Jurnalul National reinvie Scinteia. Proprietara marcii, Corina Dragotescu: "Sper sa opreasca acest supliment"
Jurnalul National a lansat, luni, 22 decembrie, un nou proiect editorial – suplimentul „Scinteia”, prezentat in paginile ziarului drept „cea mai importanta campanie publicistica din istoria sa”. Jurnalista Corina Dragotescu, detinatoarea marcii „Scinteia”, afirma ca a avut abia luni o discutie cu directorul Jurnalului National, Marius Tuca, si ca va cere oprirea acestui proiect.
Iulian Comanescu noteaza pe blogul sau ca „e oarecum vorba de ziarul care nu s-ar fi putut, dar ar fi trebuit sa se scrie atunci”.
Proiectul editorial ar urma sa apara zi de zi, pe parcursul anului 2009, ca supliment de patru pagini al Jurnalului National, tiparit insa in formatul original al ziarului „Scinteia”. Continutul ar trebui sa acopere evenimentele si actualitatea de acum 20 de ani, insa din perspectiva actuala, fiind asteptata si o importanta contributie a cititorilor.
In iunie a.c., jurnalista Corina Dragotescu afirma pentru Mediafax ca a intrat in posesia marcii Scinteia la finele lunii martie 2008, dupa o procedura de achizitionare initiata la inceputul lui 2007, cand Ringier anunta ca a inregistrat aceasta marca la OSIM. Tot ea anunta acum jumatate de an ca intentiona sa lanseze un site care sa poarte numele ziarului comunist.
Recent, pe Bulevardul Ferdinand s-a deschis si un restaurant „rock” ce poarta numele si simbolurile ziarului Scinteia.
„Marca ‘Scanteia’ este proprietatea mea si eu sper ca domniile lor sa opreasca aparitia acestui supliment la Jurnalul National, ca nu vreau sa ajung la disensiuni cu colegii de breasla”, a precizat, luni, Corina Dragotescu pentru HotNews.ro. In caz contrar, Dragotescu afirma ca va incerca sa rezolve situatia pe cale legala.
Intrebata daca va incerca sa ajunga la o intelegere cu directorul Jurnalului, Marius Tuca, pentru utilizarea marcii Scanteia, Dragotescu sustine ca nu a luat in calcul aceasta varianta, dar nici nu o exclude. „Ar putea sa faca o oferta, exista atat de multe modalitati legale, dar sa nu foloseasca aceasta marca dupa cum doreste”, a explicat ea.
„Este o datorie elementara sa dai un telefon, sa te interesezi daca poti sa folosesti sau nu o marca cand demarezi un proiect”, a detaliat Dragotescu, aratandu-se nemultumita de faptul ca Marius Tuca, pe care l-a contactat telefonic luni, a spus ca nu stia faptul ca detine aceasta marca.
Dragotescu a spus ca se afla in discutii si cu patronul restaurantului deschis recent in Capitala, pe care l-a contactat acum doua saptamani sa dea firma jos si sa poarte o discutie in acest sens.