Sari direct la conținut

Airbus a semnat cu IAR Ghimbav contractul definitiv de colaborare pe 15 ani pentru elicopterul H215M

HotNews.ro
Airbus H215M, Foto: Airbus
Airbus H215M, Foto: Airbus

​Airbus și IAR Ghimbav au semnat pe 6 noiembrie 2018 Contractul definitiv de colaborare exclusivă pe o perioadă de 15 ani, document ale cărui principii fuseseră stabilite prin semnarea unui acord inițial în august 2017, la București, în prezența președinților Franței și României. Potrivit Contractului definitiv de colaborare, IAR este contractor principal pentru H215M pentru orice comandă viitoare din partea Ministerului român al Apărării având ca scop înlocuirea flotei îmbătrânite. Reamintim că Airbus s-a arătat de mai multe ori nemulțumită că nu există comenzi ferme de la statul român, existând și amenințări cu o posibilă închidere a liniei de asamblare.

Elicopterul H215 a fost produs începând cu anul 2013 și în prezent sunt utilizate 213 aparate, realizându-se 3.600 de ore de zbor. H215 a obținut certificarea în septembrie 2013, iar în octombrie 2013 s-a făcut prima livrare.

Elicopterul poate transporta 22 de pasageri și doi piloți, atinge viteza de 262 km/h, masa maximă la decolare este de 8.600 kg, iar autonomia cu rezervoarele standard este de 866 km (4 ore si 25 de minute). Rata de urcare este 8,2 m/s. Exista două versiuni: lungă multiroll de 4.691 kg și utilitară scurtă, de 4.549 kg.

Modelul multiroll H215 poate fi utilizat în misiuni de salvare, misiuni ale forțelor de poliție, transport persoane, operațiuni de menținere a păcii, dar și de stingere a incendiilor.

”Înțelegerea reflectă angajamentul comun al Airbus și IAR de a contribui la modernizarea flotei de elicoptere multirol. Documentul prevede o colaborare strânsă, în următorii 15 ani, Airbus fiind partenerul exclusiv al IAR în clusterul aeronautic de la Ghimbav, județul Brașov”, spun cei de la Airbus.

“Am sprijinit cu mândrie România timp de aproape 50 de ani, nu doar prin activități de asamblare și mentenanță a elicopterelor, dar și investind continuu și contribuind la modelarea industriei aeronautice prin programe educaționale unice pentru tânăra generație. Acum privim spre viitor prin acest parteneriat cu IAR pentru elicopterul H215M, înaintea unei decizii din partea Guvernului României de a pune în aplicare cooperarea noastră și de a livra Ministerului român al Apărării un elicopter multirol cu adevărat eficient din punct de vedere al costului, produs în România”, a spus Olivier Michalon, Senior Vice President pentru Europa al Airbus Helicopters.

“Semnarea, astăzi, a acestui acord definitiv duce parteneriatul nostru la un nivel superior. Împărtășim un trecut bogat și suntem nerăbdători să dezvoltăm ceea ce am reușit să facem până acum împreună. Suntem bucuroși că Airbus este un partener solid, dornic să investească în continuare în România. Avem nevoie de implicare, know-how și tehnologie modernă pentru a dezvolta aeronautica românească și pentru a răspunde cerințelor Ministerului Apărării în materie de elicoptere, iar Airbus este aici pe termen lung. Considerăm că elicopterul IAR-H215M este cea mai bună soluție pentru industria aeronautică românească, pentru Ministerul Apărării și pentru alți clienți din toată lumea. IAR și România sunt nerăbdătoare să redevină producători de elicoptere. Acest contract reprezintă un nou capitol al colaborării dintre Franța și România în domeniul aeronautic”, a spus Neculai Banea, Directorul General al IAR.

Airbus și IAR sunt parteneri de peste 15 ani în compania Airbus Helicopters Romania (51% Airbus, 49% IAR), un centru specializat în servicii de mentenanță și reparații pentru elicoptere civile și militare din România și din alte țări. 75% din cifra de afaceri a Airbus Helicopters Romania este reprezentată de contracte la export. În 2016, a fost inaugurată fabrica Airbus Helicopters Industries pentru producția de elicoptere H215M.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro