Business Report: Cum vor oamenii de afaceri si autoritatile sa aduca in tara romanii plecati la munca in strainatate; Bruxelles-ul ne preseaza sa exportam gaze; De ce nu se lucreaza inca pe ciotul de 3 km din Autostrada Bucuresti-Ploiesti
Cum vor oamenii de afaceri si autoritatile sa aduca in tara romanii plecati la munca in strainatate. Peste 4 milioane de romanii sunt plecati sa lucreze in strainatate, iar multi dintre ei ar vrea sa se intoarca in tara, insa coruptia si birocratia ii impiedica sa faca acest pas, au declarat in cadrul unei conferinte de presa mai multi oameni de afaceri. „Potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 1.000 de persoane de catre organizati non-profit Romanian Business Leaders, principala bariera pentru care romanii din strainptate nu revin in tara este coruptia. Circa 83% dintre cei intervievati nu se intorc in tara din acest motiv, insa s-ar intoarce pentru a fi alaturi de cei dragi (58%)”, a declarat Felix Tataru, presedintele GMP Group. Acesta a spus ca din acest motiv a pornit proiectul „Repatriot”, prin care se doreste repatrierea prin antreprenoriat initiat in urma cu un an de 30 de oamenii de afaceri importanti din mediul de business autohton. In acelasi timp, initiatorii proiectului fac un apel catre primarii alesi sa se alieze cu ei in lupta pentru a-i aduce inapoi pe romanii plecati in strainatate, scrieCapital.ro.
Medicii pentru care companiile de medicamente au platit cele mai scumpe participari la congrese internationale. Cele mai mari sponsorizari facute de companiile de medicamente catre medici sunt participarile la congrese internationale, reiese dintr-o statistica realizata pe baza datelor declarate la Agentia Nationala a Medicamentului de catre companii. Iata cine sunt medicii care au fost in cele mai scumpe deplasari la congrese internationale, desfasurate in anul 2014 si platite de companiile de medicamente. Din martie 2015 se aplica Ordinul nr. 194 al Ministerului Sanatatii privind aprobarea normelor pentru evaluarea si avizarea publicitatii la medicamentele de uz uman, care obliga toti profesionistii din domeniul sanatatii – medici, asistenti medicali, organizatii profesionale de profil, etc. – sa declare la Agentia Nationala a Medicamentului sponsorizarile primite de la firmele de medicamente, fie ca sunt producatori sau distribuitori, anuntaEconomica.net.
Bruxelles-ul ne preseaza sa exportam gaze. Inspectori de la Concurenta ai Comisiei Europene au inceput pe neasteptate o investigatie pe piata locala, pentru a determina de ce Romania nu exporta gaze naturale. In vizor au fost luati cei doi mari producatori romani, Petrom si Romgaz, dar si transportatorul national de gaze, Transgaz. Comisia suspecteaza intelegeri neconcurentiale, care nu permit exportul de gaze. Inspectorii au efectuat vizite inopinate la sediile acestor companii, preluand inclusiv date din calculatoarele unor directori, din informatiile EVZ. Investigatia are loc in contextul in care autoritatile nu au dat nici acum unda verde exporturilor de gaze, obligand producatorii sa vanda pe piata interna la preturi mai mici, stabilite de stat. Singura interconectare cu vecinii este cea cu Ungaria, Arad-Szeged, dar deocamdata functioneaza doar in sensul importurilor, nu si invers. Ministrul Economiei, Costin Borc, a declarat ieri ca abia peste doi ani Romania va termina investitiile necesare pentru a putea furniza gaze naturale via Ungaria. Nici conducta Iasi- Ungheni nu a fost finalizata, informeazaEVZ.
Toyota ramane cel mai valoros brand si in 2016. Millward Brown a publicat topul celor mai valoroase branduri de pe piata. Ca in fiecare an, producatorii auto isi fac loc printre marile companii de IT din SUA. Pe primul loc in Topul celor mai valoroase branduri din 2016 se afla Google, compania din SUA reusind sa detroneze Apple. Cel mai bine plasat constructor auto in topul realizat de Millward Brown este Toyota cu o valoare de brand de 29,5 miliarde de dolari, in crestere cu doua procente fata de anul trecut. Pe locul doi in clasamentul constructorilor auto se afla BMW cu o valoare de brand de 26,8 miliarde de dolari, o crestere tot de 2%. Ultimul loc al podiumului a fost adjudecat de Mercedes-Benz cu o valoare de brand de 22,7%, un plus de 4 procente, scrieAuto-Bild.ro.
Terenurile agricole vor fi cadastrate cu prioritate. Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANPCI) va promova o lege care sa faciliteze cadastrarea cu prioritate a terenurilor agricole, a declarat Radu Codrut Stefanescu, directorul general al institutiei, intr-un interviu acordat revistei Capital. Datele agentiei arata ca la finalul lunii mai erau cadastrate 14,72% din terenurile agricole ale Romaniei. Programul National de Cadastru si Carte Funciara (PNCCF), care vizeaza inregistrarea gratuita a tuturor imobilelor din Romania pana in 2023, este crucial pentru fermieri. In urma acestuia, ei vor avea acces mai facil la credite si vor putea comasa mai usor terenurile agricole. (mai multe despre acest subiect puteti citi aici) Demarat la finalul anului trecut, programul a condus pana acum la finalizarea lucrarilor de inregistrare sistemativa in 18 unitati administrativ teritoriale, ceea ce reprezinta circa 175.000 de imobile. Acestea au ridicat numarul imobilelor cadastrate la circa 8,8 milioane din care 2,1 milioane de apartamente, 3,71 milioane de constructii (11.528 de constructii neterminate, 106.379 de constructii administrative si social-culturale, 1,35 milioane de constructii anexa, 1,89 milioane de constructii de locuinte, 340.303 constructii industriale si edilitare) si 2,93 milioane de terenuri, anuntaCapital.ro.
De ce nu se lucreaza inca pe ciotul de 3 km din Autostrada Bucuresti-Ploiesti. Constructia primilor trei kilometri din autostrada Bucuresti – Ploiesti nu a fost inca demarata, desi au trecut mai bine de sase luni de la semnarea contractului si peste patru luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Ce ii tine in loc pe constructori? Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a emis la 1 februarie ordinul de finalizare a primilor 3,3 km din tronsonul de autostrada Bucuresti – Ploiesti si a nodurilor peste Centura Bucuresti si cel de la Moara Vlasiei, dupa cum scria capital.ro. La mai bine de patru luni de la emiterea acestui ordin, pe ciotul de autostrada nu se intampla nimic, dupa cum observa si membrii forum.peundemerg.ro, care vorbesc totodata despre probleme la PUZ Voluntari, informeazaEconomica.net.