Diesel-ul a ajuns la cea mai redusă cotă de piață din ultimii 18 ani la capitolul mașini noi vândute în Europa
Cota de piață a mașinilor diesel a atins cel mai mic nivel din 2001 încoace, în timp ce segmentul SUV, dar și mașinile electrice au avut cel mai bun an din istorie, arată datele companiei de cercetare JATO care includ 30 de țări europene. În topul pe modele, Dacia Sandero a fost la doar câteva sute de unități de top 10, iar Duster a atins un nou record de vânzări.
Mașinile diesel au avut o cotă de 36% pe piața mașinilor noi, cea mai mică din 2001 încoace. Cota diesel-ului a fost de 44% în 2017, iar maximul a fost în 2011, când 55% dintre mașinile noi vândute erau pe motorină. 2018 a fost marcat de numeroase restricții și de anunțarea unor planuri de interdicție în orașe, planuri care au descurajat clienții.
În total au fost înscrise în circulație 15,6 milioane de mașini noi, cel mai bun rezultat din ultimii 11 ani. Mașinile pe benzină au câștigat cel mai mult anul trecut, cota lor crescând cu șapte puncte procentuale, ceea ce înseamnă peste un milion de unități.
Mașinile cu propulsie alternativă au atins 944.000 de unități anul trecut, dintre care cele pur-electrice au fost 195.000, cu 47% mai puțin decât în 2017. Nissan Leaf și-a găsit 58.000 de clienți, Renault Zoe, 38.000, Volkswagen e-Golf 21.000, BMW i3 18.000 și Tesla Model S, 16.000.
Golf a fost cel mai vândut model din Europa și anul acesta, cu 445.000 de unități, urmat de Renault Clio și Volkswagen Polo. Sandero și-a găsit 216.000 de clienți, iar Duster, 182.000.
Dintre modelele din top 25 cea mai mare creștere procentuală a fost la Peugeot 3008, iar cea mai mare scădere a fost la Opel Astra. Modelele care au avut cea mai mare creștere de cotă de piață sunt Volkswagen T-Roc, Citroen C3-Aircross, Seat Arona și Skoda Karoq.
SUV-urile au avut un an extrem de bun, cota lor urcând de la 29%, la peste 34%, ceea ce înseamnă 5,4 milioane unități. Nissan Qashqai a fost cel mai bine vândut SUV, urmat de Volkswagen Tiguan și Renault Captur.