Sari direct la conținut

Cum ajunge Teleormanul lui Dragnea în cărți pentru o autostradă până la Lugoj / Guvernul estimează că trei proiecte de autostrăzi vor fi gata în cinci ani, în parteneriat public-privat

HotNews.ro
Viorel Stefan, noul vicepremier in Guvernul Dancila, Foto: Hotnews
Viorel Stefan, noul vicepremier in Guvernul Dancila, Foto: Hotnews

Guvernul estimează că trei proiecte de autostrăzi vor fi gata în cinci ani, iar Spitalul Republican în trei ani, începând din 2019, prin parteneriat public-privat, conform declarațiilor vicepremierului Viorel Ștefan.

El a anunțat, în cadrul unei declarații de presă de la Palatul Victoria, că se intenționează dezvoltarea mai multor proiecte în parteneriat public-privat.

„Unul vizează autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni în lungime de 100 de kilometri și va include și un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în rețeaua rutieră a Republicii Moldova. Un alt segment în reprezintă Ploiești – Râșnov (109 km). Acestă autostradă va fi poate cel mai râvnit proiect care va fi lansat în parteneriat public-privat. Nu avem nicio îndoială că potențialii parteneri privați vor fi foarte interesați să investească alături de stat în această autostradă care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România. Este o investiție sigură cu un termen rezonabil de recuperare a banilor investiți. Va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați”, a spus Ștefan.

Potrivit acestuia, se mai are în vedere Autostrada Sudului, respectiv Alexandria – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj de 550 kilometri.

„Este un proiect important pentru foarte mulți investitori care au investiții mari în zonă, mă refer în primul rând la Craiova. Va duce la creșterea potențialului turistic în Defileul Dunării și va asigura accesul facil la stațiunile balneare din sud-vestul țării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu coridorul IV pan-european la Lugoj”, a explicat vicepremierul.

Alt proiect vizează operarea rețelei de spitale CFR în parteneriat public-privat.

„Sunt 15 spitale în rețeaua gestionată de Ministerul Transporturilor care azi nu arată în cea mai bună stare. Elementul de noutate este abordarea parteneriatului public-privat care a fost adoptată. Este ceva asemănător cu încredințarea managementului unor unități de stat, dar e mai mult decât atât, pentru că partenerul privat va participa cu fonduri proprii. Acolo avem medici și asistente cu pregătire foarte bună. Vom eficientiza managementul acestor unități medicale. Nu vom mai vorbi de 15 manageri cu abordări diferite, 15 contabili cu evidențe contabile diferite. Va fi un singur centru decizional la investitorul privat”, susține Ștefan

Un alt proiect se referă al construcția Complexului medical Carol Davila.

„Este vorba de Spitalul Republican, dar e mult mai mult decât atât. Va fi o suprafață de 300 de hectare pe care se va afla spitalul, cu 3.000 de paturi, 37 săli de operație, o facultate de medicină și căminele studențești, locuințe și spații rezidențiale, parcări, hotel pentru însoțitorii pacienților și multe altele”, arată vicepremierul.

Conform prezentării acestuia, suprafața totală contruită a complexului medical va fi de 130.000 de metri pătrați și se va afla în zona Mogoșoaia, pe șoseaua București – Târgoviște.

El precizează că toate aceste cinci proiecte vor mobiliza resurse financiare de 15-20 miliarde euro.

„Un alt avantaj major va fi scurtarea semnificativă a termenului de implementare a proiectelor. Va exista un singur studiu de fundamentare realizat de Consiliul de Programare Economică. Toate proiectele vor putea începe anul viitor. Finalizarea va fi de 5 ani la autostrăzi, 3 ani la spitalul republican și 7 ani cel mult până la finalizarea integrală a coplexului medical”, a mai spus Viorel Ștefan.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro