Sari direct la conținut

Business report: Cum arata autostrada pe care o construieste Umbrarescu. Lucrarile s-au incheiat ieri si se reiau pe 15 ianuarie; Ministrul transporturilor: Magistrala 6 de Metrou va fi gata, cu siguranta, pana in 2020; Retro(per)spective fiscale: ce temeri au specialistii pentru 2018

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Cum arata autostrada pe care o construieste Umbrarescu. Lucrarile s-au incheiat ieri si se reiau pe 15 ianuarie.Miercuri, 20 decembrie, a fost ultima zi de munca din acest an pe Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, unde au fost mobilizate circa 550 de persoane pe santier, a anuntat Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, care a postat imagini cu soseaua construita de Dorin Umbrarescu. „Au fost executate lucrari de drum (excavatii in versantul Soimus, fundatii adancite de parapet, montare casiuri, protectie taluz), lucrari de infrastructura/suprastructura pasaje (radier, montare predale, lise, esafodaje, placa suprabetonare), lucrari pentru siguranta circulatiei (parapet in zona platformelor SOS) si a continuat relocarea si protejarea utilitatilor (retele electrice/gaz/retele CEH)”, mai spun reprezentantii DRDP Timisoara. Potrivit lor, firmele de constructii ale lui Umbrarescu vor reveni pe santier dupa 15 ianuarie, in functie de conditiile meteo, relateazaEconomica.

Ziua cea mai neagra pentru Uber: compania americana, in pericol de a fi scoasa de pe piata.O hotarare a Curtii Europene de Justitie, o hotarare a Consiliului General al Muncipiului Bucuresti si ample proteste de strada creeaza pentru Uber Romania unul dintre cele mai dificile momente din istoria sa de trei ani. De altfel, situatia se complica mult si pentru operatiunile Uber pe plan european. Curtea Europeana de Justitie a dat o decizie prin care Uber este considerata o companie de transport (deci de taxi), nu o platforma digitala care „potriveste” soferii cu pasagerii, asa cum ii placea sa se autodefineasca pana in prezent. Masura ar putea afecta extinderea in Europa a Uber, din cauza obligativitatii de a plati taxe de licentiere si beneficii pentru angajati. Totodata, Uber va trebui sa-i considere pe soferii din sistem drept taximetristi, mai degraba decat free lanceri care nu au nicio legatura cu compania, in afara unei simple aplicatii instalate pe telefon. De remarcat ca Uber are probleme in mai multe state europene. Serviciile companiei americane au fost interzise in Germania, Ungaria, Bulgaria si Danemarca si a fost suspendata temporar in Finlanda, Belgia si Olanda. La Londra, licenta Uber nu a fost reinnoita in aceasta toamna, insa decizia a fost contestata, scrieNewMoney.

Ministrul transporturilor: Magistrala 6 de Metrou va fi gata, cu siguranta, pana in 2020.Ministerul Transporturilor va depune pe 27 decembrie aplicatia de finantare pentru magistrala de metrou M6 in valoare de 1,327 miliarde de euro fara TVA, a anuntat, miercuri, in deschiderea sedintei de guvern, ministrul Felix Stroe. „In ultimele doua luni de zile am rescris o aplicatie, aplicatia de metrou M6 (magistrala 6 spre Otopeni – n.r.). Suntem in masura sa anuntam astazi ca pe data de 27 vom depune aceasta aplicatie in valoare de 1,327 miliarde de euro fara TVA si ca avem tot aranjamentul financiar pentru magistrala M6”, a precizat Felix Stroe. Intrebat de premier cand se va putea finaliza magistrala M6, ministrul Transporturilor a raspuns: „Aceasta magistrala cu siguranta va fi gata pana-n anul 2020, adica la timp”. „Va fi gata la timp pentru angajamentul pe care-l are Romania cu activitatile din anul 2020”, a spus Stroe, referindu-se la Campionatul European de Fotbal 2020, anuntaCapital.

Retro(per)spective fiscale: ce temeri au specialistii pentru 2018.Capitalul este un animal fricos si nimic nu il inspaimanta mai tare decat detonarea saptamanala a Codului Fiscal. Intrebati in ce directie a fost indrumata economia de modificarile fiscale din 2017, specialistii recunosc ca, daca a existat o strategie, obiectivul ei le-a scapat. „E un haos. Nu simt ca e o directie clara. Nu pare ca exista o strategie fiscala. Daca exista, eu nu o inteleg”, spune Angela Rosca, managing partner TaxHouse Romania, una dintre cele mai mari companii independente de consultanta de la nivel local. Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniu, Rosca a participat la multe intalniri intre „artizanii” strategiilor fiscale, specialistii Ministerului Finantelor Publice (MFP) si consultantii din mediul privat. „Dincolo de haosul din strategie, mi s-a parut un an in care orgoliul si mandria au batut orice argument”, mai adauga ea acum. Fiscalitatea nu este doar o infrastructura care asigura cea mai importanta sursa de venituri a bugetului public, ci si o mana invizibila care ghideaza economia, conformNewMoney.

Bizarul proiect guvernamental „Casa de Comert SA”: denumirea e rezervata de ani buni la Registrul Comertului.Ministerul Economiei a pus in dezbatere publica saptamana trecuta proiectul de hotarare de guvern privind infiintarea Societatii Casei de Comert S.A., menita, potrivit notei de fundamentare a proiectului, sa recupereze pierderile economice, „cauzate de retragerea treptata a statului din economie”. Daca ar fi avut precautia sa verifice la Registrul Comertului inainte sa posteze pe site proiectul de Hotarare de Guvern, oficialii Ministerului Economiei ar fi putut constata ca nu pot infiinta compania sub aceasta denumire din simplul motiv ca titulatura „Casa de Comert SA” este rezervata de cativa ani. Informatia a fost furnizataCurs de Guvernarede catre presedintele CCIR, Mihai Daraban. Ministerul Economiei propune guvernului sa infiinteze societatea „Casa de Comert S.A.”, care „are ca scop integrarea si sindicalizarea ofertelor de afaceri, agregarea de capacitati ale acestora, in vederea ofertarii unor afaceri si obiective complexe, precum si prospectarea pietelor si promovarea produselor si serviciilor.”

Noua lege Bauspar s-a reintors in Parlament. Discutiile despre repornirea sistemului, care acum e pe moarte, vor fi reluate in februarie.Chiar daca, in Cehia, de exemplu, restaurarea tuturor locuintelor comuniste s-a realizat prin sistemul nemtesc de economisire-creditare, in Romania, un raport al Curtii de Conturi a blocat acum doi ani sistemul Bauspar. Un nou proiect de lege care sa fie si pe placul Curtii a fost promovat, dar de aproape un an se plimba printre comisiile de specialitate din Parlament. Acum a fost din nou intors catre Comisiile de Buget Finante si discutiile se vor relua in februarie, dupa vacanta parlamentara. Pana atunci, activitatea celor doua banci pentru locuinte din Romania este redusa la minimum posibil. Sistemul de economisire-creditare (Bauspar) va fi restartat abia dupa ce deputatii vor aproba proiectul de lege care vizeaza modificarea reglementarilor actuale din domeniu. Cele doua banci implicate, BCR Banca pentru Locuinte (BCR BpL) si Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL) asteapta ca noua lege sa fie adoptata in Camera Deputatilor, pentru ca sistemul Bauspar, in care sunt implicati sute de mii de romani, sa poata fi restartat, arataEconomica.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro