Sari direct la conținut

Cisco si-ar putea pierde marca iPhone in Europa

Chip Online

Cisco si-ar putea pierde drepturile asupra marcii iPhone in Europa, conform expertilor in marci comerciale. Astfel, Apple ar putea obtine drepturile asupra acestei marci in Europa, in ciuda informatiilor anterioare conform carora drepturile Cisco asupra iPhone erau absolute.

Cisco a dat in judecata Apple saptamana trecuta, din cauza prezentarii noului telefon mobil al Apple sub denumirea iPhone. Cisco detine drepturile asupra marcii comerciale iPhone in Statele Unite si Europa, iar negocierile asupra unui acord de licenta intre cele doua companii nu s-au finalizat cu succes, conform Cisco.

Specialistul in marci comerciale Lee Curtis, de la compania Pinsent Masons, a gasit o „chichita” legala prin care Cisco si-ar putea pierde drepturile asupra iPhone in Europa. El a declarat ca in Europa o persoana poate depune o cerere de revocare impotriva unei marci inregistrate, daca acea marca nu a fost utilizata in ultimii cinci ani.

O asemenea cerere de revocare a fost depusa de compania de avocatura germana CMS, exact in ziua in care Cisco si-a lansat propriul telefon iPhone, 18 decembrie 2006.

OUT-LAW.com a anuntat ca nu a identificat nici o utilizare a marcii iPhone in Europa in ultimii cinci ani care au precedat aceasta cerere de revocare, ceea ce inseamna ca dreptul Cisco asupra iPhone in Europa este periclitat.

Desi in presa americana exista referinte asupra unor produse Linksys cu numele iPhone care dateaza din 2005, acestea nu pot fi luate in consideratie in Europa decat in cazul in care au existat vanzari ale acestor produse in UE sau daca Linksys, o subsidiara a Cisco, a inregistrat activitati promotionale in UE.

Daca CMS si-a depus cererea de revocare inainte ca Cisco sa-si anunte lansare produsului, adica mai devreme in acea zi, Cisco isi va pierde drepturile asupra marcii.

Apple detine cea mai veche aplicatie pentru marca, asa ca va obtine aproape sigur drepturile asupra marcii in Europa.

Chiar si in cazul in care Cisco si-ar fi lansat produsul in 18 decembrie inainte ca CMS sa-si depuna cererea de revocare, compania si-ar putea pierde drepturile. In acest caz intra in actiune o reglementare speciala care a fost gandita sa opreasca companiile de la a lansa produse doar cu scopul de a-si proteja marcile.

„Conform Directivei europene referitoare la marcile comerciale, orice utilizare a marcii facuta cu trei luni inainte de depunerea cererii de revocare nu este luata in considerare, decat in cazul in care se demonstreaza ca a existat intentia de a re-utiliza marca inainte ca detinatorul sa afle de posibilitatea depunerii unei cereri de revocare”, a declarat Curtis.

Aceasta reglementare complicata are rolul de a nu le permite companiilor sa lanseze rapid un produs pe piata, odata ce au aflat de existenta unei intentii de depunere a unei cereri de revocare a marcii lor. Reglementarea creeaza o fereastra de trei luni inainte de depunerea cererii de revocare in care nu este permisa utilizarea marcii pentru a justifica prelungirea drepturilor asupra acesteia.

Singura cale prin care Cisco se poate folosi de lansarea din 18 decembrie pentru a-si mentine drepturile asupra marcii este sa dovedeasca faptul ca a avut planuri de lansare dinainte de a afla de intentia de depunere a unei cereri de revocare. Aceasta este insa o operatiune complicata, asupra careia doar un tribunal european se poate pronunta.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro