Sari direct la conținut

Biroul din Piata Victoriei, marca vizibila a unei afaceri de succes

Adevarul

In lumea afacerilor, imaginea este, daca nu totul, atunci macar un bun etalon pentru succes. Mari multinationale, dar si companii autohtone cu pretentii vor ca sediile lor sa vorbeasca prin ele insele despre reusita locatarilor. De aceea, zona si aspectul cladirii de birouri sunt doua probleme deosebit de importante pentru modul in care clientii se raporteaza la o companie.

Mihaela Cnobloch, senior consultant in cadrul departamentului birouri al DTZ Echinox, identifica, in cazul particular al Capitalei, principalele zone in care firmele cu nume vor sa aiba sediul central.

„Nordul este in mod categoric principala zona de afaceri a Bucurestiului si cuprinde urmatoarele nuclee: Piata Victoriei, Aviatorilor-Dorobanti, Herastrau-Baneasa si Soseaua Pipera”, spune Mihaela Cnobloch.

De asemenea, specialistii de pe piata imobiliara opineaza ca spre aceste zone de top se indreapta cu predilectie companiile multinationale, care pun pret pe imagine si deci pe dotarile de prima clasa a spatiilor pentru birouri.

Bancile si avocatii vor sediu in Piata Victoriei

Accesul facil, precum si vizibilitatea exceptionala sunt doua atribute certe ale unui birou aflat in Piata Victoriei.

Care este profilul investitorilor care aleg aceasta locatie de top? Consultantul DTZ spune ca „pentru Piata Victoriei opteaza companiile pentru care imaginea este „un must have”, adica companii de consultanta in afaceri, avocatura, fonduri de investitii si, nu in ultimul rand, banci”. Un cu totul alt gen de firme aleg sedii in Pipera.

Acestia, in general, pun accentul pe spatiul generos, pe dotarile de calitate si au ca obiect de activitate dezvoltarea de produse soft sau farmaceutice. Tot Pipera este zona favorita a celor care au o importanta componenta de back-office sau de call-center.

Fie si numai pentru aceste argumente, Pipera este vazuta de multi specialisti de pe piata drept o zona care va avea un cuvant greu de spus pe piata spatiilor de birou, in perioada 2007-2009. Un alt plus al dezvoltarilor de gen este reprezentat de chiriile competitive fata de cele practicate pentru dotari similare, aflate insa in locatii mai centrale.

Initial, nordul Capitalei a avut o oferta care era reprezentata in buna masura de sedii renovate ale unor foste cladiri industriale care au apartinut statului. In ultimii ani insa, tot mai multi dezvoltatori au inceput derularea de proiecte noi, iar preturile au intrat pe o panta descendenta.

Daca in anul 2000 pentru un birou din aceasta zona se plateau si chirii lunare de 18 euro pe metrul patrat, in prezent acestea variaza undeva intre 12 si 15 euro.

Integral in Adevarul

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro