Consiliul General al Municipiului Bucuresti a respins proiectul prin care Gabriela Firea urma sa acorde inca 25.000 de vouchere de 500 lei pentru achizitia de biciclete
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a respins proiectul prin care primarul Gabriela Firea urma sa acorde inca 25.000 de vouchere de 500 lei pentru achizitia de biciclete. PNL si USR au votat impotriva, argumentand ca intai primaria trebuie sa faca piste pentru biciclete.
Primarul Gabriela Firea a propus acordarea a inca 25.000 de vouchere de 500 lei pentru achizitia de biciclete. Impactul bugetar este de 12,5 milioane lei, circa 3 milioane de euro. Reamintim ca Bucurestiul nu are piste pentru biciclete, acesta fiind principalul motiv pentru care acest mijloc de transport nu este folosit in Capitala.
Cele 5.000 de vouchere oferite de municipalitate la finalul lunii iulie s-au epuizat imediat, in doua zile fiind procesate un numar de 4.136 de cereri depuse la Centrul de Relatii cu Publicul, iar pe adresa de e-mail au fost primite peste 14.500 de cereri.
Bucurestiul nu va avea piste noi de biciclete nici in 2017. Lucrarile ar putea incepe in trimestrul doi din 2018, a declarat pentru HotNews.ro, in luna aprilie, primarul Capitalei, Gabriela Firea. In principal, pistele vor fi realizate pe traseul din strategia de transport a capitalei, aprobata recent de Consiliul General. Reamintim ca Ministerul Mediului a alocat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km de piste pentru biciclete, insa pana acum banii nu au fost folositi, de cel putin trei ani Primaria lucrand la stabilirea traseului si studii de fezabilitate.
Prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov, strategia de transport a orasului, aprobata recent de Consiliul General, se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.
Traseele prioritare de 60 km sunt:
1. Calea Victoriei: Calea Victoriei – Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii – Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei – Baneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii – Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate – Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica – Pipera (6.3 km)
7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii – Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii – 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab – Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii – Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei – Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road – Voluntari – Doamna Ghica (7 km)
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana aprobat in 2016 de Consiliul General al Municipiului Bucuresti propune si el realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti. In total, PIDU propune amenajarea a 42 km de piste pentru biciclisti. Traseul pietonal si pentru biciclisti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piata Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dambovita, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piata Constitutiei si va ajunge la Piata de Flori.
In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete. Si asta desi in perioada 2008 si 2010 Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate pe trotuar, prin vopsirea asfaltului, insa fara ca bordurile sa fie aduse la nivel si avand tot felul de obstacole pe traseu (chioscuri de ziare, florarii, stalpi, pomi, tomberoane), iar Politia Rutiera le-a inchis pentru ca nu erau sigure.
Cei 7 km de piste pentru biciclete sunt pe: pe bd. Liviu Rebreanu (1,67 km), str. Buzesti (1,24 km), Bulevardul Aviatorilor (2,11 km ), bd. Prezan (0,5 km) str. Constantin Marinescu (0,45 km), Calea Victoriei si Buzesti (cu mentiunea ca deseori pista e blocata de masini parcate, stalpisorii de pe margine au fost scosi, iar marcajele au inceput sa se stearga).