Sari direct la conținut

Le Monde, despre 'stirea' Times.ro care a facut inconjurul lumii: Romania ia peste picior Canal+ si corespondentul sau in Tahiti, Paul Gauguin

HotNews.ro

Istoria batalionului roman plecat cu ajutoare pentru sinistratii din Haiti dar ajuns, din greseala in Tahiti, a facut inconjurul lumii, dupa ce farsa a fost publicata de site-ul romanesc Times.ro, sub aparenta unei stiri reale. De atunci, audienta site-ului a crescut fulgerator, de la 4.000 de vizitatori pe zi, inainte de publicarea glumei, la 25.000 de accesari, in prezent, noteaza corespondentul Le Monde la Bucuresti, Mirel Bran.

Articolul este ilustrat cu un colaj in care sunt prezentati soldati romani pe o plaja din Tahiti iar site-ul il citeaza pe ministrul roman al Apararii, Gabriel Oprea, cu declaratia: „Eu zic ca nu trebuie sa facem un spectacol din chestia asta. Adica, numele seamana foarte, foarte mult. Haiti, Tahiti, Mahiti, Papiti. Sa le ia dracu’, suna la fel„.

Imediat, zeci de ziaristi rusi, letoni, unguri si italieni au propagat stirea, dar nici televiziunile nu au ratat ocazia. Editia in spaniola a Russia Today a prezentat un lung reportaj dedicat acestui subiect, caracterizat drept „incredibil dar adevarat”. ‘Stirea’ a ajuns si la televiziunile din Columbia.

Transmite Paul Gauguin, pentru Canal+, din Tahiti

Televiziunea Canal+ nu a citit decat inceputul articolului si, in emisiunea „L’édition spéciale”, a consacrat mai multe minute acestei incredibile intamplari din Romania.

Times.ro nu a ratat momentul: „Canal+ a primit aceste informatii de la corespondentul sau local, pictorul Paul Gauguin. Locuieste pe aceasta insula si a fost martorul ocular la sosirea batalionului din Romania”.

Ulterior, Canal+ a rectificat informatia.

Niciun ziarist nu a verificat informatia

„Nu imi revin”, a declarat Ionut Foltea, bloggerul aflat la originea glumei. „Site-ul nostru este o platforma de pamflete, de false subiecte si de glume, pe care oamenii le citesc pentru a se amuza. Cand esti ziarist, primul lucru pe care il faci este sa verifici informatiile. Nimeni nu s-a deranjat sa dea macar un telefon. Si iata cum vezi la televizor povesti care nu s-au intamplat niciodata”, comenteaza el.

Lansat in 2008, fara a ezita sa imprumute numele unui cotidian britanic serios, Times.ro este acum in fata unei adevarate explozii a numarului de vizitatori. Dupa afacerea Haiti-Tahiti, numarul de vizitatori a ajuns la aproximativ 25.000.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro