Business report: E oficial: Romania incheie anul 2017 doar cu 15 kilometri noi de autostrada; Un antreprenor lanseaza primul serviciu de car sharing cu masini electrice din Iasi; Studiu al Comisiei Europene: principalele practici comerciale incorecte ale marilor lanturi alimentare
E oficial: Romania incheie anul 2017 doar cu 15 kilometri noi de autostrada. Romania va incheia anul 2017 doar cu 15 kilometri noi de autostrada, care au fost inaugurati in martie. Lotul 3 al autostrazii Sebes -Turda nu va mai fi inaugurat anul acesta. O comisie a CNAIR va merge pe acest lot abia pe 9 ianuarie 2018, pentru a vedea daca se poate efectua receptia, au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale. Receptia lotului ar fi trebuit sa aiba loc inca de luna trecuta, insa constructorul nu trimisese inca raportul privind incheierea lucrarilor nefinalizate si remedierea neconformitatilor constatate la pre-receptie si nici nu efectuase testarile dinamice la structuri.
UE le-a pus gand rau „baietilor destepti” cu afaceri in off-shore. Printre ei, si mai multi romani. Lista neagra realizata de tarile membre ale Uniunii Europene cuprinde 17 jurisdictii din afara UE care nu coopereaza in probleme legate de fiscalitate. Printre magnatii care au recurs asa-numita „optimizare fiscala”, mutandu-si business-urile in zone cu taxe mult mai prietenoase decat in tarile lor de origine, se afla si oameni de afaceri romani, majoritatea controversati. Ei au aparut, de altfel, si in celebrul dosar Panama Papers. Printre acestia se numara Bogdan Buzaianu sau Dragos Dobrescu. Una dintre cele mai importante companii romanesti, Santierul Naval Constanta (SNC), este detinuta de catre o firma inregistrata in Insulele Marshall, aflate, de asemenea, pe lista neagra a UE, informeaza Romania Libera.
Care este secretul unei afaceri cu lifturi pornita la Brasov de 12 colegi de fabrica si care s-a extins pana in Germania, Franta si Marea Britanie. Avea putin peste 40 de ani, era maistru la ICRAL Brasov, repara schiuri in atelierul deschis de tatal sau si noaptea canta la tobe, intr-o trupa rock, in barurile din oras. In 1990 fonda firma Elmas (acum cel mai mare producator de lifturi cu actionariat romanesc) impreuna cu 11 colegi. „Ne-am hotarat sa nu mai lucram pentru intreprinderea de stat si sa ne facem propria firma. In cadrul atelierului am intrebat cine este de acord sa-si dea demisia si sa infiintam o firma priᅡvata. Din toti cei care eram acolo pana la urma ne-am adunat 12 colegi, ne-am dat demisia si am inceput activitatea ca intreprindere privata”, povesteste Geza Roth Marton, pentru New Money.
Studiu al Comisiei Europene: principalele practici comerciale incorecte ale marilor lanturi alimentare. 90% dintre respondentii unui studiu realizat la nivel european, printre care fermieri, oameni de afaceri, consumatori, sau membri ai unor organizatii sau guverne au recunoscut ca pe lantul alimentar, de la producator la raft, au loc diverse practici comerciale incorecte. Printre acestea se enumera plata la mai mult de 30 de zile sau schimbari ale contractelor unilaterale sau retroactive. Alte practici comune includ anulari ale comenzilor de produse perisabile in ultima ora, cereri de plata anticipata pentru a asigura sau pastra contractele sau plati suplimentare pentru a avea produse afisate intr-un loc preferential pe rafturi, scrie Economica.net.
Un antreprenor lanseaza primul serviciu de car sharing cu masini electrice din Iasi. Bogdan Pitigoi, fondatorul Tester Group, care vinde peste 3.000 de masini, dintre care 600 sunt de lux, a lansat recent un serviciu de inchirieri de masini electrice, iar afacerile grupului – extins in zona auto, imobiliare, comert, asigurari, productie si HoReCa – vor urca in 2017 la 53 de milioane de euro. Serviciul de car-sharing cu masini electrice se numeste Caby. Deocamdata, este disponibil doar pentru companii, dar Pitigoi spera ca de anul viitor sa fie accesibil pentru toti iesenii, scrie New Money.