Cine a mai vrut să cumpere Twitter și de ce doar Elon Musk a reușit unde alții au eșuat
Mai multe companii au fost interesate în trecut de Twitter, însă doar despre o singură ofertă serioasă din trecut știm detalii. Elon Musk a reușit ce alții nu au izbutit, iar asta s-a întâmplat fiindcă miliardarul este credibil curajos și are o super-capacitate de a convinge investitorii.
Am folosit cuvinte mari și fiindcă ce a reușit Elon Musk este ceva care părea irealizabil acum 10 zile. Twitter nu a fost cumpărată de o corporație gigantică precum Microsoft, Meta sau Alphabet, deci companii cu zeci de miliarde de dolari puși deoparte, ci totul a pornit de la voința unui om care a putut să asigure finanțarea. Astfel de cazuri nu apar des.
În septembrie 2016 CNBC a scris că Salesforce lua în considerare să facă o ofertă pentru Twitter. Salesforce, cunoscută companie software, avea un parteneriat pe partea de date cu Twitter, dar se vorbea despre mult mai mult.
În octombrie 2016 au apărut informații pe Wall Street Journal că Disney ar vrea să cumpere Twitter, miza fiind posibila dezvoltare a unor servicii de streaming.
Apoi, nu doar o dată, au fost zvonuri cum că Google voia să cumpere rețeaua, mai ales că Google nu a reușit să construiască o rețea socială de succes, deși a încercat.
Totuși, Google nu a făcut o ofertă concretă. Tot în 2016 s-a zvonit că Microsoft și Verizon ar fi interesate de Twitter, dar, la fel, nu au făcut oferte concrete.
Până la urmă, în 2016 Salesforce s-a dovedit a fi cea mai dornică în a prelua Twitter, iar oferta discutată nu era mică, ci de 20 miliarde dolari. Însă acționarii Salesforce s-au împotrivit, pentru că suma era extrem de mare, iar Salesforce era atunci o companie mult mai mică.
Pentru șeful Salesforce a contat atunci faptul că Microsoft cumpărase Linkedin, iar Salesforce s-a gândit că ar putea adăuga o componentă socială business-ului de cloud CRM.
De ce a reușit Elon Musk unde alții au eșuat? Pentru că este un om mega – influent care a venit cu un plan super-convingător cu care a reușit să convingă și cei mai pretențioși acționari. El a arătat și că poate face rost de bani și, pe termen lung obiectivul este ca Twitter să-și crească cifra de afaceri și să devină profitabilă an de an, nu doar în doi ani din zece, cum a fost în ultimul deceniu.
Acum o săptămâna se credea că sunt mici șansele ca Elon Musk să cumpere Twitter, dar de atunci multe s-au schimbat și a contat enorm faptul că o serie de consilieri financiari importanți ai Twitter le-au spus șefilor companiei și acționarilor că Twitter NU poate atinge pe cont propriu obiectivele financiare propuse, ci are nevoie de Elon Musk.
A mai contat un lucru: o parte dintre acționari au spus că o ofertă la fel de bună precum cea făcută de Elon Musk s-ar putea să nu mai vină prea curând.
Sursa foto: Dreamstime.com