InfoClick si Newsphone Hellas nu mai sunt furnizori de serviciu universal pentru informatii privind abonatii in Romania
Infoclick si Newsphone Hellas, companii care operau serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie, la numarul de telefon 118800, au pierdut calitatea de furnizori de serviciu universal pentru neindeplinirea obligatiilor, a anuntat marti autoritatea de reglementare in comunicatii. Serviciul universal presupune un serviciu la care au dreptul toti locuitorii si toti operatorii de telefonie erau obligati de lege sa se interconecteze la reteaua Infoclick pentru numarul 118800.
- „Retragerea calitatii de furnizori vine ca urmare a nerespectarii de catre furnizorii de serviciu universal a unora dintre obligatiile pe care acestia le aveau in calitate de furnizori de serviciu universal. Abaterile au fost constatate de ANCOM in urma controalelor efectuate de la momentul desemnarii pana in prezent”, se arata in comunicatul autoritatii.
Infoclick si Newsphone Hellas, amendati cu 15.000 lei pentru neindeplinirea obligatiilor
Mai exact, in urma unui control efectuat in luna iunie 2010, autoritatea a constatat ca cei doi furnizori nu si-au indeplinit obligatia de a publica un registru al abonatilor in forma tiparita intr-un numar de 6.000.000 de exemlare, asa cum s-au angajat prin ofertele depuse, motiv pentru care institutia a transmis furnizorilor in cauza o notificare in vederea aplicarii sanctiunii, acordand acestora o perioada suplimentara de timp pentru a remedia sau justifica in mod corespunzator incalcarea obligatiei.
Avand in vedere ca justificarea transmisa autoritatii de catre furnizori nu a fost considerata intemeiata, dupa expirarea termenului acordat, s-a efectuat o noua actiune de control menita sa verifice daca furnizorii au intrat in legalitate. Deoarece s-a constatat mentinerea incalcarii obligatiilor asumate, cei doi furnizori au fost sanctionati cu amenda de 15.000 lei si au fost obligati la publicarea celor 6.000.000 de exemplare ale registrelor de abonati in forma tiparita in termen de 30 zile de la comunicarea deciziei de sanctionare.
- „Avand in vedere ca la data ultimului control efectuat in data de 15 martie 2011, cei doi furnizori nu au putut face dovada publicarii celor 6.000.000 de exemplare ale registrelor abonatilor in forma tiparita, ANCOM a decis sanctionarea celor doua societati prin retragerea calitatii de furnizori de serviciu universal”, se mai arata in comunicat.
Drept urmate, incepand cu data de 31 martie 2011 toate drepturile si obligatiile prevazute in deciziile de desemnare ca furnizori de serviciu universal ai incetat.
UPDATE 1Oficialii Infoclick sustin ca nu si-au putut indeplini obligatiile atat datorita conditiilor pietei cat si din cauza nerespectarii termenilor din caietul de sarcini
Contactati de HotNews.ro, oficialii InfoClick au explicat de ce nu au putut indeplini obligatiile asumate:
„Aceasta decizie este binevenita deoarece ne permite sa ne continuam activitatile pe piata din Romania in calitate de operator de servicii informatii numere clienti, respectand principiile unei piete libere. Consideram ca atat conditiile pietei cat si specificatiile si termenii descrisi in caietul de sarcini nu au fost respectate, ceea ce nu a facut posibil pentru noi sa ne indeplinim obligatiile asumate fata de consumatorii romani in calitate de furnizor de serviciu universal”, au declarat pentru HotNews.ro oficialii Infoclick.
UPDATE 2 InfoClick si Infoclick si Newsphone Hellas au platit 200.000 de euro pentru a obtine de la ceilalti operatori bazele de date cu abonatii
Cei doi operatori pot in continuare sa ofere servicii comerciale la numarul 118800, dar nu mai beneficiaza de aceasta calitate de furnizor de serviciu universal. Ce au pierdut printre altele?
- „In urma retragerii calitatii de furnizori de serviciu universal, cele doua companii au pierdut dreptul de a solicita compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, in cazul in care tarifele platite pentru obtinerea de la furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonatilor a tuturor informatiilor relevante necesare in vederea realizarii si actualizarii bazei de date complete depaseau suma angajata prin oferta depusa de cele doua companii, de aproximativ 3 milioane euro. Dupa 17 luni din perioada de desemnare de 24 de luni, cele 2 companii au achitat catre furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului, care atribuie numere de telefon abonatilor aproximativ 200.000 euro, datorita eforturilor ANCOM de orientare pe costuri a tarifelor pentru furnizarea bazelor de date cu abonatii”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.
Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie, obligatie la nivel european, in conditiile in care face parte din sfera serviciului universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) a fost lansat pe 31 octombrie 2009 in Romania, iar furnizor a fost desemnat InfoClick in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia, companie cu experienta de 15 ani in acest domeniu pe piata elena.