35 milioane de tineri in „gaura neagra” a somajului, in tarile OECD. Posibile solutii
Secretarul general al Forumului Tineretului European a acordat un interviu pentru blogul Organizatiei pentru Cooperare Economica si Dezvoltare (OECD) in care a vorbit despre modificarile necesare in sistemul de educatie pentru a combate de la radacini problema acuta a somajului in randul tinerilor.
Este o perioada dificila pentru tineri, mai ales cei din Europa. Somajul se situeaza inca la niveluri record in unele tari.
Raportul pe tema abilitatilor profesionale, realizat de OECD pe 2015, mai mult de 35 de milioane de tinerii intre 16 si 29 de ani in tarile OECD pot fi incadrati in ¬gaura neagra¬: nici in somaj, nici in educatie sau training (Not in employment, education or training – NEET).
Ce poate fi facut pentru a modifica aceste statistici nefericite? Editorii blogului OECD au discutat cu Allan Pall, secretar general al Forumului Tinerilor Europeni (European Youth Forum).
Marilyn Achiron (editor blog OECD):Adultii le spun tot timpul tinerilor ce sa faca. Ce anume simt acestia din urma ca lipseste din educatie, ce ar putea usura tranzitia de la scoala catre piata muncii?
Allan Pall:Tinerii vor sa aiba optiuni si sa poata face alegeri in mod real, pe care le pot controla. Multi tineri ajung in pragul disperarii pentru ca nu sunt incurajati, pentru ca nu li se ofera sansa de a participa la luarea deciziilor. In termeni de accesare a pietei muncii, tinerilor le sunt oferite joburi care nu iau in calcul aspiratiile acestora. Spre exemplu, daca obtii un stagiu de practica, cel mai adesea ai sarcini banale, care nu iti valorifica experienta si cunostintele.
Citeste articolul integral pe EurActiv.ro.
Acest proiect face parte din planul național de lucru al României pentru Anul European pentru Dezvoltare 2015 (AED2015) și este finanțat de Comisia Europeană și de Ministerul Afacerilor Externe al României. Organizația EurActiv România este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate fi privit ca o reflexie a poziției Uniunii Europene.