Sari direct la conținut

COTAR reclama proiectul legii "co-voiajarii": Legalizeaza evaziunea, frauda fiscala si activitatile neautorizate; o veritabila invitatie la 'ciubucareala'

HotNews.ro

Cofederatia Operatorilor si Transportatorilor din Romania (COTAR) critica initiativa deputatului PSD Lucian Sova de a legifera serviciile platformelor online de ridesharing, sub denumirea romaneasca de „covoiajare”, pe care o descrie drept o tentativa de a proteja „interesele celor care desfasoara activitati neautorizate generatoare de evaziune sau frauda fiscala”. Potrivit COTAR, modificarea legii in acest sens ar genera activitati neautorizate, fiind „o veritabila invitatie la <>.

„Eu sper ca domnul deputat Lucian Sova a avut parte de o perioada de ratacire sau depresie pre-electorala, iar acest proiect de lege este rodul acestei stari delicate, de care domnia sa, probabil, a avut parte. A legifera o activitate de transport care nu se desfasoara cu titlu gratuit, fara licenta de transport si evazionista, insa, organizata printr-o platforma electronica, este o veritabila invitatie la <>”, a declarat Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.

Proiectul de lege initiat de deputatul Lucian Sova prevede ca „activitatile de co-voiajare (…) vor fi intermediate printr-o platforma digitala, administrata de catre un furnizor de servicii tert, indiferent daca activitatea furnizorului de servicii tert este remunerata”, precizeaza COTAR.

Cofederatia Operatorilor si Transportatorilor considera ca proiectul de lege „este unul care isi propune sa legifereze in mod organizat, activitatile evazioniste de transport persoane”:

Desprindem din acest proiect de lege ca avem:

  • doi castigatori:

– transportatorul clandestin, care desfasoara o activitate de transport fara licenta si fara sa achite niciun fel de taxe;

– furnizorul de servicii de servicii clandestine, care castiga niste sume de bani din aceasta intermediere de servicii;

  • doi fraieri:

– statul roman – care nu primeste taxe si impozite pentru activitatile de transport desfasurate in mod organizat;

– transportatorul autorizat – care va avea parte de o concurenta neloiala si care, va conduce in final, la disparitia acestuia din economia reala si intrarea acestuia in economia subterana, zona, probabil, foarte agreabila, initiatorului legii.

COTAR ii cere deputatului social-democrat sa retraga pcat mai curand acest ptoiect de lege si „sa prezinte scuze publice celor peste 85 000 de persoane care lucreaza in mod direct in domeniul transportului de persoane din Romania, si familiilor acestora afectate, care insumat reprezinta peste 350.000 persoane”.

Stefanescu avertizeaza ca, in caz contrar, cofederatia va recurge la actiuni de protest, „pentru a fi siguri ca astfel de initiatori de legi corupte sa aibe acces in Parlamentul Romaniei, dupa data de 11 Decembrie, doar in calitate de simpli vizitatori”.

O noua propunere de modificare a legii taximetriei si inchirierii auto isi propune sa legifereze serviciile platformelor online de ridesharing, sub denumirea romaneasca de „covoiajare”. Initiativa legislativa, depusa la Parlament, pare sa combata in primul rand pe soferii de autoturisme care fac regulat curse inter-urbane, luand bani de la pasageri de ocazie, fara sa aiba licente de transport. Autorul spune ca proiectul a fost cerut de serviciul de ridesharing Bla Bla Car, care intermediaza intalniri intre soferi si pasageri pentru calatorii inter-urbane cu scopul de a imparti cheltuielile.

Initiativa legislativa depusa la Parlament de deputatul PSD de Bacau Lucian Sova vrea sa modifice Legea 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Textul propus este o incercare de legiferare a sistemului de ridesharing, un domeniu de business pe internet la moda in toata lumea si care inspira si in Romania tot mai multi antreprenori si startupuri.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro