Ministrul Transporturilor sustine ca termenele de finalizare pentru magistrala 5 de metrou vor fi respectate, desi bugetul pe 2013 a fost redus drastic
Termenele de finalizare pentru cele trei tronsoane ale magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon vor fi respectate, sumele alocate in acest an pentru lucrarile de executie fiind de 114 milioane lei, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor. Fenechiu mai sustine ca, in cazul chelutirii integrale a sumelor alocate, vor fi alocate fionduri suplimentare la rectificarea bugetara.
„Pentru tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu termenul de finalizare este 2015, pentru tronsonul Hasdeu-Iancului – 2017, iar in cazul tronsonului Iancului-Pantelimon lucrarile vor fi terminate in anul 2019. Pentru lucrarile de executie din acest an ni s-au alocat 114 milioane lei, insa Ministerul Finantelor ne-a promis ca, in cazul cheltuirii integrale a acestei sume, ne vor fi alocate fonduri suplimentare la rectificarea bugetara din luna august”, a afirmat ministrul Transporturilor citat de Agerpres.
Concret, potrivit proiectului de buget pe anul 2013, pentru tronsonul de metrou M5 Drumul Taberei – Universitate au fost alocati 95 de miliaone de lei, iar pentru tronsonul M5 Universitate – Pantelimon au fost alocati 19 de milioane de lei.
Buget mic in 2013, buget si mai mic in 2014. Data programata a terminarii: 2018
HotNews.ro a scris luni ca, din cauza reducerilor bugetare, lucrarile la Magistrala 5 de metrou Dr. Taberei – Universitate ar putea fi serios afectate anul acesta, iar santierul din cartierul bucurestean Drumul Taberei s-ar putea prelungi pana in 2018.
Concret, pe anul 2013 pentru Metroul din cartierul Drumul Taberei au fost alocati 95 milioane de lei, de patru ori mai putin decat in bugetul initial din 2012 (380 mil lei) si de cinci ori mai putin decat ce estima pentru 2013 Guvernul Ponta 1 la rectificarea bugetara din august 2012 (500 mil lei).
Mai mult, pentru anul 2014 este estimata o alta suma foarte mica – 65 de milioane de lei.
In plus, la capitolul dedicat lucrarilor la Magistrala 5, Drumul Taberei – Universitate, „Data programata a terminarii si punerii in functiune (PIF)” a fost modificata si in loc de anul 2014 (dupa cum era stipulat in bugetele din anii anteriori) a fost trecut anul 2018.
Reteaua de metrou din Bucuresti are o lungime totala de 70 de kilometri, structurata pe patru magistrale, 51 de statii si trei depouri.
Desi acopera doar 3,7 la suta din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei, metroul preia, in medie, intre 20 si 25 la suta din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun.