Sari direct la conținut

Cristina Popescu (Romtelecom), despre cheltuielile de comunicare: Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat

HotNews.ro

Cristina Popescu, directorul de relatii publice al Romtelecom, a fost invitata la Intalnirea Media HotNews.ro, moderata de Iulian Comanescu si a vorbit cu cititorii HotNews.ro despre planurile companiei pe care o reprezinta. Printre temele abordate s-au aflat tarifele practicate, strategia de comunicare si publicitate pe 2009 si disponibilitatea Romtelecom fata de spatiul online.

Cristina Popescu are 31 de ani si o experienta de 9 ani in comunicare. A absolvit Academia de Studii Economice si a mai lucrat la Clubul Roman de Presa si Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Biografie pe MediaPedia.ro. Blog personal: www.pushit.ro.

Fragmente din declaratiile Cristinei Popescu

  • Cheltuielile de comunicare ale Romtelecom: Online-ul a inceput sa conteze in strategia companiei incepand din 2007. Bugetul alocat in 2008 a crescut cu cateva zeci de procente. Bugetul pe 2009 nu este finalizat – nici pentru online, nici pentru alte segmente -, dar „cel mai probabil va exista o incetinire a ritmului de crestere dedicat online-ului”. Romtelecom va pastra in orice caz „un mix complet de medii de promovare”, care include direct marketingul.
  • Toata piata de advertising: „Companiile vor fi interesate sa creasca eficienta bugetelor de promovare, indiferent de marimea acestora. Cum online-ul este un mediu care da rezultate masurabile, cred ca este avantajat.”
  • Produse noi Romtelecom: In 2008 au fost lansate cateva zeci, in 2009 „vom continua cu altele”. De exemplu: „Cat despre acoperirea rurala, in 2009 vom continua extinderea instrastructurii pentru internet de banda larga, atat fix, cat si mobil. In septembrie 2008 am obtinut o licenta de comunicatii mobile CDMA, pe care dorim sa o utilizam in primul rand pentru a oferi clientilor nostri servicii de broadband mobil. Aceasta tehnologie ne va permite un acces mai facil si cu costuri mai mici in zone cum sunt cele rurale.”
  • Cresteri de tarife: „Romtelecom nu are in plan vreo majorare la serviciile de telefonie fixa in acest moment”.
  • PR-ul on-line sau 2.0: nu exista ca buget la Romtelecom. „E o platforma de comunicare pe care o folosim pentru proiecte diverse, de la zona de comunicare media pana la CSR.” Exemple: campania pe bloguri „Clicknet powered by Google”, Antistresu.ro.
  • Problema rebate-ului de agentie (agentia primeste inapoi de la ziar/televiziune/site un procent din banii alocati), care poate duce la repartizarea preferentiala a bugetelor: „Romtelecom are departament de media, format din specialisti cu experienta lunga in acest domeniu. Asta inseamna de obicei o dubla evaluare, profi, a oricaror recomandari.”
  • Rezultatele actiunii Antistresu.ro, site lansat saptamana trecuta: acoperire media foarte buna, aproape 20.000 de utilizatori unici.
  • Oferta de internet gratuit, la pachet cu servicii voce din septembrie: „Cam cati dintre clientii care isi iau gratuit internetul din oferta crezi ca isi vor pastra contra-cost acel abonament sau unul cu o viteza mai buna?” Un procent considerabil dintre utilizatorii care pot opta pentru pachetul gratuit sunt candidati pentru o conexiune mai buna, contra cost.
  • IPTV (televiziune prin IP sau prin internet): Romtelecom este in perioada de testare, problema care se pune este cat de pregatita e piata.

Intalnirile Media HotNews.ro:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro