Business Report: Administratia publica centrala a cheltuit 250 milioane de lei in platforme online; Efecte perverse ale cresterii prea rapide a veniturilor nominale; Bancherii: "Modificarile cerute de Klaus Iohannis nu sunt suficiente"
Administratia publica centrala a cheltuit 250 milioane de lei in platforme online Peste 250 milioane de lei au fost investiti in ultimii ani in 400 platforme online care vizeaza imbunatatirea managementului documentelor sau realizarea unui proces decizional participativ in administratia centrala, informeaza Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic (MCPDC). Datele provin din centralizarea informatiilor transmise MCPDC, la preluarea mandatului Guvernului Dacian Ciolos, in decembrie 2015. Peste 80% din aceste fonduri provin din surse externe nerambursabile. Principala concluziei a analizei facute de MCPDC este ca niciuna dintre platformele online dezvoltate de administratia publica nu promoveaza un spatiu prietenos pentru dezbateri si comunicare publica eficienta cu cetatenii, anunta Economica.net.
Efecte perverse ale cresterii prea rapide a veniturilor nominale Cresterea rapida a veniturilor populatiei poate avea efecte negative care sa depaseasca in amplitudine majorarea de moment a sumei primite drept salariu sau pensie. Cu atat mai mult cu cat, cel putin la nivelul declaratiile oficiale, autoritatile nu au epuizat cresterile de venituri acordate in anul electoral. Banca centrala a avertizat deja in privinta eventualitatii transmiterii unor alte cresteri ale veniturilor pe parcursul acestui an electoral catre majorarea dobanzilor, cresterea preturilor si devalorizarea leului in raport cu euro. Ceea ce trebuie retinut in context, dincolo de prudenta in politica de indexari si pastrarea corelatiei cu productivitatea muncii, este diferenta dintre fluxul de bani care vine lunar intr-o familie si stocul de bani sau averea acestei familii, integral pe Curs de Guvernare.
Schimbare majora la RCA in 2016. Repari masina pe propria polita RCA s-ar putea scumpi in 2016 pentru soferii cu multe amenzi si masini puternice. Asiguratorii vor sa acceseze baza de date a Politiei si sa calculeze costul politei RCA pe baza istoricului de risc in trafic al soferului. De asemenea, am putea sa ne reparam masina pe propriul RCA, in cazul unui accident. Autoritatea pentru Supravegherea Financiara a inceput inca de anul trecut discutiile pe acest subiect si are deja o lista scurta de modificari. Dezbaterile pe modificarea Normei RCA incep, in acest an,pe 25 ianuarie, in Parlament, integral pe Capital.
Bucuresti-Ilfov atrage aproape 60% din totalul investitiilor straine, iar Moldova sub 3% Cresterea economica din 2016 este estimata la 3,8%, cu o contributie importanta a consumului populatiei dupa implementarea masurilor de relaxare fiscala, este de parere Eugen Sinca, analist-sef BCR si vicepresedinte al Asociatiei Analistilor Financiar – Bancari din Romania (AAFBR). In opinia domniei sale, investitiile ar putea avansa mai rapid decat in 2015, indeosebi pe segmentul privat, in timp ce exportul net ar putea contribui negativ la cresterea economica pe masura accelerarii importurilor. Reversul medaliei este, in opinia domnului Eugen Sinca, acumularea unor dezechilibre indeosebi in zona finantelor publice, cu o schimbare ingrijoratoare a tendintei de reducere a deficitului bugetar dupa sase ani consecutivi in care acesta a scazut constant, scrie Bursa.
Lucian Anghel, BVB: Hidroelectrica ar putea fi cea mai mare listare din istoria pietei de capital din Romania Producatorul de energie Hidroelectrica, companie aflata in insolventa, ar putea fi cea mai mare listare din istoria pietei de capital si, totodata, ar putea spori sansele Romaniei de promovare in liga superioara a pietelor de capital, a declarat, intr-un interviu acordat Agerpres, presedintele Bursei de Valori Bucuresti (BVB), Lucian Anghel. Acesta considera ca BVB reprezinta cel mai transparent mod de a privatiza o companie, avand in vedere „modul de stabilire a pretului si baza cursdeguvernare.ro.larga de investitori”, iar reluarea procesului de privatizare si atragerea cat mai multor antreprenori la bursa reprezinta factori importanti pentru dezvoltarea pietei, scrie Economica.net.
Bancherii: „Modificarile cerute de Klaus Iohannis nu sunt suficiente” Lege Modificarile cerute Parlamentului de presedintele Klaus Iohannis la proiectul de lege privind Darea in plata nu sunt suficiente pentru bancheri. Acestia vor sa reduca subtantial numarul romanilor care ar putea beneficia de facilitatea de a preda cheia imobilului ipotecat, scapand astfel de credit. Bancherii vor masuri clare de siguranta si refuza categoric ca legea sa se aplice retroactiv si sa fie valabila pentru toti romanii care au credite ipotecare, inclusiv pentru cei care au dezvoltat ansambluri imobiliare pe persoana fizica. Ba mai mult, predarea imobilului sa fie ca ultima instanta, dupa tentative esuate de restructurare a creditului, anunta Capital.
ANAF: contrarevolutie si reforma. Sunt 2 motive pentru care reformarea ANAF trebuie sa fie prioritatea anului 2016 in materie de upgradare a institutiilor publice. Iar ele privesc toate firmele din Romania care joaca la vedere. Primul tine de prejudiciile pe care le face pe bugetele publice brusca relaxare fiscala : greul bugetelor (pandite de imprevizibile deficite) cade pe ANAF. Al doilea motiv : experienta ultimilor 3-4 ani ne arata ca, prins sub stringentele cresterii ratei de colectare, ANAF a apelat la masuri arbitrare, chiar abuzuri, chiar incalcari flagrante ale legii atunci cand a navalit peste firmele sleite de criza si le-a confiscat si ceea ce nu datorau, potrivitcursdeguvernare.ro.
Alianta Renault-Nissan pregateste 10 modele autonome. Primul vine anul acesta Alianta Renault-Nissan a anuntat ca in urmatorii patru ani vor aduce pe piata nici mai mult, nici mai putin de 10 modele cu tehnologii autonome. Acestea sisteme vor ajunge pe piata in valuri, iar primul dintre ele se va numi „single-lane control”. Conform oficialilor Aliantei, tehnologia ii va permite vehiculului sa ruleze singur pe autostrada, pe o singura banda. Sistemul va functiona si in conditii de trafic aglomerat, ceea ce inseamna ca va accelera si va frana fara ca soferul sa intervina asupra comenzilor, informeaza Auto-Bild.ro.