Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor ***
Legea nr. 476 din 12 decembrie 2006 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor.
• In cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in cadrul termenului de garantie depaseste 10% din acest termen, precum si in cazul produselor alimentare, farmaceutice, al dispozitivelor protetice si/sau medicale, al produselor destinate nou-nascutilor, al carucioarelor pentru copii si al produselor cosmetice care prezinta abateri de la
caracteristicile calitative prescrise sau declarate, cu exceptia medicamentelor si produselor preparate in scop medical sau terapeutic, vanzatorul este obligat, la cererea consumatorului, sa le inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea acestora.
• Timpul de nefunctionare mentionat la alin. 1 prelungeste in mod corespunzator termenul de garantie si curge din momentul sesizarii vanzatorului/unitatii service pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
• Produsele de folosinta indelungata care inlocuiesc produsele defecte in cadrul termenului de garantie vor beneficia de un nou termen de garantie, care curge de la data preschimbarii produsului.