Sari direct la conținut

Contractul cu firma italiana Salini-Impregilo care a construit autostrada prabusita Sibiu – Orastie a fost reziliat. Septembrie – data tinta pentru reluarea traficului

HotNews.ro
Autostrada Sibiu - Orastie, portiunea demolata, Foto: Construim Romania
Autostrada Sibiu - Orastie, portiunea demolata, Foto: Construim Romania

Ministrul Transporturilor a anuntat miercuri ca reziliaza contractul cu firma italiana Impregilo pentru Lotul 3 din Sibiu – Orastie, autostrada inchisa si demolata partial la mai putin un an de la inaugurare. Ministrul sustine ca rapoartele companiei arata ca lucrarile au fost facute necorespunzator si cu materiale de calitate slaba.

Costescu a declarat ca, potrivit legii, firma Salini – Impregilo va fi trecuta pe o lista neagra si timp de doi ani nu va putea participa la alte licitatii organizate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi, iar autoritatile vor incerca executarea garantiilor de circa 90 de milioane de lei depuse la proiect.

Se va demara o cerere de oferta pentru un nou constructor pentru zona de 200 de metri demolata plus inca 300 de m unde au aparut fisuri.

„Termenul pentru aceste lucrari, in cazul in care nu apare nicio contestatie, este august. Asta inseamna ca la inceputul sau mijlocul lui septembrie se va putea relua traficul pe autostrada”, a spus Costescu

CNADNR va incepe o serie de licitatii separate, una pentru expertiza pe restul lotului de 22 de km. Alta licitatie pentru expertiza lucrarilor din afara carosabilului, iar septembrie e tinta pentru reluarea traficului, a mai spus ministrul Transporturilor.

Ministrul spune ca de la constructor se vor retine banii din garantie in cuantum de 60 de milioane, respectiv 30 de milioane de lei depuse de constructor, iar lucrarile de remediere, odata finalizate expertizele, sunt estimate la circa 60-70 de milioane de lei.

De precizat ca, in contractul cu Salini – Impregilo pentru Sibiu-Orastie Lot 3 s-au platit deja circa 603 milioane de lei din totalul de 604,8 milioane lei al contractului.

Potrivit lui Costescu, expertizele realizate deja de catre CNADNR, dar si cele primite de la constructor arata, in mare parte, acelasi lucru: materialele de constructie nu sunt in conformitate cu caietul de sarcini, iarlucrarile de executie sunt necorespunzatoare.

In paralel cu expertizele ce vor fi angajate de CNADNR pentru Lotul 3 din Sibiu – Orastie, ministrul Costescu a spus ca va fi angajata si o alta expertiza, pentru Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva, unde exista acelasi constructor – Salini-Impregilo, si sunt semne ca unele lucrari nu au fost realizate corespunzator.

Autostrada care a luat-o la vale dupa inaugurare si care a fost inchisa si demolata partial

A1 Orastie Sibiu, Lot 3 – sau Saliste-Cunta cum mai este cunoscuta ea – este autostrada de 22 de kilometri care a marcat o premiera: a fost inchisa circulatiei rutiere, la nici un an de la deschiderea sa.

Asta pentru ca autostrada a inceput s-o ia la vale si sa se crape pe anumite portiuni, rezultat al unor executii defectuoase. Problemele de pe Sibiu – Orastie Lot 3 au ajuns acum pe masa DNA, inclusiv fostul sef al CNADNR, Narcis Neaga, fiind vizat de procurori.

Desi inchiderea circulatiei in luna septembrie era menita sa dureze doar o luna, restrictia s-a prelungit, iar la finalul lunii octombrie 2015 o portiune de circa 200 de metri a fost demolata si excavata cu totul. In prezent, lucrarile au fost blocate.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro