Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Modele de teste pentru elevii de clasa a II-a, care luni sustin testarea la Limba romana-Scris
Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a din acest an scolar incep luni, 18 mai 2015, cu testarea elevilor de clasa a II-a la Limba romana – proba Scrisa. Este al doilea an in care toti copiii sustin aceasta evaluare. In urma testarii cu subiecte unice, concepute de Ministerul Educatiei, parintii vor vedea care este nivelul copiilor la Limba romana – scris si citit, precum si la Matematica, vor putea compara rezultatele cu cele obtinute la clasa in timpul anului, iar invatatoarele trebuie sa realizeze planuri individualizate de invatare pentru elevi, acolo unde identifica anumite lacune.
Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a sunt sustinute la nivel national, cu subiecte unice realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare – din subordinea Ministerului Educatiei, pentru al doilea an consecutiv. Noutatea de anul acesta este ca elevii de clasa a II-a care intra luni in evaluare sunt primii care au facut clasa pregatitoare si care au invatat apoi in clasele I si a II-a dupa un curriculum nou, diferit de cel dupa care s-au pregatit copiii care au fost testati anul trecut.
Durata evaluarii la clasa a II-a este de 30 de minute, testarea se desfasoara in clasa in care invata copiii, iar rezultatele NU se afiseaza, NU se comunica public si NU se trec in catalog.
Potrivit metodologiei, invatatorul trebuie sa ii spuna fiecarui parinte care este rezultatul copilului si sa ii prezinte planul individualizat de invatare pe care l-a conceput pentru copil, daca identifica anumite probleme sau lacune pe care sa le corecteze astfel pe parcursul urmatorilor doi ani de invatamant primar.
Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a II-a 2015
- 18 mai 2015: Scris – Limba romana
- 19 mai 2015: Citit – Limba romana
- Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
- 20 mai 2015: Matematica
- 21 mai 2015: Scris – Limba materna
- 22 mai 2015: Citit – Limba materna
- fiecare testare dureaza 30 de minute
Subiectele de anul trecut de la testarea la Limba romana-Scris clasa a II-a
Anul trecut, subiectele de la acest tip de evaluari nationale au fost formulate pe doua numere, pentru ca elevii care stau in aceeasi banca sa aiba subiecte diferite.
Nr. 1 – Subiect 2014 Scris Limba Romana
Nr. 2 – Subiect 2014 Scris Limba Romana
Rezultatele testarii de anul trecut la Limba romana-Scris clasa a II-a
Centrul National de Evaluare si Examinare a publicat pe site-ul sau un raport cu rezultatele evaluarilor din 2014. Prezentam mai jos rezultatele elevilor la testul numarul 1 (primul numar de subiecte).
Subiectul I:
„Rares si-a pierdut cainele. Claudiu, prietenul lui, l-a gasit. Scrie, pe spatiul dat, un bilet in care Claudiu ii cere lui Rares sa se intalneasca pentru a-i inapoia cainele.”
Obiectivele urmarite la acest subiect sunt urmatoarele, potrivit raportului:
– elevii sa scrie corect litere, silabe, cuvinte, enunturi
– sa redacteze texte scurte pe baza unui suport vizual si al unui sir de intrebari
– sa scrie corect, lizibil si ingrijit
– sa utilizeze conventii ale limbajului scris (semnul de exclamare, linia de dialog, virgula, doua puncte)
Rezultatele la nivel national – pe Continut:
- 60,14% dintre elevi au rezolvat corect si complet cerinta (67,65% au fost din mediul urban si 51,27% au fost din mediul rural)
- 21,21% dintre elevi au rezolvat partial cerinta
- 12,05% dintre elevi au raspuns incorect sau cu greseli tipice/ erori in invatare
- 4,77% au dat un raspuns care nu are legatura cu sarcina de lucru, de tipul „Nu stiu” sau orice alt semn care arata ca elevul a ajuns pana la itemul respectiv
- 1,84% dintre elevi nu au dat niciun raspuns
Rezultatele la nivel national – pe Semne de Punctuatie:
- 56,31% dintre elevi au scris corect semnele de punctuatie (67,46% din mediul urban si 43,14% din mediul rural)
- 23,15% dintre elevi au rezolvat partial itemul
Rezultatele la nivel national – pe Scrierea Corecta a Cuvintelor:
- 61,12% dintre elevi au scris corect cuvintele folosite in biletul alcatuit (70,89% au fost din mediul urban si 49,59% au fost din mediul rural)
- 22,9% dintre elevi au rezolvat partial cerinta
- 10,06% dintre elevi au dat un raspuns incorect
- 3,94% au dat un raspuns care nu are legatura cu sarcina de lucru, de tipul „Nu stiu”, „Aceasta intrebare este prea grea”, „Nu mai am timp”, un semn de intrebare, o cratima sau orice alt semn care arata ca elevul a ajuns pana la itemul respectiv
- 1,94% dintre elevi nu au dat niciun raspuns
Subiectul II:
„Unul dintre copiii din imaginea de mai jos esti tu. Te afli in curtea scolii. Scrie, pe pagina urmatoare, un text format din cinci propozitii, in care sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
a) In ce anotimp se petrece intamplarea?
b) Cu cine te afli in gradina?
c) Ce faceti voi acolo?
d) Ce ti-a placut cel mai mult sa faci in acea zi?
e) Cum te-ai simtit?
Scrie si un titlu potrivit pentru textul tau.„
Rezultatele la nivel national:
- 55.79% dintre elevi au scris corect cuvintele
- 75.37% au folosit corect semnele de punctuatie
- 67,56% au alcatuit corect propozitiile
- 56,51% au dat un titlu complex/original
Descarca de mai jos Toate Subiectele de la Evaluarea la Scris-citit Limba romana – clasa a II-a 2014:
- Test 1: Subiecte Citit-Limba Romana – Evaluarea Nationala la finalul clasei a II-a
- Test 2: Subiecte Citit-Limba Romana – Evaluarea Nationala la finalul clasei a II-a
- Test 1: Subiecte Scris-Limba Romana – Evaluarea Nationala la finalul clasei a II-a
- Test 2: Subiecte Scris-Limba Romana – Evaluarea Nationala la finalul clasei a II-a
Descarca de mai jos Subiectele de la Evaluarea la Matematica – clasa a II-a 2014:
Descarca de aici Modele suplimentare de pregatire pentru Evaluarea Nationala clasa a II-a
Regulile de evaluare – cum si unde se desfasoara testarea elevilor de clasa a II-a
Fiecare scoala care are clasa a II-a organizeaza pentru elevii sai aceasta evaluare a competentelor fundamentale: scris-citit si matematica. Testarea dureaza 30 de minute, se desfasoara in timpul orelor, in clasa in care invata elevii si cu respectarea asezarii in banci normale a copiilor. Invatatoarea de la clasa le da elevilor foile cu testele, iar evaluarea este asistata si de un alt profesor, care nu are ore la clasa respectiva.
Copiilor le sunt prezentate de catre invatatoare regulile evaluarii, dupa care le sunt impartite subiectele; fiecare elev trebuie sa isi scrie pe foaia de test numele, prenumele si scoala la care invata, iar invatatoarele nu au voie sa le spuna copiilor cum sa rezolve subiectele. (Sursa si detalii)
Lucrarile elevilor sunt notate de catre doua cadre didactice din acea scoala, unul fiind invatatorul de la clasa.
Metodologia prevede ca perioada de evaluare a testelor se termina in cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa a II-a.
Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a IV-a 2015
- 26 mai 2015: Limba romana – testarea vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana
- 27 mai 2015: Matematica
- 28 mai 2015: Limba materna
- fiecare evaluare dureaza 60 de minute
Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a VI-a 2015
- 2 iunie 2015: Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna)
- 3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie)
- fiecare evaluare dureaza 60 de minute
Vezi aici subiectele de anul trecut de la Matematica si Stiinte ale naturii
Descarca de mai jos legislatia privind Evaluarea Nationala de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2015
- Calendarul Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015
- Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015
- Ordin nr. 5123/15.12.2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015
Citeste si: