Sari direct la conținut

Centura ocolitoare a Sucevei va fi finalizata in regie proprie de catre Compania de Drumuri: "Termenul pentru finalizare va fi noiembrie 2017"

HotNews.ro
Centura Sucevei - ce tronson a ramas nefinalizat, Foto: Hotnews
Centura Sucevei - ce tronson a ramas nefinalizat, Foto: Hotnews

Sectorul din Centura Sucevei care zace nefinalizat de cativa ani, un drum 1X1 inceput inca din 2008, ar urma sa fie finalizat in regie proprie de catre muncitorii CNADNR, spune directorul Companiei pentru HotNews.ro. Lucrarile ar urma sa inceapa in martie 2017, cu finalizarea programata pana la finalul anului. Dincolo de lucrari, CNADNR va lansa licitatii pentru materialele si utilajele necesare, dar si pentru eventuale lucrari de remediere acolo unde expetiza tehnica a constatat probleme la lucrarile deja efectuate.

Centura Sucevei, ​​​un drum de 12 km cu cate o banda pe sens, se afla in constructie de peste opt ani. Cu chiu cu vai o portiune de 5,2 km a fost deschis traficului la inceput de 2015, in timp ce restul soselei a ramas fara constructor, cu lucrari realizate in proportie de 85% si promisiuni peste promisiuni de la mai toti ministrii Transporturilor.

Acum, Comapnai de Drumrui anunta ca pentru a sari etapa licitatiilor – unde lucrarile ar putea fi tergiversate prin diverse proceduri si contestatii – va incerca sa termine centura in regie proprie si lanuieste finalziarea pana la sfarsit de 2017.

„Strategia mea pe termen scurt legat de regia proprie este ca fiecare DRDP sa lucreze la un proiect in regie proprie. Pentru Iasi am identificat VO Suceava. Stim cu totii ca este un proiect sistat si blocat de foarte mult timp si este realizat deja in proportie de 85%. Nu mai vrem sa facem experimente si in regie proprie il putem finaliza. Termenul nostru pe care ni-l angajam este noiembrie 2017”, a declarat pentru HotNews.ro Catalin Homor, directorul CNADNR.

„Utilajele vor intra incepand cu sezonul 2017, depinde de cum ne permite vremea. Vom scoate la licitatie materialele si o parte din utilaje. Avem timp pana la inceput de 2017, martie este termenul limita. Avem timp suficient sa facem aceste contractari”, a mai spus sefuld e la drumuri.

Potrivit acestuia, Compania ar putea ajunge, totusi, sa contarcteze unele lucrari cu caracter deosebit, consolidari de teren acolo unde au fost raportate probleme.

„Sunt mici alunecari, dar trebuie sa contractam lucrari prin cineva specializat. Poate in urma proiectului vor rezulta niste solutii simple de drenuri pe care stim sa le facem si noi. Avem o expertiza care ridica niste alarme, niste semne pe care noi sa ne concentram. Deja am semnat contractul pentru revizuirea proiectului tehnic in concordanta cu solutiile din expertiza. Proiectantul are trei luni la dispozitie sa ne dea proiectul. In paralele noi vom lansa si procedurile de achizitie pentru materiale si utilaje”, a spus Homor.

12 km de drum simplu cu cate o banda pe sens – mai greu de construit decat o autostrada

Lucrarile la Centura Sucevei, oras situat la intersectia a doua drumuri nationale/ europene importante – DN2/E85 si DN17/E58 – au inceput, in acte cel putin, in 2007. Pe teren, insa, lucrarile au inceput in 2008.

Desi au trecut deja mai bine de opt ani de la demararea proiectului si acesta inca nu este gata, trebuie subliniat faptul ca Soseaua de Centura a Sucevei nu este vreo autostrada sau drum expres, ci un simplu drum 1X1 care ar urma sa ocoleasca municipiul resedinta de judet pe la vest, incepand de la intrarea DN2 dinspre Falticeni/Bucuresti, intersectand DN17 la iesirea spre C-lung Moldovenesc/Vatra Dornei/Cluj si terminand in DN2 spre Siret.

In timp, lungimea rutei ocolitoare de cate o banda pe sens a coborat la 12,4 kilometri fata de 13,2 cat era in proiectul initial si s-au mai operat unele modificari in legatura cu intersectii si poduri, dar si cu consolidari ale terenului. Au ramas incluse in proiect lucrari complexe: doua pasaje de cale ferata, 12 poduri, patru viaducte. In ianuarie 2011, potrivit datelor SGG, se estima o durata maxima a lucrarilor de 36 de luni – cu toate ca, oficial, la acea vreme se discuta de finalizarea lucrarilor spre finele lui 2012 sau mijlocul lui 2013, scrie sursa citata.

Totusi, jumatate din centura, de la DN17 spre DN2 (iesirea spre Siret) au fost deschisi traficului la inceputul anului 2015.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro