Sari direct la conținut

Comercianții mici și mijlocii spun că trimit rapoartele caselor de marcat la ANAF, dar Fiscul le spune că uneori nu ajung

HotNews.ro
Fiscalitate, Foto: © Piotr Adamowicz | Dreamstime.com
Fiscalitate, Foto: © Piotr Adamowicz | Dreamstime.com

Casele de marcat sunt conectate le serverele Centrului Național de Informații Financiare (CNIF), care se află la Ministerul Finanțelor. Multă lume încă spune că sunt serverele ANAF, dar Fiscul este doar un utilizator al informațiilor aflate acolo.

De când sunt conectate casele de marcat la serverele respective, rapoartele Z se trimit direct prin sistemul informatic. Acesta este un document de închidere zilnică și cuprinde sumarul tranzacțiilor din ziua respectivă.

Unii comercianți par a avea probleme în sensul că nu s-ar trimite.

„Casele de marcat sunt conectate la ANAF. Se trimit Z-urile în fiecare zi și asta ne dă bătăi de cap. Casa de marcat îmi arată că a fost trimis raportul Z, adică raportul de închidere zilnică, și peste o lună și jumătate primim o atenționare în Spațiul Privat Virtual că în ziua X nu s-a trimis”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietar al lanţului de magazine Paco Supermarkets şi vicepre­şedinte al Asociaţiei Naţionale a Comerci­anţilor Mici şi Mijlocii din România.

El a făcut declarația în cadrul unei conferințe organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării.

De asemenea, s-a plâns și de e-Factura.

„e-Factura a trebuit să implice niște companii care să facă o legătură între softul nostru și cel al ANAF printr-un program de convertire. ANAF nu înțelege formatul de factură pe care îl trimitem noi și dorește unul special (XML n.r.). A trebuit să plătim costuri suplimentare la niște companii ca să convertească facturile noastre. Avem extraordinar de multe erori pe e-Factura”, a precizat Paraschiv.

El a reamintit că e-Factura este același lucru cu Declarația 394 care se depune lunar.

„De ce nu se anulează D394? Nu știm”, a mai spus reprezentantul comercianților mici și mijlocii.

Sursă foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro