Sari direct la conținut

Compania Sharp avertizeaza ca s-ar putea sa nu supravietuiasca de una singura din cauza pierderilor foarte mari

HotNews.ro

Concernul japonez de electronice Sharp a avertizat ca are „indoieli materiale” in ceea ce priveste viitorul sau in conditiile in care pentru anul fiscal 2012-2013 estimeaza pierderi record de 5,6 miliarde dolari. Compania cauta aliante pentru a supravietui si admite ca se afla intr-o situatie foarte grea. Sony, Panasonic si alte mari companii japoneze au pierderi record si au fost invinse in lupta cu produsele mult mai ieftine din China si Coreea de Sud.

Sharp asteapta ca anul fiscal ce se va incheia in martie 2013 sa aduca pierderi uriase de 5,6 miliarde dolari, aproape duble fata de cele estimate acum cateva luni. Schimbarea este o dovada ca lucrurile se inrautatesc si ca restructurarea deja anuntata nu este suficienta.

Sharp isi pune mari sperante in discutiile cu concernul Hon Hai, cel care detine Foxconn – compania IT cu peste un milion de angajati – acest concern urmand sa devina cel mai mare actionar al Sharp. S-a ajuns la o intelegere preliminara, insa cei de la Hon Hai ar vrea ca Sharp sa mai lase la pret, mai ales ca actiunile concernului nipon s-au depreciat cu un uimitor 75% intr-un singur an.

Analisti citati de Reuters spun ca Sharp e intr-o situatie foarte grava si ca nu ar fi exclus ca grupul sa se prabuseasca peste tre-cinci ani din cauza ca are un model de afaceri prea putin viabil.

Grupurile japoneze de electronice sufera enorm, iar Sony, Sharp si Panasonic au avut anul trecut pierderi cumulate de 20 miliarde dolari, printre masurile menite sa repare lucrurile numarandu-se si concedierea a 60.000 de angajati anul acesta, cifra referindu-se la toate trei grupurile la un loc.

Aprecierea yen-ului dar mai ales concurenta din China si Coreea de Sud care a venit cu produse mai ieftine si de calitate sunt factorii principali care au dus la aceasta situatie.

In plus, cativa analisti atrag atentia ca aceste companii nu s-au adaptat unei piete in schimbare, nu au mai adus produse revolutionare si e clar ca nu au cum sa traiasca din succesele din trecut.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro