Avem nevoie de tinerii plecati din tara. Cred ca au multe oportunitati in Romania
Schimbarile profunde care au loc, nu doar in Romania, ci in intreaga lume necesita noi generatii de lideri, de profesionisti care sa transforme oportunitatile in valoare pentru comunitati si pentru societate in ansamblu. Mobilitatea fara precedent a fortei de munca si digitalizarea au aruncat insa companiile din intreaga lume intr-un adevarat war for talent. Companiile din Romania incep sa resimta, la randul lor, tot mai acut aceasta tendinta globala.
Romania este recunoscuta pentru capitalul uman valoros si accesibil.
Este motivul pentru care numeroase companii au infiintat aici centre de servicii pentru operatiunile lor din intreaga lume. De cealalta parte insa, un procent semnificativ de romani cu pregatire superioara au ales sa plece din tara pentru a-si valorifica mai bine potentialul. Complexitatea schimbarilor din ultimul deceniu pune o presiune din ce in ce mai mare pe oameni, iar companiile au nevoie de angajati tot mai bine pregatiti, mai flexibili, mai deschisi la nou, si mai creativi. Banii nici nu mai sunt uneori parte din aceasta ecuatie, pentru ca este din ce in ce mai greu sa atragi si sa pastrezi astfel de oameni in organizatie.
In acest context, efortul pe care il facem pentru a recruta cei mai talentati absolventi din Romania nu mai este suficient. De aceea, in ultimul an ne-am indreptat atentia catre numerosii romani foarte bine pregatiti care au plecat din tara si care poate s-ar intoarce daca ar identifica oportunitatile potrivite. Cred ca Romania are multe astfel de oportunitati pentru ei, de la pozitiile-cheie din domeniul serviciilor profesionale, pana la alternativa antreprenoriatului, ce cunoaste o dezvoltare fara precedent la nivel local.
In paralel, as vrea sa subliniez ca atat companiile multinationale care opereaza aici, cat si cele locale, sunt foarte interesate sa angajeze tineri profesionisti romani, cu solide cunostinte aplicabile in business in acest moment. Ma refer la tinerii care exceleaza in domeniul in care studiaza, care sunt permanent la curent cu cele mai noi fenomene si tendinte din economie si care au abilitatile necesare pentru a construi relatii profesionale bazate pe colaborare si incredere.
EY are peste 212.000 de angajati la nivel mondial in peste 150 de tari. Numai in acest an, compania a angajat aproape 60.000 de specialisti, practic o persoana noua la fiecare 9 minute. In Romania, in 2015, EY a angajat doar in septembrie 101 absolventi de facultate – cel mai mare numar recrutat pana acum de la deschiderea biroului EY in Romania, in 1992, si cu 20% mai multi fata de anul trecut. Numarul angajatilor din cele 5 birouri din Romania si Republica Moldova a depasit astfel pentru prima data 650 de persoane.
Conform studiilor derulate de Trendence si Catalyst, tinerii profesionisti din Romania pun tot mai mult accent pe beneficii non-financiare si pe echilibrul intre viata profesionala si cea personala in alegerea unui angajator. Conform celor doua studii, Trendence Graduate Barometer si Most Desired Employers Survey 2015, EY a urcat pentru prima data in topul preferintelor tinerilor, devenind cel mai dorit angajator din domeniul serviciilor profesionale pentru absolventii de studii superioare. EY este si in top10 in clasamentul general al celor mai doriti angajatori din Romania, conform studiului Trendence, si este angajatorul preferat din grupul Big4 pentru absolventii de elita si pentru femei, conform ambelor studii.
Respondentii care au participat la cele doua sondaje percep EY Romania drept compania de servicii profesionale cea mai inovativa, care ofera cele mai bune programe de formare si care are cel mai atractiv mediu de lucru. De asemenea, EY este perceput de tinerii romani drept compania din acest domeniu care angajeaza cei mai multi absolventi si care are cea mai buna prezenta la targurile de job-uri.
Studentii de elita care termina astazi facultatea stiu foarte bine ce vor – ei isi doresc o cariera solida si posibilitatea de a promova intr-o companie pana la varf. Vor sa faca parte din organizatii globale, unde sa aiba acces la resurse si oportunitati pe masura lucrurilor pe care ei si le doresc de la viata. Dar isi doresc si flexibilitate, autonomie si timp mai mult pentru viata privata. Pentru a atrage cei mai talentati astfel de tineri romani, fie ca locuiesc in tara sau ca sunt stabiliti in afara si vor sa se intoarca, trebuie sa le oferi acele avantaje care sa ii motiveze sa creasca personal si profesional alaturi de companie. Dar mai mult decat atat, trebuie sa le oferi o misiune si un set de valori relevante pentru ei in aceasta era a transformarii