Business report: Legea darii in plata: Proprietarii cresc chiriile. De ce debitorii nu vor mai avea nevoie de avocati; Un deputat acuza noi nereguli la autostrada Lugoj-Deva: Constructorul a folosit argila in loc de piatra, in zona mlastinoasa
Legea darii in plata: Debitorii vor primi gratuit modele de notificare a bancilor, nu mai au nevoie de avocati. Cu trei zile inainte de intrarea in vigoare a legii darii in plata, initiatorii acesteia, deputatul Daniel Zamfir, si avocatul Gheorghe Piperea organizeaza o dezbatere pentru a explica celor interesati ce au de facut pentru a beneficia de efectele legii. Dupa cum explica Piperea, participantii vor primi gratuit modelele de notificare pe care le vor depune in instanta sau la banca, in functie de situatia debitorului. Avocatul a identificat 4-5 situatii care au nevoie de modele specifice de notificare, scrie Economica.net.
Efectul legii darii in plata: Proprietarii cresc chiriile. Chiar daca legea darii in plata, care permite debitorilor sa predea imobilul ipotecat la banca in schimbul stergerii complete a datoriilor, va deveni functionala abia de saptamana viitoare, bancile s-au grabit sa creasca deja avansul practicat la creditele ipotecare, ca masura de protectie. Pana acum BRD, CEC Bank, Alpha Bank, Raiffeisen Bank, Banca Romaneasca, Bancpost, Garanti Bank si Intesa Sanpaolo Bank au crescut avansul la creditele ipotecare in lei. Majoritatea au mers pana la 30-35%, de la nivelul anterior de 15%, scrie Capital.ro.
Un deputat acuza noi nereguli la autostrada Lugoj-Deva: Constructorul a folosit argila in loc de piatra, in zona mlastinoasa. Deputatul de Timis Niculae Mircovici acuza constructorul lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva ca a folosit argila in loc de piatra intr-o zona mlastinoasa, astfel ca din cauza ploilor pamantul a inceput sa se deplaseze. Nu este prima neregula sesizata la acest tronosn de autostrada, dar constructorul, firma italiana Salini Impregilo, nu recunoaste expertizele care o incrimineaza si a amenintat chiar ca va da statul roman in judecata. Tronsonul Traian Vuia – Margina face parte lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, contract castigat de italienii de la Salini Impregilo, aceiasi care au construit si lotul 3 Sibiu – Orastie, autostrada inchisa la nici un an de la inaugurare dupa ce au aparut fisuri in asfalt, si care a fost si demolata partial intre timp, scrie Economica.net.
Romania paralela: rahatul in care a calcat guvernul Ciolos. Scandalul dezifectantilor dialuati suprapus pe raportarile false ale infectiilor din spitale – precum si monopolul de facto pe care firma Hexi il are pe mai multe domenii care tin de administrarea spitalelor – e un caz scoala. Un caz scoala despre ceea ce noi am numit, la un moment dat „Romania paralela” : fluxul ala de tara care functioneaza aparent dupa principii mafiote, dar a carui protectie in fata regulilor, a administratiei guvernamentale si chiar a luptei anticoruptie (cu tot ce presupune asta – de la DNA la DIICOT si cele 1000 de feluri de servicii) arata coordonare, sincronizare si distributie „echitabila”, precum si un „hard” in spatele mecanismelor care asigura succesul in zonele strategice. Numim aici „zone strategice” pe cele la care nicio societate si nicio economie nu poate renunta : petrolul, Sanatatea, cerealele, digitalizarea/informatizarea si alte asemenea domenii fara de care nicio tara nu mai poate sta pe harta, scrie cursdeguvernare.ro.
Romanii nu s-au invatat minte! Tranzactii de milioane de euro cu apartamente pe hartie. Compania de consultanta imobiliara Crosspoint Real Estate a intermediat in primul trimestru al acestui an tranzactionarea de apartamente in constructie in valoare cumulata de peste 3,5 mil. euro. Vanzarile reprezinta contravaloarea de achizitie a unor pachete de apartamente in proiecte imobiliare noi, pozitionate in zone rezidentiale din nordul, centrul si adiacent centrului Bucurestiului, se arata intr-un comunicat al Crosspoint. „Piata imobiliara este efervescenta, asa cum o arata numarul mare de noi dezvoltari rezidentiale inregistrat de la inceputul anului. Nevoia de apartamente noi a ramas constanta in piata, insa este foarte importanta, in momentul unei noi dezvoltari rezidentiale, gandirea unor produse care sa se reflecte in nivelul real de cerere din piata, pentru a fi absorbite cu succes”, a declarat Mihai Dumitrescu, managing partner Crosspoint Real Estate, potrivit Capital.ro.
Franta: Dacia Sandero bate Peugeot 208 si Renault Captur. Francezii iubesc marcile proprii, iar pana acum, Peugeot si Renault isi imparteau victoriile lunare in topul celor mai bine vandute masini. Dar luna aprilie a fost diferita pentru francezi. Dacia Sandero a devenit cel mai bine vandut model din Franta catre persoane fizice, cu 5.288 de exemplare. Astfel, modelul de la Mioveni ajunge la o cota de piata de 5,9%. Pe locul secund al clasamentului din aprilie se afla Peugeot 208 cu 4.095 de exemplare vandute catre persoanele fizice. Locul trei a fost adjudecat, surprinzator, nu de Renault Clio (3.594 de masini), ci de Renault Captur cu 4.041 de unitati, scrie auto-bild.ro.