Sari direct la conținut

Cum arată panoul de sosiri din Gara de Nord duminică seară. Trenul de Constanța avea o întârziere de peste 3 ore

HotNews.ro
Mai multe trenuri care urmau să sosească duminică seară în București aveau mari întârzieri, potrivit anunțurilor de pe panoul din Gara de Nord, după cum arată imaginile suprinse de HotNews.ro.
Cum arată panoul de sosiri din Gara de Nord duminică seară. Trenul de Constanța avea o întârziere de peste 3 ore
Panoul de sosiri din Gara de Nord din București, duminică, 7 iulie 2024 / Sursa foto: HotNews.ro

Astfel, un tren IR care sosea de la Arad avea o întârziere de 135 de minute, trenul care a plecat din Constanța avea o întârziere de 200 de minute (adică 3 ore și 20 de minute), iar cel de la Ruse – 125 de minute.

Și alte trenuri – de la Pitești, Galați, Constanța – aveau raportate întârzieri de cel puțin 50 de minute.

Circulaţia feroviară pe Magistrala Bucureşti – Constanţa, oprită temporar din cauza unui incendiu de vegetaţie / 10 trenuri au staționat

Circulaţia feroviară pe Magistrala Bucureşti – Constanţa a fost redeschisă pe ambele fire între Dragoş Vodă şi Ciulniţa, toate trenurile care au staţionat temporar în gările de pe traseu fiind reînscrise treptat în circulaţie, a anunţat anterior, în cursul zilei de duminică, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.

„Circulaţia feroviară a fost redeschisă la ora 11:20 pe distanţa Dragoş Vodă – Ciulniţa. Odată cu finalizarea intervenţiilor ISU pentru lichidarea incendiului de vegetaţie şi din zona staţiei Dragoş Vodă şi redeschiderea ambelor fire pe distanţa Dragoş Vodă – Ciulniţa, toate trenurile care au staţionat temporar în gările de pe traseu, sunt reînscrise treptat în circulaţie”, a precizat CFR, potrivit Agerpres.

Reprezentanţii operatorului feroviar au mai transmis că staţionarea trenurilor a fost necesară pentru a permite accesul echipelor de intervenţie ISU în vederea stingerii incendiului de vegetaţie care se extinsese până în apropierea căii ferate.

Reprezentanţii ISU au interzis circulaţia trenurilor pe ambele fire între Dragoş Vodă şi Ciulniţa şi au solicitat scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pentru intervenţiile de lichidare a incendiului.

Zece trenuri de călători au staționat temporar în gările de pe traseu până la finalizarea tuturor intervenţiilor desfăşurate de echipele ISU: IR 1580, IR 1582, IR 1981, IR 10181, IR 1994, IR 11681, IR 11504, IC538, IR 11084 şi IR 11081.

„Transmitem scuze călătorilor pentru disconfortul creat şi îi asigurăm că personalul feroviar al SRCF Constanţa va depune toate eforturile necesare pentru reînscrierea operativă a trenurilor în circulaţie, după finalizarea intervenţiilor ISU”, au mai spus reprezentanţii CFR SA.

Un tren privat de călători a rupt pantograful în staţia Feteşti / Întârzieri de peste o sută de minute

Duminică după-amiază, CFR a mai anunțat că traficul feroviar pe relaţia Feteşti – Bărăganu a fost oprit temporar din cauza unei defecţiuni la pantograful trenului privat de călători R 11683 (Softrans Călători).

„Trenul privat IR 11683, în jurul orei 12:51, rupe pantograful locomotivei la intersecţia liniilor 7 şi 9, din staţia Feteşti. Până la retragerea trenului privat şi eliberarea zonei de intersecţie a liniilor 7 cu 9, un alt tren privat de călători IR 10181 (TFC) staţionează temporar”, a transmis, într-un comunicat inițial, CFR, potrivit News.ro.

Ulterior, CFR a precizat că traficul a fost redeschis: „La ora 16:20 s-a reluat traficul feroviar pe relaţia Feteşti – Bărăganu, firul II, firul I fiind redeschis la ora 14:45. Cele două trenuri private de călători – 11683 Softrans (care a rupt pantograful în Feteşti) şi 10181 TFC – au fost reînscrise în circulaţie, acestea urmând să ajungă la destinaţie cu întârzieri cuprinse între 128 de minute şi 102 minute”.

CFR Călători: Capacitatea de transport a Trenurilor Soarelui va fi suplimentată cu 3.000 de locuri pe zi

Capacitatea de transport a Trenurilor Soarelui va fi suplimentată cu 3.000 de locuri pe zi, urmând să fie puse la dispoziţia pasagerilor aproximativ 21.000 de locuri zilnic dinspre toate regiunile ţării către litoralul Mării Negre, a anunţat în urmă cu două zile CFR Călători.

„Numărul turiştilor care profită de vacanţă şi care aleg să călătorească cu trenul este în continuă creştere. În aceste condiţii, conducerea CFR Călători a decis ca, începând de astăzi, 5 iulie 2024, să suplimenteze capacitatea de transport cu încă 3000 locuri pe zi, astfel că vor fi puse la dispoziţia pasagerilor aproximativ 21.000 de locuri zilnic dinspre toate regiunile ţării către litoralul Mării Negre. Dacă la începutul sezonului estival – 14/15 iunie 2024, la trenurile cu regim de rezervare ce asigură legătura dinspre principalele oraşe cu litoralul românesc, erau puse la vânzare aproximativ 14.000 locuri zilnic, ulterior acestei date, capacitatea de transport a crescut la peste 18.000 de locuri zilnic”, a transmis operatorul vineri, într-un comunicat de presă.

De asemenea, pentru a răspunde cerinţelor de transport ale publicului călător, pe ruta Constanţa – Mangalia şi retur, în perioada 10 – 16 iulie va circula suplimentar o pereche de trenuri Regio.

Conform CFR, trenurile sunt: R 13881 cu plecare din Constanţa la ora 21:58 şi sosire în Mangalia la ora 23:28, cu opriri în toate staţiile de pe această rută şi trenul R 13882 cu plecare din Mangalia la ora 3:20 şi sosire în Constanţa la ora 4:41, cu opriri în toate staţiile de pe această rută.

Precizările CFR Călători în contextul lucrărilor de pe Valea Oltului

Tot vineri, operatorul a mai anunțat că va adapta capacitatea de transport feroviar de pasageri, pe tronsonul Râmnicu Vâlcea – Sibiu, în perioada 8 iulie – 9 august 2024, în vederea preluării cerinţelor de trafic, ca urmare a derulării lucrărilor programate pe Valea Oltului, mai scrie Agerpres.

„În contextul lucrărilor la infrastructura rutieră de pe Valea Oltului, ce au loc în perioada 8 iulie – 9 august 2024, pentru Autostrada Sibiu – Piteşti, CFR Călători va adapta capacitatea de transport feroviar de călători pe tronsonul Râmnicu Vâlcea – Sibiu, în vederea preluării cerinţelor de trafic ale pasagerilor. CFR Călători pune nevoile de călătorie ale pasagerilor pe primul plan şi ia măsuri operative pentru creşterea capacităţii de transport feroviar de călători. Pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă planificarea din timp a călătoriei, inclusiv cumpărarea legitimaţiilor de călătorie”, a precizat instituția, într-un alt comunicat.

Potrivit operatorului naţional feroviar de pasageri, biletele pot fi achiziţionate cu anticipaţie de 30 zile, prin următoarele canale de vânzare: online, de pe site-ul cfrcalatori.ro; din aplicaţia mobilă „CFR Călători mersul trenurilor şi bilete online”; de la automatele de vânzare bilete din gări; de la casele de bilete din gări, agenţii de voiaj CFR Călători şi distribuitori autorizaţi (agenţii de turism).

INTERVIURILE HotNews.ro