Sari direct la conținut

Con-a incearca din nou la Cluj

Ziarul de Sibiu

Grupul de firme de constructii Con-a, din Sibiu, a cumparat caietul de sarcini pentru pentru investitia in terminalul de plecari pasageri de pe aeroportul din Cluj si, potrivit presedintelui grupului, Mircea Bulboaca, participa la licitatie.

Aceasta este a doua incercare a Con-a de a obtine un contract pentru lucrarile de modernizare a aeroportului din Cluj. Grupul de firme de constructii din Sibiu a pierdut prima licitatia organizata de autoritatile clujene pentru extinderea aeroportului, prin construirea unui terminal de pasageri.

Oferta Con-a a fost declinata in favoarea unei asocieri de firme compusa din Astaldi, o companie italiana, Romairport si UTI JV. Castigatorii au aratat in oferta depusa ca pot realiza lucrarile cerute cu 13, 2 milioane de euro, adica cu 1,8 milioane de euro mai putin decat estimarile initiale ale costurilor.

Cea de-a doua licitatie, organizata de autoritatile din Cluj, se refera la modernizarea terminalului de plecari pasageri. Lucrarile de constructie a noului terminal de plecari al Aeroportului International Cluj-Napoca au atras interesul a cinci mari companii de constructii: Romairport, UTI, ICCO, Con-a si Alpine.

Desi primele doua firme au castigat deja in joint-venture lucrarea de constructie a celuilalt terminal, de sosiri pasageri, pentru aceasta lucrare au cumparat caietul de sarcini separat.

Con-a spera ca de data aceasta sa castige licitatia, mai ales pentru ca acum are in spate un partener puternic. „Avem o banca puternica partener, ceea ce speram ca ne va aduce succes”, a declarat Mircea Bulboaca. Termenul limita de depunere a ofertelor a fost ieri dimineata.

Terminalul de plecari pasageri face parte din programul de investitii pe termen scurt al Aeroportului clujean, care se ridica in total la peste 100 de milioane de euro.

Proiectul de constructie a fost deja avizat de catre Comisia de Urbanism din Primaria Cluj-Napoca, avand o unica modificare privind asigurarea accesului din artera principala de iesire din Cluj-Napoca.

Con-a, pe val

Grupul Con-a cunoaste o expansiune rapida a comenzilor mari, in tara, dupa ce a reusit sa duca la final constructia parcului de retail de la Sibiu, un proiect al firmei Bel Rom, care a vandut ulterior parcul cu 83 milioane de euro. Con-a desfasoara lucrari in acest moment si la al doilea parc de retail dezvoltat de belgienii de la Bel Rom SRL, in Mures.

Printre alte proiecte importante, realizate de Con-a, numara reprezentanta Opel din localitate, fabrica de saltele poliuretanice Poliflex Romania, mai multe sali de sport si sediul Bancii Carpatica din Sibiu. Tot Con-a a efectuat lucrarile la hotelul Ramada, proiect in care grupul Atlassib a investit peste 20 de milioane de euro.

Grupul de firme Con-a a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, dublu fata de 2005.

Eterna asociere

Castigatorii primei licitatii pentru modernizarea aeroportului din Cluj sunt trei firme asociate dupa un model preluat la Sibiu de Con-a, Dafora si germanii de la Lindner AG, care au castigat licitatia asemanatoare pentru aeroportul sibian. Daca la Sibiu, Con-a a castigat licitatia prin asociere, la Cluj a ales sa incerce pe cont propriu, insa fara succes, prima data.

Firma italiana Astaldi a derulat mai multe contracte cu Ministerul Transporturilor: In 2003, a realizat contra 245 de miliarde de lei vechi nodul rutier de acces la Aeroportul Otopeni; in 2005, a largit DN 1 la pasajul Otopeni pentru 156 de miliarde de lei. UTI este o companie romaneasca specializata in lucrari de inalta tehnologie.

A realizat sistemul de control al accesului pentru Palatul Parlamentului, sistemul de securitate, telecomunicatii si centrala telefonica pentru Aeroportul International Bucuresti Otopeni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro