Sari direct la conținut

FOTO / VIDEO Cum arata noua Gara din Arad dupa modernizare. Ministrul Transporturilor a vizitat si santierul liniei de cale ferata reabilitata pana la frontiera

HotNews.ro
FOTO / VIDEO Cum arata noua Gara din Arad dupa modernizare. Ministrul 
Transporturilor a vizitat si santierul liniei de cale ferata reabilitata
 pana la frontiera

Modernizarea Garii din Arad a fost finalizata, iar ministrul Transporturilor Dan Costescu a facut o vizita joi pentru a inspecta ultimele lucrari pe coridorul de cale ferata aflat in reabilitare pana la frontiera cu Ungaria.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a facut, joi, o vizita la Gara Arad ce a fost modernizata la pachet cu reabilitarea liniei de cale ferata pe Tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – Km 614 – pe CORIDORUL IV PAN-EUROPEAN – proiect ce are ca scop modernizarea unui tronson de 41,185 kmpentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h. Intreg proiectul are un cost de circa 1,1 miliarde de lei.

„[…] Trenurile vor circula fara sa mai fie nevoie sa opreasca sa schimbe locomotivele, fara sa mai schimbe personalul, iar asta tocmai gratie acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdata doar in acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-as dori sa-l extindem in perioada urmatoare”, a declarat Dan Costescu.

Gara din Arad, modernizata si extinsa

Lucrarile de modernizare si extindere a garii din Arad au costat 315 milioane de lei.

Ministerul Transporturilor transmite ca Gara Arad „este cea mai importanta statie de pe aceasta sectiune si deserveste Municipiul Arad (populatie de peste 200.000 locuitori). Statia de cale ferata Arad este un nod de cale ferata important asigurand legaturi feroviare cu nord-vestul Romaniei spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul tarii spre Timisoara, Turnu Severin si Serbia si cu linii feroviare cu trafic local spre Nadlac, Brad, Santana.

Din punct de vedere al complexitatii – numar de linii, numar de schimbatoare de cale, ramificatii, instalatii de semnalizare – statia Arad este printre cele mai mari din Estul Europei avand in exploatare o lungime desfasurata de aprox 35 km linie de cale ferata si 146 de schmbatoare de cale. Toate acestea fiind reabilitate in cadrul proiectului”.

„A fost reabilitate peronul existent din fata cladirii de calatori cu o inaltime de NSS+0,38 m pentru a pastra structura si fatada istorica. S-au realizat trei noi peroane intermediare din care primele doua cu o lungime de 400 m, latime de 7,70 m si o inaltime de NNS+0,55 m si al treilea peron intermediar cu o lungime de 340 m, o latime de 7,70 m si o inaltime de NSS+0,55m.

In statia Arad accesul la peroane se face in prezent pe o pasarela pietonala noua care se desprinde din holul central al cladirii de calatori. Pasarela a fost dotata cu toate facilitatile pentru calatori si pentru persoanele cu mobilitate redusa (lifturi, scari rulante, marcaje speciale, etc)”, informeaza Ministerul.

Potrivit reprezentantilor MT, „accesul calatorilor la peroanele liniei II-VII se face pe o pasarela care este prevazuta cu facilitati pentru calatori (scari rulante, lifturi etc.)”.

Video publicat de catre Ministerul Transporturilor:

Fotografii publicate pe Facebook de primarul Aradului, Gheorghe Falca.

Fotografie publicata pe forumurile skyscrapercity.com si peundemerg.ro :

Reabilitarea celor 42 de km de cale ferata pana la frontiera – aproape de final, dupa o intarziere de aproape un an si jumatate

Cat priveste lucrarile la linia de Cale ferata pana la frontiera, acestea au ajuns la inceputul lunii decembrie la un stadiu de circa 92%, conform informatiilor publicate de CFR.

Potrivit Ministerul Transporturilor, lucrarile trebuiau terminate inca din 2014, dar din diverse motive lucrarile au intarziat.

„In urma problemelor aparute in derularea executiei lucrarilor Antreprenorul a solicitat prelungiri ale duratei de executie, contractul de executie fiind estimat a se finaliza in luna ianuarie 2016.

Probleme care au generat aceste prelungiri au fost determinate de dispute CFR – Antreprenor asupra fundatiilor stalpilor liniei de contact, detalii de executie ale Pasarelei din Arad, modificari legislative in domeniul semnalizarii trecerilor la nivel, cerintele CFR-ului privind instalatia de semnalizare care au fost modificate succesiv ca urmare a implementarii Proiectului Pilot ERTMS nivel 2 Bucuresti – Brazi (receptionat in octombrie 2015)”, detaliaza Ministerul Transporturilor.

Reabilitarea CF Tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – Km 614 pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h

Constructor: Asocierea: „ALSTOM Transport S.A., Swietelsky Baugesellsachaft m.b. H, Astaldi S.p.A, Euro Construct Trading ᅫ98 SRL si Dafora S.A.”

Valoarea contractului: 1.080.484.729 lei fara TVA;

Inceperea lucrarilor: 15.03.2012

Termen estimat de executie: 27 luni

Termen de garantie : 24 luni

Finalizarea lucrarilor (termen estimat): decembrie 2015 finalizare lucrari , punerea in functie inclusiv testare instalatii de semnalizare si ERTMS in martie 2016

STADIUL ACTUAL (3 decembrie 2015): 92%

Amplasamentul:Lungimea totala a traseului este de 41,185 km si este amplasata in intregime in judetul Arad.

Localitatile din judetul Arad cuprinse in cadrul proiectului:

¬ Orasul Curtici,

¬ Comuna Sofronea,

¬ Municipiul Arad,

¬ Comuna Vladimirescu,

¬ Comuna Paulis;

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro