Carlos Tavares, director operational la Renault: Romania trebuie sa aiba grija sa-si pastreze competitivitatea. Exista oricand posibilitatea mutarii unor sit-uri catre Maroc sau alte tari din Africa
Traim intr-o lume in continua schimbare, o buna parte a Europei si-a pierdut pe termen scurt competitivitatea economica, iar Romania trebuie sa aiba mare grija sa o pastreze fiindca oricand exista posibilitatea mutarii unor operatiuni catre Maroc sau alte tari, a spus intr-o discutie cu presa Carlos Tavares al doilea om din ierarhia Renault. El a spus si ca vanzarile Renault au simtit impactul crizei poltice din Romania, fiindca economia a avut de suferit, insa s-a aratat foarte multumit de calitatea sit-urilor industriale ale Renault din tara.
„Lumea este in continua evolutie si de aceea, pentru fiecare dintre noi apar provocari, iar Romania ca tara nu face exceptie. Suntem mandri in mod special de sit-urile industriale din Romania, suntem multumiti de calitate si de inginerie, insa trebuie sa stiti ca lucrurile nu se opresc aici si exista oricand posibilitatea sa mutam sit-uri catre Maroc sau alte tari din Africa, atat pe parte de industrial, inginerie si design. Nu ne putem complace, nu putem ajunge la un nivel de complezenta. Daca am privi situatia economiei ca fiind una statica ajungem intr-o mare eroare, iar Europa si-a pierdut competitivitatea pe termen scurt, iar pe termen ling apar probleme. Intr-o astfel de lume in schimbare, Romania trebuie sa aiba grija sa nu-si piarda competitivitatea”, a explicat oficialul Renault. El a laudat Romania spunand ca datorita oamenilor de aici, Dacia a devenit o marca mondiala
Intrebat daca grupul Renault a simtit efectele crizei politice din Romania, el a raspuns afirmativ, fiindca si economia a fost afectata. „Da a existat un impact al crizei politice asupra planului nostru comercial fiindca Dacia este lider pe piata, Renault nu e departe de podium, iar cota noastra de piata e importanta. Evident ca pe o piata in scadere, scad si vanzarile Renault si Dacia si de aceea am vrea ca piata sa fie una stabila. Impactul ramane totusi limitat, nu inseamna ca nu s-a simtit, insa cand Renault scade pe o piata trebuie sa discut cu seful regiunii Euromed cerandu-i sa-mi dea explicatii si apoi sa compenseze lipsa de vanzari de pe piata romaneasca cu un plus de vanzari in alte zone, pentru a ne atinge obiectivele. Raspunsul este da, aceasta criza a avut un impact asupra vanzarilor noastre, dar speram ca lucrurile sa-si revina”.
Uzina Dacia de la Mioveni a atins maximul de capacitate si oficialii Renault au spus in repetate randuri ca lucrurile se vor mentine la acelasi nivel, insa deschiderea uzinei din Maroc la inceput de 2012 a ingrijorat multa lume.
Dacia are in prezent sase modele in gama, iar planurie sunt sa se ajunga la noua modele, insa nu mai mult. Printre cele care s-ar putea adauga se numara noul Logan break, Logan Pick-up si (posibil) o masina de clasa mini.
El nu a vrut sa dea detalii despre viitoarele modele „Ar fi informatii valoroase pentru concurenta si evident ca nu vrem sa le oferim. Daca am da din timp informatii concurentei i-am da posibilitatea sa ne provoace si sa se adapteze”
Totusi, nu trebuie sa ne asteptam ca gama Dacia sa se extinda in mod exagerat „Gama se va largi insa numarul de modele nu va fi excesiv de mare intrucat cu cat numarul de modele creste, cu atat mai mult pierdem din capacitatea de a ne concentra asupra acestora si din posibilitatile de a le sustine ca marketing. Consideram ca numarul de modele va ajunge in jurul a noua, nu am stabilit ca ramanem neaparat acolo, dar prin aceea zona vom ajunge, si ne vom indrepta catre segmente pe care le consideram atragatoare, cum ar fi pick-up. Cand vom face acest lucru veti afla, insa acum ne concentra pe modelele abia lansate”