Sari direct la conținut

Business report: Ce averi au milionarii din fotbal condamnati la inchisoare in Dosarul Transferurilor; Liber la tepuit partenerii de afaceri; In asteptarea rebrandingului Cosmote: Cum sunt preturile T-Mobile in regiune in comparatie cu Romania

HotNews.ro
Business, Foto: Colaj foto
Business, Foto: Colaj foto

In asteptarea rebrandingului Cosmote: Cum sunt preturile T-Mobile in regiune in comparatie cu Romania. Deutsche Telekom, unul dintre cei mai mari operatori de comuncatii mobile din lume, activeaza pe mai multe piete in Europa Centrala si de Est, iar in Romania prezenta este asigurata prin intermediul operatorului de comunicatii mobile Cosmote si operatorul de comunicatii fixe Romtelecom. In Romania, cel mai ieftin abonament de comuncatii mobile in oferta Cosmote costa 8.8 euro pe luna si include 100 de minute nationale, minute nelimitate in retea si Romtelecom, SMS-uri nelimitate in retea si 100 de MB de trafic la internet la viteza ridicata. Cel mai ieftin abonament al T-Mobile in Ungaria costa aproximativ 20 de euro si include 200 de minute nationale, 100 de SMS-uri nationale si traf inclus la intermet de 1 GB, potrivit Economica.net

Liber la tepuit partenerii de afaceri. Noul Cod penal trateaza cu mare blandete infractiunile de natura economica. Se remarca inselaciunea si delapidarea, unde pedepsele se reduc si de patru ori, scazand, in consecinta, si termenul de prescriptie Pentru un om de afaceri cu bani si cu avocati iscusiti, noul Cod penal poate fi un adevarat cadou in cazul in care ajunge sa aiba probleme cu justitia. Ba, mai mult, chiar si cei care au ajuns deja pe bancile tribunalului pot profita de modificarile substantiale in ceea ce priveste definitiile, pedepsele si termenele de prescriptie in cazul infractiunilor de natura economica, avand in vedere ca procesele lor se vor judeca pe noul Cod penal (legea evident mai favorabila), scrie Capital.ro

Fercala il paraste pe Bilteanu la Rusanu: „Tentative de preluare ostila a SIF-urilor, de catre grupari de actionari interesati”. Mihai Fercala, presedintele executiv al SIF3 Transilvania, ii atrage atentia presedintelui ASF, Dan Radu Rusanu, printr-o scrisoare, din 19 februarie, asupra modului de vot in cadrul Adunarilor Generale de la SIF-uri si asupra propunerii de ridicare a pragului de detinere, mentionand ca, in ultimii zece ani, au existat tentative de preluare ostila a SIF-urilor. Se pare ca Dan Radu Rusanu nu a apucat sa raspunda scrisorii lui Mihai Fercala, avand in vedere ca a fost pus sub urmarire penala de catre DNA, in dosarul „Carpatica”, si arestat, ieri, pentru 29 de zile. Mihai Fercala a dat drept exemplu gruparea Chelu Catalin, la SIF Moldova si Oltenia, grupul Dinel Staicu, la SIF Oltenia, grupul Constantin Fratila, la SIF Transilvania, grupul Gheorghe Iaciu, la SIF Muntenia si gruparea Dragos Bilteanu, la SIF Banat Crisana, dezvaluie Bursa.

Ce averi au milionarii din fotbal condamnati la inchisoare in Dosarul Transferurilor. Oamenii de fotbal condamnati in Dosarul Transferurilor au averi considerabile, la nivelul Romaniei, toti facand parte din topul celor mai bogati romani. Cristian Borcea are o avere estimata de 35 de milioane de euro, potrivit Forbes 500 miliardari. Firma Transpeco Logistic&Distribution, specializata in comercializarea carburantilor si din care Borcea detine 50% din actiuni, a avut in 2012 o cifra de afaceri de 32,6 milioane de euro si un profit net de 11,01 milioane de euro. Ioan si Victor Becali au o avere estimata la 14 milioane de euro. Gigi Netoiu, fost deputat din partea Partidului Poporului, are o avere de 14 milioane de euro, scrie Economica.net

Privatizarea Oltchim. Chinezii vin sa negocieze preluarea Arpechim. Chinezii par hotarati sa iasa invingatori din cursa pentru preluarea combinatului valcean. Pe langa faptul ca au cumparat deja caietul de sarcini, au un reprezentant in Romania care poarta discutii cu autoritatile si oficialii combinatului si au angajat o firma de audit care sa evalueze Oltchim. Pe 7 martie, o delegatie din China va sosi pentru a negocia preluarea Arpechim de la Petrom. „Chinezii au banii necesari, au cumparat deja un combinat din Ungaria care merge bine si acum vin sa discute concret despre Arpechim”, a declarat pentru EVZ.ro, liderul sindical Corneliu Cernev.

Sova, despre inceperea lucrarilor la Comarnic-Brasov: „Probabil ca va mai fi o mica intarziere”. Lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov, anuntate ca vor incepe in aprilie, vor avea „probabil o mica intarziere”, a declarat marti Dan Sova, la audierea sa din Parlament pentru portofoliul de la Transporturi. El a adaugat repede insa ca „lucrarile vor incepe anul acesta, suntem in grafic si il facem”. Autostrada Sibiu-Pitesti a fost un alt subiect abordat in audierea lui Dan Sova. Sova a anuntat ca luni CNADNR a declansat procedura pentru selectia consultantului pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Pitesti, estimand ca in 24 de luni ar putea incepe constructia efectiva a autostrazii Sibiu-Pitesti, scrie Gandul.

Comisia Europeana a cuantificat discriminarea salariala dintre femei si barbati: 16,4%. Diferentele salariale in Uniunea Europeana dintre femei si barbati, aflati pe aceeasi pozitie, sunt – in medie – de 16,4%, conform ultimei statistici prezentate de Comisia Europeana. Asta inseamna ca, practic, femeile ar munci 59 de zile pe an fara sa fie platite prin comparatie cu barbatii. Diferentele intre cele 28 de tari membre ale UE sunt relativ mari: in Estonia, diferenta de salariu intre cele doua sexe este de 30%, in favoarea barbatilor, in timp ce in Slovenia este cel mai mic nivel, de doar 2,5%. Romania se afla printre tarile in care diferentele sunt cat de cat mici: 9,7%, potrivit cursdeguvernare.ro

Ofensiva benzinariilor Gazprom, inca departe de a pune presiune pe preturile practicate de concurenti. In prezent cei mai mari jucatori de pe piata romaneasca sunt OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil si Mol. Pe langa NIS (Gazprom) o alta companie care a anuntat in anii trecuti planurile ambitioase pentru piata locala este SOCAR. Azerii au anuntat ca vor sa ajunga in cativa ani la o retea de 300 de statii, dar in prezent compania are in Romania o retea de doar 27 de benzinarii. Ambele companii au practicat intr-o prima faza preturi mai mici decat concurentii direct pentru a-si atrage clienti, insa cu timpul cei nou-intrati s-au vazut nevoiti sa practice preturi apropiate de marii jucatori. Totusi impactul a fost unul minor, intrucat doar 10% din vanzarile de carburanti din Romania ale NIS Petrol sunt fabricate in Serbia, cea mai mare parte a acestora fiind acoperite de la rafinariile romanesti, scplica Capital.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro