Sari direct la conținut

Oprescu si-a prezentat bilantul pe cei patru ani de mandat. Vezi realizarile si esecurile edilului

HotNews.ro
Marian Vanghelie a participat la prezentarea bilantullui lui Sorin Oprescu, Foto: Hotnews
Marian Vanghelie a participat la prezentarea bilantullui lui Sorin Oprescu, Foto: Hotnews

​​Primarul general, Sorin Oprescu, a prezentat, joi, bilantul celor patru ani de mandat. Printre realizarile cu care se lauda edilul sef se numara pasajul Basarab, Stadionul National, reabilitarea strazilor din Centrul Istoric, modernizarea spitalelor bucurestene si extinderea retelei de canalizare. La prezentarea bilantului, Oprescu a trecut peste citeva probleme majore ale Bucurestiului: parcarile publice, cainii fara stapan, publicitatea stradala. Autostrada suspendata a rams „suspendata”, desi a fost unul dintre cele mai importante proiecte din campania electorala din 2008.

Ce spune Oprescu ca a facut

Sanatate

– in 2009, s-a infiintat Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti, institutie care a preluat in administrare 19 spitale din Bucuresti. „Institutiile nou intrate in subordinea Municipalitatii erau pline de datorii, subfinantate, cu instrumentar invechit, mult sub standardele necesare practicarii unui act medical decent. Am preluat cheltuielile de baza, cele de intretinere a unitatilor sanitare astfel incat bugetul spitalelor, degrevat de aceste costuri, a putut fi utilizat rational si judicios pentru achizitia de medicamente, consumabile si cresterea calitativa a actului medical”, a declarat Oprescu;

– dupa preluare, municipalitatea a investit in repararea cladirilor in care isi desfasoara activitatea spitalele, in modernizarea spatiilor prin echiparea acestora cu instrumentar si aparatura de inalta performanta;

Investitii pe spitale:

Spitalul Clinic Coltea

– s-a realizat un nou centru de radioterapie oncologica dotat cu aparatura şi echipamente de ultima generatie care vor fi utilizate în tratamentul cancerului;

– s-au realizat doua camere sterile pentru departamentul de transplant medular;

Spitalul Sfanta Maria

– s-a realizat un departament modern de chirurgie hepatica, 7 noi sali de operatie si de terapie intensiva;

– s-au dotat laboratoarele de analiza si departamentul de imagistica cu aparatura de ultima generatie.

Spitalul Colentina

– au fost reabilitate clinicile medicale de cardiologie, gastroenterologie şi neurologie. S-au infiintat 5 departamente medicale noi.

Spitalele Burghele si Cantacuzino

– au fost dotate cu aparatura de inalta performanta;

Spitalul de ortopedie-traumatologie “Foisor”

– a fost modernizat transformandu-se in cel mai modern centru de ortopedie din Europa de Est, capabil de pana la 20 de interventii chirurgicale pe zi, dintre care multe sunt de mare complexitate. 40% dintre pacienti provin din Bucuresti, iar ceilalti din restul tarii.

Spitalul Malaxa

– a fost reabilitat si modernizat, s-a extins spatiul medical si de spitalizare, iar de anul trecut, odata cu desfiintarea Spitalului Caritas a preluat si sectia de obstetrica, ginecologie si neonatologie a acestui spital.

Spitalul „Carol Davila”

– are un compartiment nou de chirurgie dotat la standarde europene şi un centru de dializa.

Spitalul Filantropia

– s-a investit in echipamente si aparatura medicala in scopul cresterii calitatii actului de diagnostic si tratament in depistarea malformatiilor fetale antenatale.

Spitalul clinic de obstetrica si ginecologie “Prof. Dr. Panait Sarbu”

– a fost reutilat. Aici s-au achizitionat incubatoare moderne, monitoare cardiorespiratorii neonatale, monitoare de functii cerebrale, ecografe, ventilatoare, cardiotocograf, aspiratoare de neonatologie, pulsoximetre, masa de operatie, histeroscoape.

Spitalul clinic de boli reumatismale “Dr. Ion Stoia”

– s-a investit in aparatura performanta ce permite investigarea completa a pacientilor reumatici, precizarea precoce a diagnosticului, precum si instituirea corecta si la timp a terapiei adecvate.

Spitalul de psihiatrie Titan “Dr. Constantin Gorgos”

– se infiinteaza doua centre noi: „Centrul de ingrijire copii cu tulburari in dezvoltare” si „Centrul pilot de interventie si instruire in sanatatea mintala”

– s-a infiintat o linie telefonica gratuita la care bucurestenii au acces 24 de ore din 24;

Servicii sociale

– s-a infiintat complexul integrat de servicii sociale pentru adulti Sf. Ioan. Acesta a fost deschis in februarie 2012, este localizat pe bd Pallady si are o capacitate de 600 de locuri;

– s-au finantat cantinele sociale: Cantina Sfântul Constantin – sector 1, Cantina Grivita – sector 1, Cantina Bucur – sector 2, Cantina Dacia – sector 2, Cantina Ferentari – Sector 5. Numarul mediu de beneficiari este de 3200 de oameni/lunar;

– s-au infiintat 3 spalatorii sociale in sectoarele 1, 3 si 4;

– au fost deschise 4 crese. Alte 9 urmeaza a fi deschise pana la sfarsitul anului. Cele 4 crese au o capacitate totala de 100 locuri;

– s-a infiintat un camin pentru varstnici in cadrul spitalului Sf. Luca si este in curs de amenajare un nou centru, in incinta fostului spital Caritas;

– s-au acordat 121 de locuinte sociale (apartamente si garsoniere) pentru 339 de persoane;

– s-a solutionat situatia familiilor ale caror case sunt in proces de consolidare sau ale caror locuinte au fost dezafectate: li s-au dat temporar 148 de apartamente;

Infrastructura

– s-au reabilitat 90 de strazi;

– 204 strazi sunt incluse in programele de intretinere multianuala.

Strazi reabilitate

– s-a largit bd. Constantin Brancoveanu de la 3 la 6 benzi, intre str. Nitu Vasile – str. Turnu Magurele;

– s-a largit strada Nitu Vasile de la 2 la 4 benzi;

– s-a largit bd. Tudor Vladimirescu de la 4 la 6 benzi;

– in 2011 s-a deschis circulatia pe strapungerea 1 Mai;

– s-au modernizat bd. Aviatorilor, Constantin Prezan, Mircea Eliade si P-ta Charles de Gaulle. „Principala realizare a fost ca s-a trecut la imbracamintea asfaltica in locul pavajului de piatra naturala, ceea ce permite conditii de trafic mai bune si intretinere usoara si rapida. Precizez ca piatra cubica a fost refolosita in vederea mentinerii caracterului cultural al unor zone unde valorile de trafic sunt reduse, de exemplu Centrul Istoric”, sustine Oprescu;

– s-au reabilitat strazile Tunari si Viitorului si liniile de tramvai de pe ele;

Pasaje

– s-au finalizat lucrarile la pasajul Basarab. Lucrarea a fost inceputa inca de pe vremea cand Traian Basescu era la Primaria Capitalei, a fost continuata pe mandatul primarului Adriean Videanu si terminata de Sorin Oprescu. Traficul mediu zilnic estimat pe acest pasaj este de 80.250 de vehicule pe zi. Oprescu sustine ca la inceputul mandatului sau lucrarea era aproape blocata (nu erau terminate exproprierile, erau multe litigii, lucrarile stagnau, consortiul castigator era la limita de a cere penalizari pentru ca autoritatea locala nu isi indeplinea obligatiile contractuale, platile nu se puteau face, proiectul de executie avea multe elemente incomplete etc). „Volumul fizic de lucrari executate era de 12-15%. Practic, existau sase stalpi si o parte din tablierul de beton”, spune Oprescu.

Proiecte aflate in derulare:

– penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Este un drum expres, cu o lungime de 12,5 km, 6 benzi, la care se adauga un pod hobanat de o lungime de 235 de metri si o latime de 13,9 m (necesar traversarii raului Dambovita) si trei noduri rutiere prevazute cu pasaje si bucle de urcare coborare dintre care cel mai mare este in zona sos. Virtutii. Din aceasta lucrare nu s-au realizat decat fundatiile stalpilor de la pasajul de la Lacul Morii;

– Supralargire soseaua Pipera plus pasaj denivelat peste Barbu Vacarescu. Lucrarile constau in: largirea la 6 benzi de circulatie a Sos Pipera; executarea unui pasaj superior cu 4 benzi de circulatie. Aceasta lucrare este aproape gata, avand termen de finalizare aprilie 2012. Se estimeaza ca Pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de circa 40.000 de masini;

– strapungere bd Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Proiectul prevede refacerea totala a b-dul Nicolae Grigorescu, pe o lungime de cca 2,4 km, cu un carosabil de 3 benzi pe sens si a bd Splai Dudescu, pe o lungime de 1,2 km, cu 4 benzi pe sens, un pasaj rutier peste Splai Dudescu si Dambovita, un pod de 64 m, peste Dambovita, la nivelul Splai Dudescu. Deocamdata proiectul este blocat deoarece Consiliul General nu a aprobat culoarul de exproprieri. Se lucreaza la pasajul de pe Splaiul Independentei.

– strapungere str. D-na Ghica – Bd. Chisinau – pasaj suprateran peste calea ferata (str. Heliade dintre Vii – sos. Pantelimon). Proiectul prevede refacerea si modernizarea strazii d-na Ghica, pana la nivelul caii ferate si apoi continuarea constructiei stradale pana la nivelul complexului Delfinul, spre b-dul Chisinau. Artera care va avea 4 benzi pe sens, o lungime totala cca 1.8 km si o latime de 21 m. Pasajul suprateran care va traversa linia de cale ferata, realizeaza legatura intre cele doua segmente ale arterei rutiere prezentate anterior. Termen de finalizare – finalul anului 2012.

– strapungerea Buzesti-Berzei-Vasile Parvan, faza I. Proiectul prevede largirea strazilor Buzesti si Berzei pana la Vasile Parvan. Stadiul lucrarii: in prezent este finalizat tronsonul cuprins intre str. Virgiliu si Vasile Parvan. Mai sunt in lucru alte doua tronsoane: portiunea intre Piata Victoriei – Occidentului – Grivitei – Mircea Vulcanescu – Virgiliu, la care se lucreaza. Oprescu estimeaza ca vor fi gata in urmatoarele 2-3 luni;

– reabilitarea sistem rutier si linie de tramvai pe bd. Aerogarii. Lucrarea este aproape finalizata incluzand si reabilitarea Podului Baneasa. Proiectul prevede si amenajarea unei parcari park and ride la capatul tramvaiului 5, dar lucrarile inca nu au inceput;

– reabilitarea sistemului rutier si a liniei de tramvai de pe bd. L. Rebreanu. In acest moment este realizat circa 25 la suta din lucrare;

– s-au reabilitat pasajele Unirii, Lujerului, Victoriei si Piata Universitatii. Pasajul de la Piata Muncii este in lucru;

– au inceput lucrarile la parcarea subterana de la Piata Universitatii. Va avea o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme si 25 locuri pentru motociclete. Termenul de finalizare este semestrul I – 2012;

Sport

– s-au finalizat lucrarile la stadionul Lia Manoliu si se afla in lucru parcarea de langa stadion, lucrarile urmand sa fie finalizate in acest an. „La inceputul mandatului meu, acolo era doar o groapa. In trei ani am reusit sa ridicam o Arena ce rivalizeaza cu marile stadioane din Europa. Aici au fost organizate pana in prezent, 18 intreceri sportive la care au participat aproximativ 400.000 de spectatori, iar in cadrul evenimentului Noaptea Alba a Arenei Nationale, peste 100.000 de persoane au vizitat acest stadion. Astazi, suntem in pline pregatiri pentru desfasurarea celui mai mare eveniment sportiv pe care l-a organizat Bucurestiul zilelor noastre, Finala UEFA Europa League, care se va desfasura la Bucuresti pe 9 mai. Acest eveniment va aduce in Capitala peste 40.000 de turisti straini, si va creste vizibilitatea tarii si orasului prin transmisia Finalei de catre 3 televiziuni, pentru un numar estimat de cel putin 60 de milioane de telespectatori’, spune Oprescu.

Apa si canalizare

– In perioada 2008-2012 s-au finalizat 317 strazi însumând 101,94 km retea publica de alimentare cu apa, 40 km retea publica de canalizare menajera, 6,5 km retea de publica de canalizare pluviala;

– sunt în lucru, sau în diverse faze de finalizare 53 de strazi însumând 20 km retea publica de alimentare cu apa;

– s-a finalizat reabilitarea statiei de epurare a apelor uzate de la Glina. In acest moment se epureaza jumatate din apele uzate ale Bucurestiului. „Suntem in stadii avansate de pregatire a documentatiei necesare obtinerii finantarii si pentru faza a II a, care se ridica la 250-300 de milioane de euro, cu importanta co-finantare de la Uniunea Europeana”, spune Oprescu. Finalizarea acestei faze este prevazuta pentru anul 2015.

Educatie

– au fost reabilitate 90 de scoli: 65 sunt finalizate, iar alte 25 sunt receptionate partial;

– s-au construit 26 de sali de sport noi si alte 10 au fost modernizate;

Spatii verzi

– s-au desfiinţat 967 de construcţii cu caracter provizoriu, terase, mobilier urban edificate ilegal in parcuri, fiind astfel redata orasului o suprafaţă de spatiu verde de aproximativ 100.000 mp;

– s-a realizat Cadastrul Verde – Registrul Spatiilor Verzi, de aici rezultand ca orasul are de 24,72 mp de spatiu verde pe cap de locuitor;

– au fost construite 42 de locuri de joaca pentru copii si 12 terenuri de sport in parcurile Tineretului, Carol 1, Herastrau si Izvor;

– s-au plantat 65.000 de arbori si arbusti ;

– s-au reabilitat parcuri mari, in suprafata de peste 90.000 de mp;

– s-a marit parcul de ambarcatiuni de agrement cu hidrobiciclete, barci si salupe rapide;

– s-au reabilitat terenurile de minigolf din Herastrau si Parcul Floreasca;

– s-au populat lacurile din parcurile istorice cu pasari exotice (Herastrau, Bordei, Cismigiu), s-au reabilitat fantani arteziene (Piata Revolutiei, Casa Armatei, Sfintii Voievozi, Izvorul Rece, Academia Militara, Parcul Tineretului, Gara de Nord, Zodiac si Carol), s-a efectuat reamenajarea urbana a parcurilor Herastrau, Circului, Carol, Tineretului si Floreasca;

Centrul Istoric

– s-a reziliat contractul cu firma Sedesa, contract incheiat de primarul Videanu pentru reabilitarea strazilor din Centrul Istoric deoarece „lucrarile stagnau in mod nejustificat”;

– s-au impartit strazile din Centrul Istoric in mai multe pachete si au fost scoase din nou la licitatie;

– s-au finalizat lucrarile de reabilitare pe 16 strazi: Caldarari, Covaci, Filitti, Franceza, Gabroveni, Lipscani, Sf. Dumitru, Pasajul Francez, Pictor Tonitza, Poştei, Şelari, Şepcari, Smârdan, Soarelui, Stavropoleos, Zarafi) si 3 piatete – Piata Roma, Piata de Flori (Sf. Anton) si Piata Natiunile Unite, toate facand parte din ceea ce se numeste ZONA A a Centrului Istoric. In 2008 erau finalizate lucrarile doar pe strada Smardan si Lipscani.

– s-a readus statuia Lupoaica la vechiul ei amplasament in capul strazii Lipscani, iar acea zona a fost denumita Piata Roma;

-s-a reabilitat Pasajul Pietonal Lipscani, redenumit Pasajul Latin, care a fost inzestrat cu doua basoreliefuri decorative reprezentand elemente ale istoriei Romaniei de la daci si romani pana in vremea lui Constantin Brancoveanu.

Cultura

– s-a inaugurat noua sala de spectacol a teatrului Excelsior;

– s-au finalizat lucrarile de modernizare si extindere a Teatrului de Revista Constantin Tanase si de reabilitare a Teatrului de Vara;

– s-a reamenajat Sala Studio a Teatrului Odeon;

– s-a reabilitat sala Atelier a Teatrului de Comedie (deschisa oficial in 2009);

– s-au restaurat Palatele Brancovenesti;

– s-a restaurat ansamblul istoric Mogosoaia si parcul adiacent, care a fost extins;

– s-a reabilitat si amenajat Teatrul Mic;

– s-a extins Teatrul Masca;

– s-a reabilitat Centrul de Proiecte Culturale a Municipiului Bucuresti (ArCub);

– s-a reabilitat si modernizat sala Opera Comica pentru Copii;

– au inceput lucrarile de modernizare a cladirii Centrului de Creatie, Arta si Traditie a Municipiului (CreArt) in care se va amenaja o noua sala de spectacole si ateliere de creatie.

La prezentarea bilantului au fost prezenti primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, directori din primarie si consilieri generali.

Ce nu a facut Oprescu

– nu s-a rezolvat problema parcarilor in Bucuresti. Din cele 19 parcari subterane care trebuiau facute in Bucuresti, nu au inceput lucrarile decat la parcajul de la Universitate. Lucrarile sunt destul de avansate, insa nu vor fi gata pana la alegerile din iunie; De mentionat ca numai in zona centrala, estimarile facute arata ca exista o cerinta de peste 30.000 de locuri de parcare, iar in urmatorii ani cererea va creste pana la aprox. 90.000 de locuri, ceea ce inseamna ca, timp de 10 ani, ar trebui sa existe un ritm de 9.000 de locuri de parcare in fiecare an, pentru a satisface aceasta cerinta.

– nu a rezolvat problema publicitatii stradale. Orasul este plin de meshuri, panouri publicitare si reclame luminoase. Oriunde ai merge dai peste ele. Asta in ciuda faptului ca exista un regulament de publicitate la nivelul orasului, care reglementeaza aceasta activitate;

– nu s-au facut mari progrese in ceea ce priveste retrocedarile pe Legea 10;

– nu s-au facut parcuri noi, desi Bucurestiul are un deficit de spatiu verde;

– nu s-au accesat fonduri europene pentru marile investitii;

– nu s-a aprobat strategia de salubrizare, curatenia reprezentand o mare problema in anumite zone ale Bucurestiului;

– nu s-a realizat noul Plan Urbanistic General;

– nu s-au detaliat decat 3 dintre cele 96 de zone protejate. Aceste studii ar fi protejat Bucurestiul vechi de abuzurile speculantilor imobiliari;

– nu s-au reabilitat si amenajat malurile salbei de lacuri din Bucuresti;

– autostrada „suspendata”, a ramas in stadiul de idee. Nici macar Planul Urbanistic Zonal pentru acest proiect nu a fost finalizat si aprobat;

– nu s-a rezolvat problema cainilor fara stapan;

– nu s-au mai cumparat locuinte sociale;

– nu s-au cumparat si restaurat case de patrimoniu;

Bile negre

achizitionarea de catre Administratia Lacuri Parcuri si Agrement din Primaria Capitalei a 16 chioscuri in valoare de 37.000 de euro fiecare;

– achizitionarea a 20 de ceasuri in valoare de 35.000 de euro fiecare;

– primaria Capitalei plateste chirie 2,7 milioane de euro pe an pentru noul sediul in timp ce lucrarile de consolidare la cladirea veche, de vizavi de parcul Cismigiu, se misca foarte greu. Sediul nou nu are locuri de parcare;

proiectul Primarului general de a pune pe malul Dambovitei jardiniere cu ventilator, proiect in valoare de 23 milioane de euro;

demolarile facute pe strada Buzesti-Berzei, in mijlocul noptii, ca „rechinii imobiliari”;

proiectul primarului general de a construi un pasaj subteran rutier pe bd. Aviatorilor, pe sub piata Charles de Gaulle. Proiectul prevede defrisarea multor arbori de pe marginea bulevardului;

ONG-istul Nicusor Dan a prezent duminica, lista cu promisiunile facute si incalcate de Oprescu. Vezi lista facuta de acesta.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro