Sari direct la conținut

Business Report: S-a schimbat liderul pietei asigurarilor! Metropolitan Life, profit de doua ori mai mare decat locul doi, Allianz Tiriac; China invadeaza piata mondiala a petrolului; Guvernul vrea un fond special pentru primariile mici care nu pot lua bani de la banci

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

China invadeaza piata mondiala a petrolului. Ce se ascunde in spatele goanei dupa titei. Preturile petrolului au castigat 33% in prima jumatate a acestui an, ceea ce ii face pe unii sa creada ca slabiciunea cotatiilor titeiului este de domeniul trecutului. Mai multi experti continua sa sublinieze intreruperile legate de aprovizionare, in special in Nigeria si Canada, ca principal motiv al cresterii preturilor, se arata intr-o analiza realizata de Ebele Kemery de la JPMorgan Asset Management, preluata de publicatia Business Insider. Titlurile senzationale au indepartat atentia de la adevaratul conductor al aprecierii preturilor, care este cererea neasteptata din partea Chinei – Setea de petrol a statului chiez a fost atat de mare, incat natiunea a adunat tiptil stocuri de titei in ultimele sase luni, invingand chiar si asteptarile celui mai dezamagit analist. Cele mai recente date privind cererea de petrol, publicate de US Energy Information Administration EIA publicate in buletinul pe luna Iulie privind previziunile pe termen scurt in domeniul energiei confirma faptul ca surpriza nu a venit in urma constrangerilor aprovizionarii, asa cum au sugerat mai multe articole de presa, ci mai degraba in urma cererii. EIA a revizuit in sus cererea de petrol la nivel mondial pe prima jumatate a anului 2016 cu aproape 400.000 de barili pe zi fata de previziunile publicate in decembrie 2015, comparativ cu o revizuire de doar 5000 de barili pe zi in aprovizionarea cu petrol la nivel mondial realizata pentru aceeasi perioada, scrieCapital.ro.

S-a schimbat liderul pietei asigurarilor! Metropolitan Life, profit de doua ori mai mare decat locul doi, Allianz Tiriac. Chiar daca piata asigurarilor a inregistrat al zecelea an de pierderi, societati precum Metropolitan Life au avut profit. In acest caz, un rezultat net de 178,15 milioane de lei, dublu fata de urmatoarea clasata, Allianz Tiriac, cu 81,75 de milioane de lei si de 10 ori mai mare decat locul intai pe piata asigurarilor de viata, NN Asigurari. Cu doua milioane de clienti pe piata asigurarilor de viata si pensiilor private din Romania, Metropolitan Life surclaseaza din punct de vedere al profitului liderul incontestabil din ultimii ani ai asigurarilor de viata, NN Asigurari, fosta ING Asigurari. NN Asigurari se claseaza doar pe locul 6, cu 18,63 milioane de lei, in topul national al profiturilor nete inregistrate de asiguratori in 2015. Potrivit datelor ASF, la 31 decembrie 2015, Metropolitan Life Romania ocupa locul trei in piata de profil, cu prime subscrise de 235,29 miloane de lei si o cota de piata de 12,97%. Ambii indicatori sunt in scadere fata de decembrie 2014. Astfel, subscrierile companiei au scazut cu 11%, iar cota de piata cu 3,1 puncte procentuale, anuntaEconomica.net.

Cheltuielile publice ale Romaniei (si eficienta lor) in ultimii 10 ani: Structura si domeniile deficitare. Consiliul fiscal a publicat un studiu realizat de presedintele institutiei, Ionut Dumitru, referitor la eficienta cheltuirii fondurilor publice in Romania, privita in context european. Analiza, bazata pe cifre agregate de statistica europeana, priveste perioada 2006-2014 si, punctual, anul 2015. „Cheltuielile publice pentru Sanatate” realizate de Romania (privite ca procent din PIB si ca medie a perioadei 2006-2014) se situeaza sub pragul de 4%, mult sub media inregistrata la nivelul UE 28 sau in Zona Euro. Din graficul de mai jos reiese ca doar Ciprul si Slovenia au alocat mai putini bani Sanatatii, statul care a alocat domeniului cel mai semnificativ procent din PIB fiind Danemarca, peste 8%, informeazaCursdeguvernare.ro.

Viitorul BMW Seria 5 – Poze spion si detalii. Cu tehnologie inteligenta si un design nou, BMW Seria 5 se va lansa in primavara lui 2017, tinta principala fiind noul Mercedes-Benz Clasa E. Noua Clasa E de la Mercedes este o masina grozava din toate punctele de vedere, este tot ceea ce ar trebui sa reprezinte marca din Stuttgart. Chiar si CEO-ul Daimler, Dieter Zetsche, este foarte incantat de masina si de cum s-a pozitionat ea fata de concurenta. Asta pentru ca atat testele individuale, cat si cele comparative confirma suprematia din segment. Vanzarile merg si ele foarte bine, asa ca totul este in grafic pentru Mercedes. Toate cele de mai sus pun o presiune teribila pe BMW, care nu sta cu mainile in san si pregateste o Seria 5 cu totul noua, pe care o vom putea conduce inca din aceasta toamna. Si bavarezii au ce sa apere, deoarece BMW Seria 5 este cel mai de succes model din segmentul premium de clasa mare, cu peste doua milioane de unitati vandute, scrieAuto-Bild.ro.

Guvernul vrea un fond special pentru primariile mici care nu pot lua bani de la banci. Guvernul analizeaza posibilitatea infiintarii unui fond de investitii care sa puna la un loc bani europeni, din bugetul de stat si ai primariilor, plus fonduri private, cu scopul finantarii programelor de termoizolare a locuintelor. Principalul destinatar ar fi primariile mici care intampina dificultati in accesarea finantarilor bancare pentru imbunatatirea fondului locativ din localitatile pe care le gestioneaza. In Strategia Nationala de Locuire se precizeaza ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), autorul documentului, analizeaza in prezent, cu sprijinul Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare si al consultantilor, modele de finantare a programelor de termoizolare. Strategia, care urmeaza a fi definitivata in perioada imediat urmatoare, traseaza harta locuirii in Romania pana in 2020. Revista Capital a intrat in posesia draftului de lucru actualizat in aprilie 2016. Masurile prezentate in document schimba total regulile in ceea ce priveste constructia, finantarea si reabilitarea locuintelor, anuntaCapital.ro.

Noi intarzieri la Sibiu-Pitesti, cea mai asteptata autostrada din Romania? Firmele care faceau foraje au abandonat lucrarile. Firmele care au executat foraje in cadrul studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitesti- Sibiu au parasit amplasmentul penreu ca nu au fost platite, au declarat mai multe surse apropiate situatiei. Astfel, ar putea aparea noi intarzieri in proiectul celei mai asteptate autostrazi din Romania. Revizuirea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitesti-Sibiu este esentiala pentru stabilirea traseului, proiectarea si executia ulterioara a acesteia. Desi contractul a fost semnat in urma cu un an, pana acum nu a fost efectuat nici macar studiul pentru cele mai usoare doua loturi, respectiv cele de la capete. Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (Romania), care revizuieste studiul de fezabilitate (SF) in baza unui contract de 29 de milioane de lei, trebuia sa finalizeze pana in decembrie 2015 SF-ul pentru doua din cele cinci sectiuni ale autostrazii. Este vorba de sectiunea Sibiu – Boita (11 km) si Pitesti – Curtea de Arges (30 km), informeazaEconomica.net.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro