEHNOLOGICA RADION SRL – S.C. VIA PROIECT S.R.L