Elon Musk a găsit un nou vinovat pentru problemele cu banii ale „X”
Miliardarul sud-african Elon Musk a ameninţat că va da în judecată organizaţia Liga Anti-Defăimare (ADL, care luptă împotriva antisemitismului şi a rasismului), pe care o acuză de defăimare a reţelei sale sociale „X”, relatează AFP și CNN, citate de Agerpres.
„Pentru a reabilita numele platformei noastre în ceea ce priveşte antisemitismul, se pare că nu avem de ales decât să dăm în judecată Liga Anti-Defăimare … O, ce ironie!”, a scris Elon Musk într-un mesaj postat luni seara pe X, noul nume pe care l-a ales recent pentru Twitter.
To clear our platform’s name on the matter of anti-Semitism, it looks like we have no choice but to file a defamation lawsuit against the Anti-Defamation League … oh the irony!
— Elon Musk (@elonmusk) September 4, 2023
Miliardarul acuză ADL că este responsabilă de pierderea veniturilor generate de platforma sa.
„Pe baza feedback-ului agenţiilor de publicitate, ADL pare să fie responsabilă pentru pierderea majorităţii veniturilor noastre”, a declarat miliardarul, adăugând că „agenţii de publicitate evită controversele, aşa că tot ce are nevoie ADL pentru a ne distruge veniturile din publicitate în Statele Unite şi Europa este să facă acuzaţii nefondate”.
„Această ‘controversă’ îi determină pe agenţii de publicitate să ia o ‘pauză’, însă această pauză este permanentă până când ADL dă undă verde, ceea ce nu va face până când nu vom suspenda în secret sau interzice orice cont care nu le convine”, a acuzat Musk.
La jumătatea lunii iulie Musk a afirmat că fluxul de numerar al Twitter rămâne negativ din cauza unei scăderi de aproape 50% a veniturilor din publicitate şi a datoriilor mari.
De când a cumpărat Twitter la sfârşitul lunii octombrie anul trecut, CEO-ul Tesla a bulversat platforma, cu disponibilizări masive – au mai rămas 1.500 de angajaţi din cei 8.000 cât erau înainte – până la schimbarea foarte recentă a numelui.
Elon Musk a admis că Twitter ar putea „eșua”
În pofida acuzațiilor sale la adresa ADL și a altor organizații, analiștii afirmă că mai degrabă abordarea sa controversată în ceea ce priveşte moderarea conţinutului şi lansările haotice de noi produse, cum ar fi autentificarea plătită a utilizatorilor, i-au speriat pe agenţii de publicitate.
Elon Musk a pus capăt mai ales luptei împotriva dezinformării cu privire la COVID-19 şi a decis o amnistie pentru multe conturi interzise anterior din cauza încălcării repetate a regulilor împotriva dezinformării sau a hărţuirii.
Zeci de mii de utilizatori au fost primiți înapoi pe platformă, inclusiv persoane ale căror conturi au fost suspendate din cauza incitării la ură.
Potrivit mai multor ONG-uri, numărul insultelor homofobe şi rasiste a crescut vertiginos pe platforma de socializare.
Înspre sfârșitul lunii trecute, Elon Musk a admis în premieră că platforma sa de socializare ar putea eșua, „cum au prezis atât de mulți”.
„Adevărul trist este că în momentul de față nu există ‘rețele de socializare’ grozave. S-ar putea ca noi să eșuăm, cum au prezis atât de mulți, dar vom da tot ce avem mai bun pentru a ne asigura că este măcar una”, a scris acesta pe X/Twitter în data de 20 august.