Sari direct la conținut

Cum vad mediul digital un director de retea regionala, un publicitar roman si seful de marketing al unei mari companii

HotNews.ro

Pe multe piete a venit vremea ca marketingul pe mobil sa „decoleze”, in sfarsit, dupa multi ani in care s-a tot spus ca „acesta este anul mobile”. In Romania, insa, Internetul mobil va intra in cotidianul oamenilor de marketing „probabil in doi-trei ani”, a apreciat miercuri Wim Vermeulen, director pentru Digital Innovation, Ogilvy Group CEE. Deocamdata, oamenii din mica industria online locala primesc in continuare sfaturi cum sa se prezinte in fata clientilor, sfaturi oferite azi de Bogdan Naumovici. Iar un mare client – Ursus Breweries, a explicat de ce ia foarte in serios marketingul digital si de ce compania nu sta bine, acum, la acest capitol.

Cei trei au vorbit, miercuri, in deschiderea Digital Marketing Forum, eveniment dedicat comunicarii de marketing in noile media, organizat de Evensys.

Wim Vermeulen, director pentru Digital Innovation, Ogilvy Group CEE a argumentat, intr-o prezentare pe tema „Ce urmeaza in marketingul digital”, de ce anul acesta este momentul in care marketingul pe mobil „va decola”, dupa multi ani in care acest lucru s-a tot spus, fara insa sa se si intample. Dar, daca in Marea Britanie, de exemplu, Internetul mobil este deja „mainstream” in activitatile de marketing, in Romania va fi „probabil in 2-3 ani”.

Wim Vermeulen, Ogilvy:

  • Pana acum, accesul la Internet mobil nu era atat de dezvoltat. Google si Apple au schimbat regulile jocului
  • Apple conduce in cursa aplicatiilor pentru mobil. Dar gradul de utilizare a aplicatiilor, gratuite sau contra cost, scade rapid dupa descarcarea acestora – dupa 90 de zile de la descarcare utilizatorul nu mai foloseste aproape deloc aplicatia respectiva
  • Jumatate din timpul petrecut de britanici pe Internetul mobil este petrecut pe Facebook (potrivit datelor disponibile in decembrie 2009). Retelele sociale sunt un motor al Internetului pe mobil
  • Posibilitati in publicitatea prin mobile web, „foarte, foarte plictisitoare”: SMS Aps, WAP Display, Search Ads, App Display Ads, Notifications
  • Nu rezolvi nimic atunci cand copiezi retete din alte medii si le pui pe mobil. Mai bine folosesti Internetul mobil incercand sa imbunatatesti experientele consumatorului si sa te diferentiezi de concurenta
  • Forrester Research: 39% dintre consumatorii europeni vor folosi Internetul pe mobil in 2014
  • In Marea Britanie, Internetul mobil este deja „mainstream” in activitatile de marketing. In Romania va intra in cotidianul activitatilor de marketing „probabil in 2-3 ani”

Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing la Ursus Breweries, a explicat felul cum actioneaza compania pentru a-si imbunatati prezenta in digital, unde, dupa cum spune el, pana acum a avut o performanta slaba.

Grant McKenzie, Ursus Breweries:

  • Prezenta online a Ursus, prin site-uri si campanii, lasa de dorit. Abordarea obisnuita este o campanie simpla, ce duce la o crestere pe termen scurt a traficului, dupa care se lasa „linistea”
  • In mediile digitale au loc conversatii despre produsele noastre, dar noi nu luam parte la acele conversatii
  • Noi am acceptat ca nu stam bine in prezent, dar vrem sa rezolvam situatia. Avem ambitia sa transformam posibilitatile noastre in mediul digital, sa ne rupem de modul de gandire blocat in campanii si sa intelegem mai bine cum stau lucrurile in mediul digital
  • Trei lucruri invatate: aceste noi media nu sunt deloc noi; sa nu confundam instrumentul cu tendinta – Facebook este un instrument, pe cand relatiile construite si sustinute virtual sunt o tendinta a consumatorilor; digitalul nu este un simplu canal de comunicare publicitara
  • De ce trebuie sa luam in serios marketingul digital, in Romania? Pentru ca aici sunt deja consumatorii
  • De ce nu se implica in digital companiile romanesti? Din frica de necunoscut, din frica de a da prost, din superstitie si din lipsa unor modele
  • Ce trebuie sa faca aceste companii pentru a-si imbunatati prezenta in mediul digital? Sa ceara ajutor, sa ceara sa li se spuna adevarul, oricat de dureros ar fi, sa nu accepte raspunsuri slabe din partea agentiei de publicitate
  • La Ursus am stabilit ca avem un marketing online slab, dar ca dorim sa fim foarte buni la acest capitol, fapt pentru care am apelat la sprijinul unor experti si agentii de specialitate din Londra

.

Bogdan Naumovici, creative director la 23 Communication Ideas, a vorbit, in zece puncte, despre ce pot invata oamenii din inca mica industrie online romaneasca de la industria publicitatii:

  • Scoateti capul din pamant – uitati de ultimele inovatii tehnologice pentru moment si ganditi-va la nevoile reale ale clientilor
  • Intelegeti businessul clientului si raportati-va la el, nu la propriile idei
  • Nu vindeti ore de munca si comisioane media. Agentii de publicitate din Romania chitaie acum de foame pentru ca vindeau ore de creatie.
  • In schimb, creati plusvaloare si monetizati-o. Online-ul a plecat ieftin si e foarte, foarte greu sa il faci scump. Daca vreti sa faceti bani mai multi, explicati-i clientului cum va face el bani mai multi
  • Lucrati cu cat mai multi clienti, de la care puteti invata foarte mult
  • Pozitionati-va, specializati-va, aratati-i clientului ca „agentia noastra de publicitate este singura care iti poate da asta”.
  • Intreceti-va permanent – oricat a fost de hulit festivalul Ad’or, atunci vedeati la televizor reclamele pe care le vedeati. Cand nu mai exista competitie, vedeti ce reclame sunt acum la televizor
  • Profitati ca industria e inca la inceput, moment in care puteti sa riscati, sa educati – banii nu sunt atat de multi, clientii nu se tem atat de mult ca pot irosi bani.
  • Nu va atomizati.
  • Cand vor veni banii multi, nu angajati ca disperatii, tineti sub control cresterea
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro