Ce pași trebuie să urmăm pentru analiza dublei materialități, element central al rapoartelor de sustenabilitate?
Conceptul de dublă materialitate, introdus de Directiva UE privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), urmărește identificarea celor mai importante aspecte de sustenabilitate/durabilitate pentru companie și părțile interesate, precum și evaluarea impactului generat de acestea asupra mediului și societății.
Ce este evaluarea dublei materialității?
Evaluarea dublei materialități (Double Materiality Assessment – DMA) reprezintă un exercițiu complex, dar obligatoriu pentru companii, care permite o alocare eficientă a resurselor necesare pentru conformarea la CSRD, oferind informații relevante pentru definirea strategiei companiei. Termenul cheie – dublă – face referire la faptul că organizațiile care raportează vor lua în considerare relevanța sustenabilității din două perspective:
- Perspectiva din interior spre exterior: pe de o parte, companiile au un impact asupra oamenilor și asupra mediului. Ne referim aici la daunele care pot fi aduse naturii sau la cazuri de încălcare a drepturilor omului.
- Perspectiva din exterior spre interior: pe de altă parte, evoluțiile și evenimentele legate de sustenabilitate creează recurent noi riscuri și oportunități pentru companii. Exemple în acest sens sunt riscul reputațional în cazul unor incidente de corupție, introducerea de noi taxe pe carbon sau oportunitățile de dezvoltare de noi produse circulare și durabile.
Abordarea DMA în șapte pași
Un raport și o strategie bazate pe subiecte materiale creează mai multă transparență, contribuie la o mai bună luare a deciziilor și asigură că timpul și resursele sunt concentrate pe acele subiecte care contează cel mai mult atât pentru companie, cât și pentru părțile interesate și pentru societate în general. PwC propune șapte pași prin care companiile pot înțelege și realiza evaluarea dublei materialități.
Citește continuarea articolului pe blogul PwC România
Articol semnat de Andra Iliescu, Consultant ESG, PwC România
Articol susținut de PwC România