Sari direct la conținut

Business report: ANAF a decis ridicarea sechestrului impus Rafinariei Petrotel; Revolutie pe drumurile nationale. Comisia Europeana pregateste o strategie pentru descongestionarea traficului; Adevarata loterie fiscala. Ce documente ar trebui sa participe la extrageri pentru a combate mai eficient marea evaziune

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Petrotel scapa de sechestru. ANAF a decis ridicarea sechestrului impus Rafinariei Petrotel din Ploiesti. In urma cu doua zile, inspectorii au constatat nereguli in activitatea companiei si au blocat vanzarea benzinei si motorinei rafinate la Petrotel. O mie de oameni au fost in pericol sa-si piarda astfel locurile de munca, relateaza digi24.ro. Rafinaria Petrotel Ploiesti, detinuta de gigantul rus Lukoil, s-a aflat anul trecut in centrul unui scandal imens cu conotatii politice, dupa ce Parchetul de pe langa Curtea de Apel Ploiesti a decis, in luna octombrie, punerea sub sechestru asigurator a produselor rafinariei Petrotel Lukoil aflate in depozitele si conductele Oil Terminal, pana la concurenta sumei de 1,039 miliarde lei. Prejudiciul estimat era de 1,039 miliarde lei (230 de milioane de euro), din care 112 milioane de euro din evaziune fiscala si restul din spalare de bani.

Cum arata litoralul romanesc pe vremea lui Ceausescu. Zeci de mii de turisti sunt asteptati la sfarsitul acestei saptamani pe litoralul romanesc. Hotelurile construite in perioada comunista si-au schimbat fata si isi asteapta clientii cu servicii de lux. De la Mangalia si pana la Mamaia, litoralul romanesc arata diferit fata de ce stim noi acum. Nu erau atat de multe umbrelute de soare, iar plajele erau mai late. Cea mai intinsa statiune de pe litoralul romanesc, si care are si cele mai multe locuri de cazare este Mamaia. Primele cabine de lemn apar in 1906, insa statiunea incepe sa se dezvolte dupa Primul Razboi Mondial. Primul hotel in adevaratul sens al cuvantului este Rex, construit in 1936, noteaza economica.net.

Agentiile de rating nu vor retrograda Grecia la „default” daca Atena rateaza platile catre BCE si FMI. Trei dintre primele patru mari agentii de rating nu au de gand sa coboare calificativul Greciei pana la „incapacitate de plata – default” daca Atena rateaza platile catre Banca Central Europeana (BCE) si Fondul Monetar International (FMI), o abordare care va permite sistemului financiar elen sa beneficieze in continuare de finantarea venita de la BCE, transmite Reuters. Grecia are de rambursat aproape un miliard de euro catre FMI in luna mai si aproape sapte miliarde de euro catre BCE pana in luna august si exista ingrijorari ca Guvernul de la Atena va rata aceste plati. Aceasta ar fi o situatie fara precedent care ar putea pune sub semnul intrebarii apartenenta Greciei la zona euro si ar putea declansa o reactie in lant in randul creditorilor privati, ceea ce ar agrava si mai mult problemele Greciei, informeaza Bursa.ro.

De 1 mai, taranii au venit in piete fara atestatele si carnetele de comercializare cerute in legea ce trebuie aplicata de azi. Inca din luna noiembrie 2014, pentru taranii care vor sa-si vanda produsele agricole in piete a aparut o legislatie care ii obliga sa obtina atestate si carnete de comercializare. Termenul de aplicare pentru noua legislatie este 1 mai, dar pana astazi taranii nu au primit documentele respective, astfel ca oamenii au venit fara ele in piete. „Pai, si ce sa facem, daca nu ne-au dat de la primarie? Sa nu mai venim? Ei cu hartiile lor, noi cu marfa noastra, a cui e vina ca azi n-avem atestate?”, ii intreaba unul dintre vanzatorii de mere dintr-o piata bucuresteana pe ziaristii de la Adevarul.

Agricultura viitorului: vaci supravegheate prin intermediul dronelor si utilaje controlate prin GPS. Agricultura din zilele noastre s-a transformat atat de mult incat fermieii secolului XX nu ar recunoaste acest domeniu. Acum 100 de ani, fermierii din America au trecut de la forta animalelor la utilaje agricole motorizate. Iar de 20 de ani sistemul GPS, senzorii electronici si alte noi instrument au inceput sa-si faca loc in activitatile agricultorilor. Sistemul GPS este un instrument util pentru agricultori, deoarece ofera informatii destul de rapid despre pozitionarea oricarui utilaj. Asadar, dotarea utilajelor agricole cu astfel de sisteme sunt de mare ajutor fermierilor. Acestia pot controla de la distanta utilajele in cauza, scrie Capital.ro.

Revolutie pe drumurile nationale. Comisia Europeana pregateste o strategie pentru descongestionarea traficului. Parlamentarii Europeni lucreaza la o strategie privind mobilitatea pe drumurile publice in marile orase ale Uniunii Europene. Printre masurile luate in discutie se numara introducerea unor taxe de drum, culoare speciale pentru autobuze, facilitati pentru pietoni si folosirea sistemelor inteligente de transport urban. Europarlamentarii din cadrul Comisiei de Mediu, Sanatate PUblica si Securitate Alimentara vor dezbate saptamana viitoare pe marginea unei Comunicari a Comisiei Europeme transmise in 2013 catre Parlamentul European si Consiliul European referitoare la mobilitatea urbane in conditiile utilizarii eficiente a resurselor.Ingrojorata de problemele de trafic cu care se confrunta principalele orase europene, Comisia a elaborat si o serie de propuneri care ar putea fi implementate in fiecare stat membru, relateaza economica.net.

Adevarata loterie fiscala. Ce documente ar trebui sa participe la extrageri pentru a combate mai eficient marea evaziune. Ministerul Finantelor si ANAF organizeaza, in acest an, Loteria Bonurilor Fiscale, dublata de o inasprire a sanctiunilor (si controalelor) antifrauda, in speranta reducerii evaziunii fiscale. Altele sunt insa documentele care, daca nu ar lipsi, evaziunea ar fi cu adevarat decimata. „Adevarul” va prezinta cateva exemple cu astfel de documente ce ar putea face chiar obiectul unor loterii fiscale. Stim ca bonul fiscal este reprezentantul micii antievaziuni. Comerciantul emite, iar cumparatorul primeste bon fiscal, si acest comportament, daca l-ar avea cu totii, ar duce la eradicarea evaziunii mici. Dar care sunt documentele ce ar atesta marea antievaziune? Cateva din acestea ar fi Avizul de insotire a marfii, Certificatul de conformitate, Nota de comanda, Factura autentica sau Declaratia 394. La o verificare mai atenta, partenerii marilor tranzactii trebuie sa prezinte Fiscului si actele prevazute mai sus.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro