Sari direct la conținut

Romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie pentru a mentine relatiile cu cei din jur – studiu

HotNews.ro

Romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie, pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale, arata un studiul facut in randul a 200 de persoane de compania de cercetare Cult Market Research. Cei mai multi dintre respondenti (46%) au pe lista de cadouri pentru acest Craciun intre cinci si noua persoane si aproape un sfert spun ca vor cumpara cadouri pentru mai mult de zece persoane.

Ponderea cea mai mare in optiunile privind locul din care se cumpara cadourile o au magazinele/mall-urile (76%) si magazinele de cadouri (41%), acestea fiind, probabil, optiuni confortabile si rapide pentru cei care se ocupa de alegerea darurilor cu cateva zile inainte de Craciun. Un sfert dintre respondenti cumpara cadouri din magazine online.

Dincolo de traditia Craciunului si confortul personal, partenerii din cupluri isi ofera cadouri si pentru a pastra un obicei al relatiei (17%). Astfel, cuplurile isi creeaza propriile ritualuri si obiceiuri, mai ales in preajma sarbatorilor, iar pastrarea acestora reprezinta un element important pentru mentinerea relatiei. De asemenea in cazul acestora, prin oferirea cadourilor de Craciun, se urmareste si castigarea aprecierii celui ce primeste cadoul (6% dintre subiecti au indicat acest aspect).

Si relatiile cu prietenii sunt mentinute prin intermediul cadourilor de Craciun. Astfel, aproape 20% dintre cei care ofera cadouri de Craciun spun ca pastreaza in acest mod un obicei al relatiei lor cu prietenii.

Daca luam in considerare si faptul ca aproape jumatate dintre respondenti aleg cadourile cu cateva zile inainte de Craciun se poate deduce ca romanii ofera cadouri de Craciun mai degraba din obligatie (s-ar simti vinovati daca nu ar darui), pentru a marca momente importante, evenimente sau pentru a stabili si mentine relatii interpersonale.

Aproape 40% dintre respondenti intentioneaza sa ofere parintilor accesorii vestimentare (manusi, esarfe, gablonturi etc.) si decoratiuni pentru casa, iar 30% parfumuri si cosmetice. Mai mult de o treime dintre respondenti aleg sa ofere partenerului/partenerei accesorii vestimentare, in timp ce 30% vor oferi produse cosmetice si parfumuri. Acestea fac parte din categoria cadourilor usor de ales si cu un risc redus de a nu fi pe placul destinatarului.

Cele mai potrivite cadouri pentru prieteni si colegi sunt considerate cartile, 40% dintre respondenti intentioneaza sa le cumpere pentru a le oferi cadou de Craciun.

Optiunile intalnite cel mai des in ceea ce priveste cadourile pe care si le doresc respondentii sunt cartile (20%), alimentele si bauturile (16%), decoratiunile pentru casa (13%) si cosmeticele (10%). Cei mai multi respondenti aleg sa ofere cosmetice, accesorii vestimentare, alimente si bauturi de Craciun si, in mare parte, vor ajunge sa ofere in acord cu dorintele destinatarilor. Singura discrepanta apare in cazul accesoriilor vestimentare. Doar 5% dintre cei intervievati spun ca doresc sa primeasca astfel de cadouri, in timp ce pe lista cadourilor pe care intentioneaza sa le ofere, accesoriile ocupa primul loc.

Culegerea datelor a avut loc in perioada 8-13 decembrie 2010 prin intermediul metodei sondajului de opinie, tehnica chestionarulu aplicat online. Esantionul a fost de 200 de persoane, utilizatori de Internet, cu varsta cuprinsa intre 18 si 50 de ani.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro