ANALIZA Primarul general Gabriela Firea vrea majorarea pana la 400 milioane lei a capitalului celor 20 de firme noi ale primariei si le acorda imprumuturi de circa 129 milioane lei pentru salarii si dotarea sediilor
Primarul general Gabriela Firea vrea sa majoreze capitalul celor 20 de firme proaspat infiintate de municipalitate pana la 420 milioane lei, potrivit unor proiecte de hotarare ce vor fi discutate joi de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Initial, fiecare firma, cu exceptia Trustului Metropolitan de Constructii, avea un capital de 120.000 lei. Pentru ce a mai ramas din anul 2017, cele 20 de companii au cheltuieli estimate de circa 75 milioane lei. Majoritatea banilor se duc pe salarii, plata chiriei si dotarea sediului, dar si automobile. Doar cheltuielile de personal ating circa 50 milioane lei. Pe langa majorarea de capital, municipalitatea vrea sa imprumute cu circa 129 milioane lei cele 20 de firme.
Din datele publicate pana in prezent, in urmatoarele 6 luni, 15 companii din cele 20 vor avea 5.400 de angajati. Pentru 5 nu sunt publicate date.
Pentru a acoperi cheltuielile, Primaria Capitalei a propus o rectificare bugetara prin care taie bani de la majoritatea proiectelor de investitii. Opozitia din Consiliul General al Municipiului Bucuresti contesta si critica aspru propunerea Gabrielei Firea de a infiinta aceste companii si de a le aloca bugete atat de mari si imprumuturi.
In 2017, Primaria Capitalei are un buget de circa 5 miliarde de lei.
- Ce buget au cele 20 de companii ale Primariei Capitalei si cati bani se duc pe salarii:
1. Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 3,6 milioane lei venituri; 3,4 milioane lei – cheltuieli
– cheltuieli de personal – 2,7 milioane lei;
Municipiul Bucuresti participa la majorarea capitalului cu 3,2 milioane lei de la 120.000 lei.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 6 milioane lei din care:
– 5.479.460 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 80 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti SA, pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 520.540 de lei pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuililor curente pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
2. Compania Municipala Energetica Bucuresti S.A
Buget propus pentru anul 2017: 4,7 milioane lei – venituri; 4,5 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal 833.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 300 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 7,8 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 4.045.088 lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 208 angajati, pentru o perioada de maxim 6 luni, incepand cu 1.10.2017;
– 208.800 lei pentru inchirierea unui spatiu de birouri si plata cheltuielilor curente ocazionate de utilizarea acestui spatiu, pentru o perioada de maxim 6 luni, incepand cu 1.10.2017;
-3.546.385 lei necesari asigurarii cheltuielilor curente la CET Casa Presei pentru luna decembrie 2017, in conditiile in care veniturile din exploatarea acesteia vor fi incasate incepand cu luna ianuarie 2018.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
3. Compania Municipala Consolidari S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 9,5 milioane lei venituri; 9,5 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal 8,5 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 19,5 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 7,3 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 7.351.133 lei pentru salarii, remuneratii in baza contractelor de mandat/management, indemnizatii, contributii sociale si impozitele aferente , pentru o perioada de maxim 3 luni, pentru un numar de 462 de angajati , incluzand membrii din posturile de guvernanta si directorat , conform organigramei.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
4. Compania Municipala Turistica Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 1,6 milioane lei venituri; 1,5 milioane lei cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 700.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 1,7 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 2,8 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.535.261 lei pentru salarii, indemnizatii. contributii sociale, impozite, conform organigramei societatii COMPANIA MUNICIPALATURISTICA BUCURESTI S.A., pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 1.283.949 lei pentru cheltuielile curente necesare desfasurarii activitatii, pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
5. Compania Municipala Tehnologia Informatiei Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 2,2 milioane lei venituri; 2,1 milioane lei cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 1,5 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 1,08 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 1,6 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.546.650 lei pentru plata salariilor si a contributiilor la salarii.
– 53.350 lei pentru cheltuieli diverse.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
6. Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 7,5 milioane lei venituri; 6,3 milioane lei cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 1,7 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 11.120.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 25 milioane lei.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
7. Compania Municipala Parking Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 2,3 milioane lei – venituri; 2,2 milioane lei cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 2 milioane lei;
Firma ar urma sa inchirieze cele 7.500 locuri de parcare din bucuresti la un tarif de 1,5 lei/ora.
In primul an se estimeaza ca firma va avea 384 de angajati.
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 4 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 2,1 milioane lei.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
8. Compania Municipala Protectie Civila si Voluntariat Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 5,8 milioane lei – venituri; 5,7 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 5,2 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 8,140.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 5,7 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 5.220.730 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 330 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Protectie Civila si Voluntariat Bucuresti SA, pentru o perioada de maxim 3 luni.
– 519.270 de lei cheltuielile (materiale si servicii) curente pentru o perioada de maxim 3 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
9. Compania Municipala Imobiliara Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 8,1 milioane lei – venituri; 8 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 3,4 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 358.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 4 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 3.454.674 lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, conform organigramei Societatii Compania Municipala Imobiliara Bucuresti SA.
– 545.226 de lei pentru cheltuieli cu bunuri de servicii.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
10. Compania Municipala Paza si Securitate Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 6,7 milioane lei venituri; 6,6 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 4,6 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 7.159.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 4 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 3.815.900 lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 2050 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Paza si Securitate BucurestiSA, pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 184.000 lei cu TVA pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuililor curente pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
11. Compania Municipala Eco Igienizare Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 3,9 milioane lei – venituri; 3,8 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 2,5 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 4.734.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 3.9 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 2.522.860 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 283 de angajati conform organigramei Societatii Compania Municipala Eco Igienizare Bucuresti S.A. pentru o perioada de maxim 3 luni.
– 1.376.640 de lei pentru furnizori materiale si servicii pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuielilor curente pentru o perioada de maxim 3 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
12. Compania Municipala Agrement Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 1,56 milioane lei – venituri; 1milion lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 684.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 335.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 2.3 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.710.531 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un
numar de 100 de angajati, conform organigramei;
– 663.269 de lei pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuililor curente pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
13. Compania Municipala Publicitate si Afisaj Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 1 milion lei – venituri; 960.000 lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 788.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 600.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 2.1 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.720.000 lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 39 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Publicitate si Afisaj Bucuresti SA, pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 397.000 lei cu TVA pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuililor curente pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
14. Compania Municipala Intretinerea Arborilor si Spatiului Verde Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 5,1 milioane lei – venituri; 4,6 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 2,5 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 4.296.900 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 6,6 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 5.626.015 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 205 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Intretinerea Arborilor si Spatiului Verde Bucuresti SA, pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 1.000.000 de lei pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuielilor curente si obiecte deinventor pentru o perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
15. Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 0 milioane lei – venituri; 336.000 lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 317.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 20 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 18 milioane lei. Compania va functiona cu un numar de 442 angajati.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
16. Compania Municipala Sport pentru Toti Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 3,6 milioane lei – venituri; 3,5 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 1,8 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 1.845.500 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 6,6 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 4.600.000 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 126 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Sport pentru Toti Bucuresti SA, pentru o perioada de maxim 12 luni.
– 2.000.000 de lei pentru plata cheltuieilor curente si achizitionarea de echipamente pentru o perioada de maxim 12 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
17. Compania Municipala Iluminat Public Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 0 milioane lei venituri; 5,4 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 3,8 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 4,4 milioane lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 9,7 milioane lei.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
18. Compania Municipala Parcuri si Gradini Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 300.000 lei venituri; 282.000 lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 262.000 lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 20.120.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 7,1 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 3.822.350 lei pentru salarii, indemnizatii, contributii Sociale, impozite, pentru un numar de 350 de angajati, conform organigramei, pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 3.310.000 lei pentru cheltuielile curente, pentru o perioada de 6 luni
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
19. S.C. Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 3,4 milioane lei venituri; 3,3 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 2,8 milioane lei;
Capitalul social al companiei este de 12.000.000 lei.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 2,3 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.710.531 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un
numar de 100 de angajati, conform organigramei pentru o perioada de maxim 6 luni.
– 663.269 de lei pentru inchirierea unui imobil si plata cheltuililor curente pentru o
perioada de maxim 6 luni.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
20. Compania Municipala Managementul Transportului Bucuresti S.A.
Buget propus pentru anul 2017: 1,75 milioane lei venituri; 1,72 milioane lei – cheltuieli;
– cheltuieli de personal circa 1,3 milioane lei;
In plus, se supune la vot majorarea capitalului social de la 120.000 lei la circa 1.620.000 lei. Majorarea se va efectua prin aportul numai numerar de la actionarul majoritar al societatii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
In plus, Consiliul General va decide daca municipalitatea va imprumuta compania cu 5 milioane lei, dupa cum urmeaza:
– 1.323.000 de lei pentru salarii, indemnizatii, contributii sociale, impozite, pentru un numar de 251 de angajati, conform organigramei Societatii Compania Municipala Managementul Transportului SA.
– 3.677.000 lei – pentru furnizori materiale si servicii pentru inchirierea unui imobil si plata
cheltuielilor curente.
Imprumutul se va rambursa in termen de 1 an, potrivit proiectului de hotarare.
- Ce spune opozitia:
Roxana Wring, consilier USR: „USR considera ca infiintarea societatilor comerciale de catre Primarul General reprezinta un mod netransparent de cheltuire a bugetului Bucurestiului in interesul majoritatii PSD-ALDE, dar in detrimentul bucurestenilor. Nimic din ceea ce a facut Primarul General pina acum nu ne poate convinge ca acest sistem paralel de administrare a Bucurestiului va fi mai competent sau mai onest decat actualul aparat administrativ al Primariei. Dimpotriva, consiliile de administratie ale celor 22 de societati comerciale sunt deja populate exclusiv de clientela PSD-ALDE, viitoarea arma electorala PSD la alegerile locale din 2020. USR a atacat deja in instanta infiintarea societatilor comerciale pentru ca proiectele de hotarare au fost adoptate cu majoritate calificata, in loc de 2/3 asa cum prevede Legea 215/2001. USR va vota impotriva tuturor proiectelor de hotarare de pe ordinea de zi din 28.09 care finanteaza aceste societati din bugetul public. Companiile municipale infiintate de Gabriela Firea nu sunt entitati comerciale care functioneaza conform principiilor pietei libere, ele sunt finantate exclusiv din bugetul public si vor primi contracte prin incredintare directa. Rezulta, deci, ca mult trimbitata ‘eficientizare’ a activitatii Primariei este doar o vorba goala. In realitate, vom asista la mai multa incompetenta, mai mult haos in furnizarea serviciilor publice, mai multa coruptie. Doamna Firea nu a prezentat inainte de infiintarea celor 22 de societati comerciale niciun studiu de impact, nicio analiza cost beneficiu, niciun audit al functionarii aparatului administrativ actual, dar ne cere sa o credem pe cuvant ca Bucurestiul va deveni Viena in mandatul sau. Ei bine, nu o credem! Proiectele de hotarire propuse Consiliului General au expuneri de motive sumare, pline de generalitati, cu explicatii si argumente de multe ori hilare, preluate cu copy paste, destul cat sa ne convinga ca si functionarea acestor societati comerciale va fi la acelasi nivel de incompetenta. Dimensiunea acestei alocari bugetare o putem vedea in proiectele de hotarare din sedinta de joi: este vorba despre sute de milioane de lei care vor asigura in proportie de 90% salarii si bunuri si servicii. Este vorba despre un atac concertat asupra banului public. Sa nu uitam deasemena, ca de curand administratia PSD a crescut si salariile functionarilor din primarie cu 35-40% si ca investitiile in infrastructura pentru anul 2017, sunt zero. Mandatul PSD-Firea creaza haos administrativ si transforma bugetul local intr-o gaura neagra.”
Ciprian Ciucu, consilier general PNL:„Companiile lui Firea sunt expresia jafului si risipei banului public. Exact cum anticipam, este vorba despre masinarii de produs bani pentru clientela de partid a PSD. Nu este nimic din ceea ce fac aceste companii si sa nu poata face, mai eficient, aparatul primariei. Acum sunt la faza in care vor toca banii pe studii de fezabilitate, autoturisme, salarii grase si laptopuri. Tactica lor de a marunti bugetul primariei si de a-l distribui catre cele 22 de companii, departe de ochii presei si ai cetatenilor. Vorbim de sute de milioane de euro, bani foarte multi. Observam ca acesti bani sunt luati de la capitolul de investitii. Echipa Firea nu a fost in stare sa realizeze investitiile deja initiate si acum redirectioneaca banii catre capitalizarea/functionarea noilor firme. Asta inseamna ca duce banii de la lucrari care ar fi trebuit sa imbunatateasca veatia bucurestenilor, la salarii si alte cheltuili de functionare pentru noile lor firme. Sa luam un exemplu: fara sa produca nimic pe anul in curs, doar compania de dezvoltare durabila scurge cca. 800.000 din bugetul primariei. Iar, la acesta companie, luata ca exemplu, salariile sunt cca. 80% iar autoturismele si studiile de fazabilitate restul de 20%. Mai vedem ca acesta companie se mai capatuieste cu 1,3 mil de euro, un imprumut de la PMB. Per total, pe mana acestor oameni, departe de ochii presei si ai societatii vor ajunge peste 2 milioane de euro! Vedem ca, pe ascuns, Compania are si un director, un anume Dan Stoian si un reprezentant al Consiliului de administratie, mana lor drapta din Voluntari/Ilfov, Speranta Cliseru. Acum intelegem de ce Cliseru si-a dat demisia din cabinetul Gabrielei Firea. Consilierii Generali nu au fost informati pana acum in legatura cu organizarea de concursuri pentru ocuparea functiilor de directori in aceste companii, singura concluzie care se impune este ca majoritatea PSD/ALDE/PMP si-au pus oamenii lor”.
Cornel Pieptea, fost viceprimar al Capitalei:„Impactul bugetar din datele preliminare este de peste 100 mil euro. PMB renunta la investitii pe anul 2017 pentru a asigura finantarea necesara functionarii companiilor nou infiintate. Spre exemplu se renunta la : dotari ptr inspectoratul de situatii de urgenta ( autospeciale ), extinderi de scoli si gradinite, consolidari policlinici, dezvoltare apa canal ( statie Glina si retea canalizare), amenajare zona centrala PIDU, infrastructura rutiera ( Pod Ciurel, Prelungirea Ghencea ). Ducem o suma imensa de bani intr-un experiment, pe care eu il vad mai mult o gaura neagra, fara a mai putea acoperi problemele urgente. Bucurestiul este aproape de blocaj si primaria face experimente. E ca si cum unui bolnav de cancer ii dam ceaiuri de plante sa se trateze. In ceea ce priveste situatia financiara la nivelul PMB mandatul actual este caracterizat prin lipsa de transparenta. Avand in vedere ca veniturile prognozate sunt realizate intr-o mare masura, lucrarile municipalitatii sunt blocate sau inainteaza foarte greu, iar lucrari noi nu au fost demarate cu siguranta in bugetul municipalitatii exista fonduri suficiente necheltuite. Primarul General nu a dat drumul la proiecte noi de investitii, dar in schimb a inventat noi evenimente de PR, noi concerte si alte activitati de acest gen. Pretul pentru bucuresteni este insa unul deosebit de mare : minim doi ani de amanare a tuturor proiectelor importante ale Municipalitatii. Ideea privatizarii PMB in forma pusa in practica echivaleaza cu un dezastru : practic municipiul bucuresti renunta la dezvoltare pentru doi ani. Demararea simultana a infiintarii si finantarii companiilor pentru peste 20 de serivcii publice reprezinta un experiment pe pielea bucurestenilor. Un experiment care la final poate sa ne duca catre un dezastru complet. S-ar putea sa observam peste un timp ca am aruncat banii intr-o gaura neagra. Din punct de vedere economic, doar daca am analiza nevoia de forta de munca de care ar avea nevoie aceste companii, ne-am da seama ca este foarte greu de acoperit. Spre exemplu, daca acum poti scoate 5 drumuri la licitatie si ar veni 5 firme sa execute aceste drumuri, peste un an, Doamna Firea ne promite ca toate aceste 5 lucrari vor fi facute de societatea primariei. Cum poti sa crezi ca o structura abia infiintata ar putea sa faca acest lucru in locul unor firme care au presteaza activitate si care detin resursele umane si tehnologice necesare. Cred ca ne indreptam spre un dezastru si Bucurestiul va fi complet paralizat in maxim 2 ani”.
- De unde se taie banii care merg catre firme
Primaria Capitalei vrea sa taie masiv de la marile proiecte de infrastructura si de la majoritatea proiectelor de investitii pentru a aloca circa 400 milioane lei catre firmele proaspat infiintate prin majorare de capital sau sub forma de imprumut. Banii merg in special pentru plata salariilor miilor de angajati ai acestor firme, inchirierea de sedii si dotarea acestora. Printre marile proiecte de infrastructura care pierd bani se numara: Pasaj Piata Sudului – 60 milioane lei; Pasaj Ciurel – 35 milioane lei; Largirea strazi Prelungirea Ghencea – 5 milioane lei, modernizare Sos. Pantelimon – 30 milioane lei.
Ce se propune la rectificarea bugetara:
– se taie circa 50 milioane lei de la capitolul protectie civila si protectie contra incendiilor respectiv din banii alocati pentru infiintarea unei noi subunitati de pompieri, achizitionarea de autospeciale si camioane pentru interventie, masini topit zapada, autospeciale salvari;
– se taie 3 milioane lei consolidarea Policlinicii Titan, mai raman 382.000 lei;
– se taie 6,2 milioane lei de la consolidarea Palatului Voievodal Curtea Veche; Mai raman 500.000 lei;
– se taie 6 milioane de lei de la constructia noii Sali Polivalente. Mai raman 500.000 lei;
– se taie 5,5 milioane lei de la reabilitarea Teatrului Ion Creanga. Mai raman 4 milioane lei;
– se taie 50 milioane lei de la proiectul care presupune realizarea retelelor de apa, canal si iluminat poblic in cartierul Henry Coanda, si 10 milioane lei de la alte proiecte de alimentare cu apa si canal;
– se taie 30 milioane lei de la finalizarea statiei de epurare de la Glina. Mai raman 36 milioane lei
Mari proiecte de infrastructura
Bugetul alocat la capitolul „Strazi” scade cu 174,79 milioane de lei, ramanand 226 de milioane de lei. Se taie bani de la:
– parcajul subteran de la Piata Constitutiei – bugetul scade de la 3 milioane la 100.000 de lei.
– Pasajul subteran – URANUS- Piata Rahova: de la 1,6 milioane de lei alocati raman 100.000 de lei.
– Traseul prioritar pietonal si de biciclisti – de la 3,5 milioane de lei raman 100.000 de lei.
– Pasajul Piata Sudului – de la 102 milioane de lei, raman 42 de milioane de lei.
– Penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti – bugetul scade de la 90 de milioane de lei la 55 de milioane de lei.
– Reabilitarea Sos. Pantelimon – bugetul scade de la 68 milioane lei la 29 milioane lei;
– Penetratia Prelungirea Ghencea-Domnesti: reducere de la 5 milioane de lei la 100.000 de lei.
– Reabilitare Sos. Iancului – scade de la 12 milioane lei la 6.7 milioane lei.
La proiectul de largire a strazii Fabrica de Glucoza bugetul creste de la 15 la 20 de milioane de lei.
La capitolul „Asistenta Sociala se dau 25 milioane lei si se ajunge astfel de la 123 milioane lei la 148 milioane lei;
Statui:
– se dau 8,7 milioane lei pentru Statuia Regelui Ferdinand si se ajunge la 15,7 milioane lei;
– Se taie 6,5 milioane lei de la Monumentul Marea Unire. Ramane zero.
– se dau 10 milioane lei pentru biserici, astfel ca bugetul alocat in acest an creste la 65 milioane lei;
Se dau 397 milioane lei pentru alte servicii publice generale.