Coronavirus: După NetFlix, și YouTube își reduce calitatea imaginilor video în Europa pentru a preveni congestia rețelelor telecom
După Netflix, și YouTube a anunțat vineri că își va reduce calitatea imaginilor transmise prin streaming în Uniunea Europeană pentru a preveni congestia rețelelor de comunicații, în contextul în care mii de europeni sunt izolați și muncesc ori studiază de acasă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, transmite Reuters. Anunțurile Netflix și Youtube vin după ce Comisia Europeană a făcut apel la nevoia unor măsuri comune de prevenire a congestionării rețelelor telecom.
YouTube este a doua platformă de video-streaming după Netflix care ia măsuriîn urma apelului făcut joi de Comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, la responsabilitatea serviciilor de streaming, a operatorilor și a utilizatorilor pentru prevenirea congestionării rețelelor și asigurarea continuității accesului la internet.
Ca urmare a măsurilor de distanțare socială instituite în întreaga Europă pentru combaterea pandemiei de COVID-19, cererea privind capacitatea de conectare pe internet a crescut, fie că este vorba despre munca la distanță, procesul de învățare online sau divertisment, fapt care pune presiune asupra rețelelor de comunicații, subliniaza Executivul european.
„Se recomandă ca platformele de streaming să ofere mai degrabă o calitate standard a transmisiei și să coopereze cu operatorii de telecomunicații. Aceștia din urmă ar trebui să ia măsuri preventive și de atenuare, încurajând utilizatorii să aplice setări care reduc consumul de date, inclusiv utilizarea rețelei Wi-Fi sau reducerea rezoluției pentru conținut.”, a comunicat joi Comisia Europeană.
În urma apelului comisarului european, Netflix a anunța joi că va reduce ratele de biți pe platformele de streaming din Europa, reducând traficul pe rețelele din Europa cu 25% pentru a păstra o bună funcționare a internetului în timpul crizei provocate de coronavirus, relatează Reuters.
- Creșteri de trafic în România – Ce au anunțat Orange Vodafone, Telekom și RCS&RDS
Amintim că în România, Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) și toți marii operatori de comunicații – Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS – au atenționat că în această perioadă au avut loc crețteri importante al traficului în rețele și au făcut anumite recomandări către clienți pentru o utilizare rezonabilă a resurselor.
Pentru detalii citește:
- Traficul în rețelele de comunicații va crește cu peste 50% în această perioadă: Cum se va schimba modul în care folosesc românii internetul și telefonia – estimările ANCOM
- UPDATE Creșteri importante în traficul de internet și telefonie din România din cauza epidemiei de COVID-19: Operatorii iau măsuri, nu exclud blocajele și recomandă o utilizare rațională a resurselor
În Spania, operatorii telecom au atenționat într-o declarație comună că rețelele de telecomunicații, atât fixe cât și mobile, se confruntă cu o explozie de trafic în ultimele zile ca urmare a extinderii Covid-19 și a măsurilor aferente, precum telemunca și școala de acasă. Drept urmare, Orange, Vodafone, Telefonica, Movistar, Masmovil și Euskaltel au propus o utilizare rațională a internetului și a telefoniei.