Sari direct la conținut

CFR Infrastructură anunță terminarea unor lucrări de modernizare între Simeria și Arad. Tot traseul va fi gata probabil în 2024

HotNews.ro
Tren in vestul tarii, Foto: CFR Infrastructura
Tren in vestul tarii, Foto: CFR Infrastructura

În primăvara lui 2018 au început lucrările pe magistrala Arad – Simeria și acestea vizează modernizarea prin reconstrucție a 144 de km de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. CFR Infrastructură anunță că lucrările de modernizare sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi și acum au fost deschiși circulației câțiva kilometri în zonele Simeria, Deva și Săvârșin.

Ce spune CFR Infrastructură

Modernizarea infrastructurii pe șantierele feroviare de pe Coridorul Rin-Dunăre. Astăzi subtronsonul 2b și tronsonul 3

Pe secţiunea Km 614 – Gurasada – Simeria, în lungime totală de 141,17 km, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări, și anume: Km 614 – Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu – Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada – Simeria (Tronson 3).

Astăzi, în stația Săvârșin, situată pe subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, au fost deschise circulației liniile modernizate 3 (825m) și 4 (858m), iar pe tronsonul 3, Gurasada – Simeria, s-au redeschis circulației firul I modernizat între Simeria și Deva (km 480+473-473+535), firul I pe noul pod peste râul Cerna (km 477+301), precum și liniile 4 (788m), 5 (685m) și 6 (615m) din stația Deva.

Pe acest subtronson, anul trecut s-au construit și deschis circulației liniile 3 și 4 din noua stație Bârzava Nouă.

Pe tronsonul Gurasada – Simeria (41 km) se circulă de anul trecut și pe firul I modernizat între Deva și Mintia.

Despre tronson

Cât făceau cele mai rapide trenuri pe cei 158 km dintre Arad și Simeria:

1939: 2 ore și 18 minute

1970: o oră și 54 de minute

1989: o oră și 59 de minute

2008; 2 ore și un minut

2020: 3 ore și 24 de minute

Implementarea proiectului va permite circulația cu viteza de 160 km/h pe o lungime de cca. 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Distanța de 144 km este împărțită în patru loturi: 2A Ghioroc-Bârzava executat de Astaldi-FCC (peste 40% stadiu fizic), 2B Bârzava-Ilteu cu aceiași antreprenori, Astaldi-FCC (tot 40% progres), 2C Ilteu-Gurasada cu asocierea Alstom-Aktor-Arcada (în urmă, sub 20% în teren) și tronsonul 3 între Gurasada și Simeria construit de FCC-Astaldi (aproximativ 30% stadiu fizic).

Se poate estima că lucrările vor fi gata în anul 2024 când trenurile de călători vor circula cu 160 km/h (viteză maximă) pe un traseu reconfigurat care include 9 poduri noi peste Mureș, două tuneluri, dar și stații reabilitate, moderne, scria recent Asociația Pro Infrastructura.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro