Modificare a legislatiei rutiere: depasirea unei biciclete se face la o distanta minima de 1,5 m
Vesti bune pentru biciclisti. Distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, in loc de o „distanta laterala suficienta”, cum era pana acum, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate la finalul saptamani trecute si care a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Actul normativ prevede si anumite oligatii pentru conducatorii de biciclete.
Forma postata in dezbatere publica poaate fi consultata aici.
„De asemenea, actul normativ se refera si la o serie de obligatii stabilite de Regulament pentru conducatorii de biciclete si care au fost aduse in acord cu realitatile tehnice/tehnologice actuale. Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie sa se faca cu elemente sau dispozitive care sa asigure vizibilitatea acesteia in trafic, in special pe timp de noapte, si sa nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor; se specifica distanta laterala recomandata la depasirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, in loc de o „distanta laterala suficienta””, se arata intr-un comunicat de presa emis de executiv.
Biciclistii nu vor fi obligati sa poarte casca de protectie cand circula pe drumurile publice, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate la finalul saptamanii trecute si care a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Initial, in proiectul de hotarare, exista propunerea ca biciclistii sa fie obligati sa poarte casca, dar a fost scoasa dupa discutiile cu organizatiile de biciclisti. Hotararea nu a fost publicata inca in Monitorul Oficial, dar oficiali guvernamentali au declarat pentru HotNews.ro ca documentul a fost adoptat de executiv fara modificari.
- UPDATE Ministerul Afacerilor Interne confirma ca a scos din textul final al HG-ul prevederea care obliga biciclistii sa poarte casca.
„La ultima intalnire intre specialisti si asociatiile implicate direct, MAI a anutat ca renunta la propunerea introducerii obligativitatii purtarii castii de catre biciclisti deoarece nu exista un studiu privind impactul acestei modificari legislative. La acea intalnire au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei Romania fara gropi, cei care au propus si sustinut aceasta initiativa. Din partea biciclistilor au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei OPTAR si ai Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti. Acestia s-au opus, argumentat, luarii unei astfel de decizii”, a declarat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.
Ce alte prevederi mai vizeaza biciclistii:
– distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, in loc de o „distanta laterala suficienta”, cum era pana acum;
– biciclistul nu are voie sa transporte o alta persoana, cu exceptia situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
– biciclistul nu are voie sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil.
– biciclistul nu are voie sa circule in interiorul localitatilor in care nu funtioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
– copilul in varsta de pana la 7 ani poate fi transportat pe bicicleta, de catre un adult, numai daca vehiculul este prevazut din constructie cu un suport special sau daca are montat un dispozitiv omologat.